trompet.nl > forum > Toon onderwerp - onderhoud bugel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 20:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 mei 2002 10:12 
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2002 22:21
Berichten: 9
Wanneer een bugel bij een speciaalzaak binnen gebracht wordt voor onderhoud, zeggen deze mensen dat ze hem in een bad leggen.<p>Weet iemand soms welk product hiervoor gebruikt wordt.


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 mei 2002 10:18 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Brassheavy zal het je precies kunnen vertellen, maar ik geloof dat het een bad met lauw water is waarin ze kalkoplosser (wat je ook voor koffiezetapparaten hebt)hebben verdund (sterk verdund). Of er verder nog wat in zit, zou ik niet weten, maar dat spul alleen al, haalt veel los van de troep in de binnenkant van je instrument. <br>Ga nu dus niet dat meteen thuis doen, want ik weet niet 100% zeker of het het juiste middel is en of hoeveel je het moet verdunnen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 mei 2002 10:27 
Offline

Geregistreerd: 06 maart 2002 14:49
Berichten: 185
Woonplaats: hierzo
Ik gebruik zelf soms een beetje ( heel klein beetje!!!) kalkoplosser om hardnekkige kalk te verwijderen van bv. buizen of ventielen.<br>Maar dan moet het wel heel erg zijn....vaak zijn de huis tuin en keukenmiddeltjes veel te sterk voor je instrument. Wat ook een prima middel is om te gebruiken en niet te aggressief ( ook verdunnen ) is schoonmaakazijn...perfect voor de binnenkant van je buizen en het schroefdraad en doppen aan de onderkant van je ventielhuis.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 mei 2002 10:37 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Met mate gebruiken (inderdaad liefst nog wat verdunnen, en zeker geen schoonmaakazijn, dit is nog veel sterker), en heel goed naspoelen, tot je helemaal geen zuur meer ruikt! Als je een instrument terugkrijgt na onderhoud en het ruikt nog naar zuur (azijn), ook goed naspoelen! <br>Anders lost langzamerhand je toeter op.

_________________
Bigband "The Caledonians"
Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 mei 2002 11:17 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2002 09:14
Berichten: 113
Woonplaats: Amsterdam
ANTIKAL doet wonderen, wel verdunnen 'tuurlijk! <br>Laatst een wat ouder instrument onder handen genomen met dit spul, wordt echt superschoon. Zilver wordt niet aangetast, geen idee hoe dat met lak staat. Goed spoelen natuurlijk, met heel erg veel water.<p>Bewerkt door: C4

_________________
Make music not war.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 mei 2002 12:04 
Offline

Geregistreerd: 09 okt 2001 13:08
Berichten: 1053
Woonplaats: Stein
Is er een verhouding te geven voor het verdunnen? Bijv. (ik zeg maar iets) 1:4 (250 ml antikal/azijn/etc -> 1 liter water) ???


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 mei 2002 13:14 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2002 09:14
Berichten: 113
Woonplaats: Amsterdam
Antikal gaat geen reactie met metaal aan voor zover ik weet, je hoeft dus niet zo heel voorzichtig te zijn. In een afwasteiltje water een flinke scheut is een redelijke verdunning. Ik heb voor ventieldeksels met zo'n vette groene aanslag het wel eens overdund gebruikt, wordt prachtig schoon na wat schrobben en er is niets te zien van andere schadelijke effecten. Ik zou het echter niet met grote regelmaat doen, is ook niet nodig als je je instrument netjes regelmatig schoonmaakt met water en een sopje.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.