trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ventielolie - wil je van die verschrikkelijke meur af?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 apr 2024 13:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2002 21:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 feb 2002 17:19
Berichten: 30
Woonplaats: Linne
Citaat:
Quote: bartjefrit ( 21:16 op 16 april 2002 )<p><br>Zo zo! Een biologiestudent(e).
<p>Volgens mij hoef je daar geen bio-student(e) voor te zijn hoor..... (ben informatica-student geweest) ;)

_________________
~^~^~^~ www.lentekrans.nl ~^~^~^~


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2002 10:30 
Offline

Geregistreerd: 03 maart 2002 17:28
Berichten: 59
Woonplaats: Leiden
Citaat:
Quote: rproost ( 10:01 op 15 april 2002 )<p>Ja Holton olie is ook precies terpentine. Het stinkt en de volgende dag smeert het al niet meer. Ik gebruik al jaren Al Cass FAST valve, slide and key oil. Dat doe ik er zo 1x in de maand op en je ruikt alleen nog de natuurlijke beerput geur van de trompet zelf :o)
<p>Precies! Geweldig spul is dat!<p>
Citaat:
Quote: Rik Baars ( 10:50 op 15 april 2002 )<p>Ik meen me te herinneren dat er op dit forum ook een discussie heeft plaatsgevonden over het schoonhouden van je toeter....
<p>Dat betekent dus idd niet dat je je trompet maar 1x per maand hoeft schoon te maken....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2002 20:44 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2002 10:38
Berichten: 101
Woonplaats: Heerlen
[/quote]<p>Van Hub van Laar begrepen dat het zwart geen slijpsel is maar residu van de olie; dat hebben alle kunstmatige olies[/quote]<p>Dat zou best kunnen ... het resedu is er wel (nou ook niet overdrijven) maar als ik de pistons schoonmaak komt er nauwelijks wat af ... dus dat polijstend effect zal wel meevallen toch ? ... <p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 apr 2002 09:17 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Misschien dat die olie er dan wel toe bijdraagt vuil en aanslag van de ventielen te krijgen. Dat de olie werkt is in ieder geval geen uit de lucht gegrepen statement.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 apr 2002 14:06 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
Kenny....die FastOil gebruik ik ook, is mijn inziens ook èèn van de betere olien,...is transparant, na genoeg reukloos en laat geen residu achter....en zoals de benaming al zegt behoorlijk "snel", wat waarschijnlijk betekend dat de olie erg dun is.<p>Wellicht geschikt voor zeer snelle acties, wat bij mijn Getzen trompet toch al geen probleem was, want werkelijk deze ventielen lopen altijd als een trein en veder licht.<br>Is dan ook èèn van de sterkere punten van deze trompet......klank is wat minder.<p>De toendertijd bijgeleverde GetzenOil zou ik niemand aanraden....stinkt behoorlijk en zit vol met kleurstoffen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 apr 2002 06:30 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
[/quote]<p>VAn Hub van Laar begrepen dat het zwart geen slijpsel is maar residu van de olie; dat hebben alle kunstmatige olies[/quote]<p>Als het residu is van de olie, dan moet het telkens opnieuw voorkomen, en niet alleen op nieuwe instrumenten, waar het na een aantal weken intensief gebruik verdwijnt???

_________________
Bigband "The Caledonians"
Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 apr 2002 09:58 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Dank je Rik! Hub zal ook zeker gelijk hebben over zijn standpunt, maar heeft waarschijnlijk betrekking op de nieuwere synthetische olieën, zoals dat Hetman. <br>Dat oude La Tromba spul is dus iets om niet te scheutig mee te zijn, of je moet weer nieuw leven in oude ventielen willen polijsten :o)<br>Heeft iemand, by the way, al die olie van Bob Reeves geprobeerd? Het heet H2Oil en is ook op synthetische basis, geloof ik. Het schijnt een verbinding met je speeksel en vocht in de trompet aan te gaan, waardoor alles langer goed blijft lopen (zegt men). Al iemand praktijk ervaring mee?

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.