trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Music All In trompettas
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 23:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Music All In trompettas
BerichtGeplaatst: 04 aug 2012 09:40 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
Mooi maakt me niet uit. Liever een afschuwelijke degelijke dan een mooie die niet lang meegaat. Ik wil "nooit" op kwaliteit besparen. Mijn instrumenten zijn me teveel waard (en dat heeft niets te maken met wat ze gekost hebben).

Ik ben erg voorzichtig met en erg zuinig op mijn spullen. Als ik het vliegtuig zou pakken, gaan de kwetsbare dingen niet in het laadruim. Mijn laptop gaat -zelfs bij lange reizen- tussen of onder mijn benen of op mijn schoot en niet in het vak bovenin. Hetzelfde zal voor mijn trompet gelden, hoewel ik hem in de Jupiter tas die ik nu heb, gerust in het vak bovenin durf te plaatsen. Het enige probleem met dat ding is dat ik er niet alles in kwijt kan. Ik moet nog ruimte hebben voor een flinke map en twee of drie dempers.

Nu ik er beter over nadenk, zou ik waarschijnlijk ook genoeg hebben aan een tas/koffer voor 1 trompet, mits er ook twee of drie dempers, een map en de lessenaar mee kunnen. Slijtvastheid vind ik wel een belangrijk punt. Er moet niet snel een gat in kunnen komen (ook daar ben ik erg voorzichtig mee, ik sleep en gooi er ook nooit mee) en de stiksels moeten het lang houden. Verder is de handzaamheid heel belangrijk, Mijn Jupiter koffer is licht en beschermt toch heel goed. Als ik dan bij een tas/koffer van € 395,- uitkom, dan moet dat maar. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten maar wil ook niet (veel) teveel betalen. Bescherming van de inhoud is natuurlijk het belangrijkste.

Ik wil wel veel feedback voor ik de keus maak.

Ik denk dat velen met deze vraag zitten of hebben gezeten.

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Music All In trompettas
BerichtGeplaatst: 04 aug 2012 09:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jun 2006 16:22
Berichten: 499
Woonplaats: Apeldoorn
ideetje (als het om goede bescherming gaat):

http://www.torpedobags.com/torpedobags/pricing.htm

(inclusief de opzet: accessoires in aparte tas/koffer)

_________________
Song & Wind


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Music All In trompettas
BerichtGeplaatst: 04 aug 2012 10:10 
Offline

Geregistreerd: 08 jun 2009 17:08
Berichten: 212
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Zoals ik eerder al vermeld heb, heb ik ook een Cronkhite triple gehad. Binnen een week een deuk in mijn trompet, amper ruimte om iets mee te nemen, enkel een niet verstelbare schouderband. Dat was een flinke miskoop van een paar honderd euro.
Het is online nogal lastig te beoordelen of diegenen die met een mening over een bepaald product komen, dat product wel eens hebben gebruikt of überhaubt in het echt hebben gezien.
Omdat ik beide in bezit heb (gehad), durf ik het best aan om te zeggen dat ten opzichte van de Cronkhite mijn Fusion tas ruimer is, meer bescherming biedt en van prima kwaliteit is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Music All In trompettas
BerichtGeplaatst: 05 aug 2012 07:31 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
RobS schreef:
Zoals ik eerder al vermeld heb, heb ik ook een Cronkhite triple gehad. Binnen een week een deuk in mijn trompet, amper ruimte om iets mee te nemen, enkel een niet verstelbare schouderband. Dat was een flinke miskoop van een paar honderd euro.
Het is online nogal lastig te beoordelen of diegenen die met een mening over een bepaald product komen, dat product wel eens hebben gebruikt of überhaubt in het echt hebben gezien.
Omdat ik beide in bezit heb (gehad), durf ik het best aan om te zeggen dat ten opzichte van de Cronkhite mijn Fusion tas ruimer is, meer bescherming biedt en van prima kwaliteit is.


Je mag altijd aan iemands mening twijfelen, maar ik vraag me af of dat binnen deze discussie echt relevant is. De meeste mensen zitten hier namelijk niet om loze praatjes te strooien. Dus dit soort twijfel zaaien is onnodig.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Music All In trompettas
BerichtGeplaatst: 05 aug 2012 07:54 
Offline

Geregistreerd: 08 jun 2009 17:08
Berichten: 212
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
marnix schreef:
RobS schreef:
Zoals ik eerder al vermeld heb, heb ik ook een Cronkhite triple gehad. Binnen een week een deuk in mijn trompet, amper ruimte om iets mee te nemen, enkel een niet verstelbare schouderband. Dat was een flinke miskoop van een paar honderd euro.
Het is online nogal lastig te beoordelen of diegenen die met een mening over een bepaald product komen, dat product wel eens hebben gebruikt of überhaubt in het echt hebben gezien.
Omdat ik beide in bezit heb (gehad), durf ik het best aan om te zeggen dat ten opzichte van de Cronkhite mijn Fusion tas ruimer is, meer bescherming biedt en van prima kwaliteit is.


Je mag altijd aan iemands mening twijfelen, maar ik vraag me af of dat binnen deze discussie echt relevant is. De meeste mensen zitten hier namelijk niet om loze praatjes te strooien. Dus dit soort twijfel zaaien is onnodig.


Twijfel zaaien doe je volgens mij als je wereldbekende en ruim gebruikte merken carnavals tassen noemt, zonder er bij te vertellen dat je ze allemaal hebt geprobeerd. Anders zijn het inderdaad maar loze praatjes.
Er wordt gevraagd of mensen ervaring hebben met bepaalde producten. Ik laat zien dat ik dat heb en vertel ook alleen daar mijn mening over.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Music All In trompettas
BerichtGeplaatst: 05 aug 2012 08:04 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Ik geef toch erg duidelijk aan dat ik de tassen niet mooi vind. Ik zeg daarbij niks over de kwaliteit.
Daarnaast geef ik aan dat ik zo mijn bedenkingen heb bij ALLE tassen. En ik heb in mijn carriere als trompettist heel wat tassen achter de rug.

Kun jij wel gaan vertellen dat dat bedenkelijk is, maar dat is een beetje onzin. Ik zit hier niet om mensen een oor aan te naaien. Ik zeg alleen maar dat een goeie koffer ALTIJD beter beschermt dan een tas.

Lijkt me vrij weinig mis mee.

Ongelooflijk dat ik me ga verdedigen ook.

Anyway: doe met mijn tips wat je wil, Lucien. Ze zijn gratis :wink:

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Music All In trompettas
BerichtGeplaatst: 05 aug 2012 08:37 
Offline

Geregistreerd: 08 jun 2009 17:08
Berichten: 212
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Ik had het wel over kwaliteit. Heb ik me vergist in jouw mening. Sorry.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Music All In trompettas
BerichtGeplaatst: 06 aug 2012 15:39 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
In ieder geval allebei bedankt. Ik zal naar diverse winkels stappen. Ik weet in ieder geval weet ik zo ongeveer wat ik moet vermijden.

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.