trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bruno Tilz liptrainer
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 15:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2004 18:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2004 15:07
Berichten: 110
Peter Amersfoort schreef:
Dit soort circus-acts heeft mijns inziens geen enkele toegevoegde waarde voor je ademsteun, je ambouchure en/of je muzikaliteit.
Als je met dit soort rare fratsen denkt een betere trompettist te worden dan je nu bent moet je niet vergeten je clowsneus erbij op te zetten.


Ben ik met je eens, maar het heeft mij na carnaval wel even geholpen weer enigszins normaal te blazen, het drukken weer even kwijt te raken. Net als natuurlijk gewoon veel lange lage noten blazen tot je er bij neervalt


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2004 23:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2004 00:55
Berichten: 916
Woonplaats: hilversum
het lijkt wel een beetje hetzelfde als de stick die je kan kopen om je klarinet op te laten leunen zodat je geen duimblessure krijgt, ik heb ook al duimsteunen gezien die je tegen je buik moet plaatsen. Ze verzinnen van alles om het ingewikkeld te maken en geld uit je zak te kloppen. :cry:

_________________
jammerhout, blaaesen en ssuichgen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 sep 2004 22:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Zal me er even mee bemoeien.

Bovenstaand apparaat is voor leerlingen die, na herhaaldelijk daartoe te zijn aangespoord door docent(e), het kennelijk niet kunnen laten om het mondstuk áchter de tanden proberen te duwen in plaats van gewoon door de lippen heen.

Om non--pressure te leren spelen werkt het niet want je kunt namelijk gewoon met je armen blijven duwen (met als enig resultaat een vriendelijke knik van een collega-hindoe :lol: ). Het apparaat kan wel helpen om het lipgevoel van non-pressure eigen te maken. Het niet drukken met de armen is een ander verhaal. Dus als alternatief voor het ophangen aan een touwtje (of het neerleggen op een gladde tafel, etc) is het zeer geschikt. Alleen een touwtje kost geen € 90,-

Conclusie: idee een 9, uitvoering een 3.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bruno Tilz liptrainer
BerichtGeplaatst: 13 okt 2004 09:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 jul 2002 07:05
Berichten: 1000
Woonplaats: Veghel
trompet-smurf schreef:
ik kwam dit op internet tegen:

Afbeelding

de onderste steun gaat tegen de kin en de bovenste tegen het voorhoofd.
op deze manier kan er minder gedrukt worden.
iemand ervaring met dit ding?


Ik heb deze foto naar een collega trompettist gestuurd die er serieus over denkt deze steun te gaan kopen.

_________________
Veni Vidi Vagina

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2004 09:34 
Offline

Geregistreerd: 16 sep 2004 15:32
Berichten: 94
Woonplaats: Stadskanaal
Volgens mij blijf je daar net zo hard mee drukken. Het verdeeld de druk alleen op andere plaatsen. Dus in plaats van het trompet rondje op je mond, staat er dan ééntje op je kin en ééntje op je voorhoofd. Charmant! Misschien wel beter om je lippen mee te onlasten van de druk, maar of je daardoor meer nonpressure zou gaan spelen....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2004 10:26 
Offline

Geregistreerd: 03 feb 2003 10:20
Berichten: 429
Woonplaats: Gouda
Tja het idee is natuurlijk dat je je lippen traint om non-pressure te spelen en ook te wennen aan het gevoel.
Daarna moet je het duwen nog wel gewoon afleren, alleen je hebt het niet meer 'nodig' in de hoogte enzo.

Maar wat te zeggen van de extra massa die je toevoegt?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2004 11:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
De extra massa is het probleem niet, het is immers niet de bedoeling om er mee in het Concertgebouw te gaan staan dus enig klankverschil is niet echt van belang.

Ik heb nog even in de folder van het ding gekeken en een van de voornaamste doelstellingen van het apparaat is het aanleren van de juiste houding, dus om te voorkomen dat op latere leeftijd mondstukken moeten worden gebogen. Met dit ding wordt je gedwongen je kaken recht op elkaar te zetten anders kun je je mondstuk niet op twee lippen laten steunen. :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2004 13:09 
Offline

Geregistreerd: 03 feb 2003 10:20
Berichten: 429
Woonplaats: Gouda
Als het alleen voor de beginfase is bedoeld is het geen probleem natuurlijk.

Maar zou je op een gegeven moment niet gewend raken aan een bepaald gewicht in je handen en aan een bepaalde resonantie van het instrument, om dan in de problemen te komen als je een keer moet optreden en zonder dat ding moet spelen.

In ieder geval zou ik zo'n ding niet kopen! Stel je voor als er iemand binnenkomt als je zit te oefenen! Dan sta je mooi voor lul met zo'n apparaat! :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.