trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Tips voor fatsoenlijke Gigbag
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 12:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tips voor fatsoenlijke Gigbag
BerichtGeplaatst: 15 feb 2013 11:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2007 12:36
Berichten: 423
Woonplaats: Leunen
Aangezien ik tegenwoordig vaker met meerdere instrumenten op pad ben (trompet en cornet op dit moment) begin ik het meenemen van meerdere koffers behoorlijk irritant te vinden. En ben ik stiekem wat aan het rondkijken naar een gigbag met een beetje kwaliteit waar in ieder geval een trompet en een cornet (kort model) inpassen, maar liever ook al graag met de optie tot het meenemen van een bugel (alle 3 dan, een slimme meid is immers op haar toekomst voorbereid...) En het zou fijn als er dan ook nog wat dempers en bladmuziek bijpassen.

Bestaat er zoiets en zoja wat zouden jullie me aanraden?

Dacht zelf een beetje aan een middenklasse prijs (mits me dit voldoende bescherming biedt voor mijn instrumenten). Heb ze gezien van €40 tot €500 en zie door de bomen het bos niet meer.

Met name mijn trompet is het waard om wel enigzins beschermd te zijn (is nu bijna 2 jaar oud, ziet er flitsend uit en heb ik nieuw gekocht met al mijn spaargeld). Wel heb ik me bedacht dat ik deze alleen maar mee zou willen meenemen als ik met de auto ga en waar hij dus al redelijk beschermd in ligt.

_________________
http://sandraleurs.blogspot.com/


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tips voor fatsoenlijke Gigbag
BerichtGeplaatst: 15 feb 2013 11:17 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Ik ga in 99% met de auto, en ben gematigd tevreden over Brass Bags. Die leveren voldoende bescherming op, zolang je zelf voorzichtig bent.

Maar een protec of een Marcus Bonna beschermen wel beter.
En dat is wat je wil. Bescherming ten alle tijden. Ook als je zelf toevallig de pech hebt om een ongevalletje te krijgen.

Dus ik zou je altijd een harde koffer aanraden. Is wel zwaar, maar het beschermen van je instrumentarium is belangrijker.

Overigens: protec of MB zijn niet de enigen, maar wel degene die ik zou kiezen.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tips voor fatsoenlijke Gigbag
BerichtGeplaatst: 15 feb 2013 12:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2007 12:36
Berichten: 423
Woonplaats: Leunen
Even zitten kijken. Die harde koffers zijn die dusdanig van kwaliteit dat je die ook met een gerust hard met een busreis meeneemt?

Protec Ipac Quadtrumpetcase of MB case for 4 trumpets zou ik dan moeten hebben als ik er een cornet (kort model), bugel en trompet in zou willen kunnen vervoeren? Dingen zien er wel vrij lomp uit en zijn wel een beetje de hoofdprijs (ik weet het, uiteraard is bescherming voor je toeter belangrijk).

Kan ik dan eventueel ook 2 instrumenten meenemen (op dit moment heb ik met enige regelmaat trompet en cornet nodig), zonder dat alles aan de schuif gaat in de koffer? (met bijvoorbeeld wel dempers en muziekstandaard).

De koffer voor 3 trompetten (of bugel en trompet) lijkt een stuk kleiner. Of valt dat wel mee?

Als ik naar de gigbag kijk voor 3 trompetten van protec zou het ook passen en heb je een toch wat handelbaardere (kleinere) tas, waar alles in past. De bescherming is uiteraard dan natuurlijk wel wat minder, maar de prijs wel weer aantrekkelijker.

_________________
http://sandraleurs.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tips voor fatsoenlijke Gigbag
BerichtGeplaatst: 15 feb 2013 12:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Protec maakt (of maakte?) een harde koffer met van die wieltjes aan de onderkant. Daar past heel veel in en die kan je achter je aantrekken en da's fijn.
Een toetervriendje van me heeft zo'n gigbagrugzak waar èn een bugel, èn twee trompetten in passen. Dinsdien is hij vaste klant bij Muller Muziek want z'n instrumenten komen om de haverklap onder de deuken uit dat ding.
Het moge duidelijk zijn: Ik zie gigbags totaal niet zitten.

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tips voor fatsoenlijke Gigbag
BerichtGeplaatst: 15 feb 2013 12:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Hiephoi, ze maken 'm nog!

http://www.protecmusic.com/items.aspx?P ... tegoryID=7

Passen 'slechts' twee toeters in, laat je die cornet gewoon thuis 8)

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tips voor fatsoenlijke Gigbag
BerichtGeplaatst: 15 feb 2013 12:33 
Offline

Geregistreerd: 08 jun 2009 17:08
Berichten: 212
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
saniejjj schreef:
Aangezien ik tegenwoordig vaker met meerdere instrumenten op pad ben (trompet en cornet op dit moment) begin ik het meenemen van meerdere koffers behoorlijk irritant te vinden. En ben ik stiekem wat aan het rondkijken naar een gigbag met een beetje kwaliteit waar in ieder geval een trompet en een cornet (kort model) inpassen, maar liever ook al graag met de optie tot het meenemen van een bugel (alle 3 dan, een slimme meid is immers op haar toekomst voorbereid...) En het zou fijn als er dan ook nog wat dempers en bladmuziek bijpassen.

Bestaat er zoiets en zoja wat zouden jullie me aanraden?

Dacht zelf een beetje aan een middenklasse prijs (mits me dit voldoende bescherming biedt voor mijn instrumenten). Heb ze gezien van €40 tot €500 en zie door de bomen het bos niet meer.

Met name mijn trompet is het waard om wel enigzins beschermd te zijn (is nu bijna 2 jaar oud, ziet er flitsend uit en heb ik nieuw gekocht met al mijn spaargeld). Wel heb ik me bedacht dat ik deze alleen maar mee zou willen meenemen als ik met de auto ga en waar hij dus al redelijk beschermd in ligt.


Die bestaat: fusion triple bag. Heb er zelf een en is echt een prima product. Er is een website waar je een filmpje kunt kijken over hoe veel er in zo'n ding past. Er is zelfs plaats voor je standaard. Verder als rugzak of schoudertas te gebruiken.
Let op: het is geen koffer. Maar wel een erg stevige en handige tas.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tips voor fatsoenlijke Gigbag
BerichtGeplaatst: 15 feb 2013 12:37 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Een koffer van MB (en protec waarschijnlijk ook) kan best onderin een bus.
Maar moet je serieus al die instrumenten meenemen?
Het zijn inderdaad lompe dingen, en je tilt je er een breuk aan. Aan de andere kant: die paar meter van bus naar kleedkamer of van bus naar hotel, moet toch wel lukken?

Het is een verzekering voor je instrument. Een kleine investering.

Kies je voor een gigbag, die goedkoper is, en jij (of iemand anders) bent (is) een keer onverwacht onvoorzichtig, is het tranen met tuiten.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tips voor fatsoenlijke Gigbag
BerichtGeplaatst: 15 feb 2013 13:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2007 12:36
Berichten: 423
Woonplaats: Leunen
Nee de instrumenten heb ik meestal niet gelijktijdig nodig. Maar de kans heb ik al eens gehad om alle 3 in een project te spelen. En ik vind het nu altijd nog ontzettend leuk om te doen, dus als ik de gelegenheid krijg....dan weet ik zeker dat ik die pak.

En dan zegt een stemmetje in mijn hoofd kies dan gelijk iets waar het optioneel allemaal inpast, zodat de mogelijkheid er is. Maar inderdaad als het dan weer zo groot en lomp wordt is het weer niet praktisch. En dan vraag ik me af wat is de kans dat het weer voorkomt dat ik alle drie mag/kan spelen en moet ik die keer dan gewoon maar een extra koffer meeslepen.

Kortom ik wil me gewoon eens oriënteren op wat er allemaal is en wat de ervaringen zijn van anderen.

Voor de ongelukjes: mijn instrument is verzekerd (al weet ik dat je vaak veel minder terugkrijgt dan de schade is en dat de voorwaarden dat ze betalen nogal streng zijn)

_________________
http://sandraleurs.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.