trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuwe silent brass; versies
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 09:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Nieuwe silent brass; versies
BerichtGeplaatst: 27 aug 2014 12:01 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Even een waarschuwing m.b.t. de Silent Brass:
ik ken heel wat mensen (waaronder ikzelf) die zo'n ding gehad hebben maar er om diverse redenen toch ook weer vrij snel vanaf wilden. Eigenlijk is de grootste bruikbaarheid vd SB dat je jezelf er mee kunt opnemen, vrij gemakkelijk hoor ik, en/of meespelen. Maar als oefendemper voldoet hij (blijkbaar??) niet zo goed. Voor mij en vele anderen toch teveel weerstand. Ikzelf heb meer aan een Wallace practice mute en een DW cupmute als oefendempers, de Wallace als het héééél stil moet, de DW bij wat meer speling.
Maar... misschien idd dat de NIEUWE SB beter is, maar ik zou hem heel goed en grondig proberen voor er aan te beginnen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe silent brass; versies
BerichtGeplaatst: 12 okt 2014 22:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Ik heb zowel de oude als de nieuwe versie. Dat is geen vergelijk.
Yamaha heeft duidelijk heel erg goed gekeken naar de concullega's van Best Brass. Qua spelen (weerstand e.d.) zijn ze nu vergelijkbaar, waarbij de Yammie denk ik zelfs nog iets beter scoort dan de BB. BB heeft ook een electrische versie maar die haalt het niet bij de Yamaha (en is ook nog eens duurder).

Volgens mij is de nieuwe silent brass een paar tientjes duurder dan de oude mortiergranaat, maar dat prijsverschil is het meer dan waard, ik ben er erg tevreden over. Weliswaar heb ik het nu over de tromboneversie maar aangezien Myashiro zich heeft bemoeid met met ontwerp zal de trompetversie er niet voor onder doen.
(en ik moet erbij vertellen dat ik hem niet gebruik als oefendemper maar dat ik hem via effectapparatuur aansluit op een gitaarversterker. Ook daarmee doet de nieuwe het veel beter dan de oude).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.