trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Mondstuk voor piccolo?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 apr 2024 07:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mondstuk voor piccolo?
BerichtGeplaatst: 19 nov 2003 08:32 
Offline

Geregistreerd: 26 apr 2002 15:31
Berichten: 124
Woonplaats: Buitenpost
Help :!: binnenkort moet ik (tijdelijk) een piccolo gebruiken, kan ik daar mijn eigen monstuk voor Bes-trompet voor nemen (ik speel op een VB 2c) ? of is het verstandig een kleiner exemplaar te kiezen, wie heeft tips :?:

Arjan.


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2003 09:36 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Ik zou eerst kijken wat voor stift je nodig hebt. Is het een piccolo met trompetstift of cornet stift? Met een 2c zou je piccolo kunnen spelen, maar makkelijk zal dat niet zijn. Veel mensen kiezen toch voor een wat kleinere diameter en een wat ondiepere cup.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2003 11:29 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5021
bob reeves 43 spc, met een 43 rand, en een opzet stukje om hem op trompet te kunnen zetten, de kosten zijn 201 euro, maar dan heb je wel een super mondstuk

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2003 11:47 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Ben je al bezig op de piccolo Marnix? Het seizoen is inmiddels weer begonnen. Heb de meeste Bach en Händel al op de lessenaar staan. Valt altijd weer tegen om voor het eerst na lange tijd weer op de piccolo te spelen. Volgende week eerst maar even inkomen met het Magnificat van Bach (gelukkig speel ik tweede).

Om even op de mondstukken terug te komen. Ik ben erg gecharmeerd van Warburton voor de piccolo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2003 11:50 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5021
Ja ik ben ook al begonnen met weinachts oratorium, hohe messe, en een telemann stukje, en daarnaast ook nog met een medestudente piccolo duetjes spelen.
Maar idd het valt wel tegen hoor, een uurtje op piccolo voelen als 6 uur op een gewone trompet :P :P

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2003 13:19 
Offline

Geregistreerd: 26 apr 2002 15:31
Berichten: 124
Woonplaats: Buitenpost
Hoera, mensen met ervaring hoor ik wel! Wat piccolo betreft ben ik een first-timer, hebben jullie nog meer goede tips (DO's en DONT's)?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2003 13:28 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5021
wat je zeker niet moet doen is op je lippen spelen, want dan blaas je jezelf op.
Maar het heeft ook totaal geen zin om al te veel lucht door die piccolo heen te willen jagen, want dat past toch niet, en blaas je je zelf ook op. Daar moet je dus een middenweg in vinden.

Wat helpt is om de dingen die je op piccolo moet spelen eerst op de grote bes/c trompet te spelen, zodat je de noten al in het gehoor hebt, en dus niet eindeloos energie hoeft te steken in het zoeken naar de noten.
Totale afrader is ook om meteen vandaag maar een uur lang op die piccolo te gaan spelen, beter je gewone daaglijkse technische inspeel rommel, zodat je lippen lekker warm gelopen zijn, en dan al eens wat op die piccolo gaan doen. En niet meteen die hoogte in willen jagen, maar rustig opbouwen, met wat articulatie oefeningen en wat gebonden drieklankjes.

Tot zover mijn tips, voor mij werkt dat prima, maar er zijn vast mensen die er een andere kijk op hebben of aanvullingen

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2003 15:24 
Offline

Geregistreerd: 26 apr 2002 15:31
Berichten: 124
Woonplaats: Buitenpost
Misschien een domme vraag, maar als je niet op je lippen mag spelen, waar moet je je toeter dan houden? Bedoel je dat de met weinig druk moet spelen, of een bijzondere stand van de lippen moet aannemen?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.