trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Silent brass - Is alleen de demper voldoende???
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 22:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 dec 2001 20:24 
Offline

Geregistreerd: 28 dec 2001 20:22
Berichten: 1
Woonplaats: Ootmarsum
Ik zag net ergens anders in dit forum dat iemand het kastje bij de silentbrass niet gebruikt! Is het mogelijk om dus alleen de demper aan te schaffen en deze achter de pc te gooien? Scheelt nogal in aanschaf prijs!<br>SB 7 Compleet systeem voor Trompet= f593,- <br>PM 7 Demper voor Trompet = 170,- <br>Of heb ik dat verkeerd begrepen? <br>


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 dec 2001 00:26 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Ja, dit is mogelijk!! Ik heb het zelf ook gedaan...in feite is de demper zelf gewoon een microfoon...alleen moet je zelf nogal rommelen met geluidsinstellingen, maar daar is best overheen te komen. Ik kreeg na wat gepruts een aardig resultaat. Of het de ideale oplossing is weet ik niet, maar voor mij was het goed genoeg.<br>Succes!!

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 dec 2001 11:15 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
...of het helpt met studeren is vraag 2...het is gewoon een leuk handigheidje om een beetje met geluid en samples te rommelen op je pc...als ik gewoon studeer, gebruik ik alleen de losse demper.<br>Met het kastje erbij klinkt het wel beter omdat je jezelf via een koptelefoon hoort, maar hoe je het ook wend of keert, je geluid vervormt toch wel. Tenslotte zit er een demper in, nietwaar? Ik ben persoonlijk niet erg gecharmeerd van het kastje. Zoals ik al zei, vind ik het geluid te vervormd en ik vind het een hoop gedoe met snoertjes. Maar een mooi systeem is het wel en het heeft zich ruimschoots bewezen als je ziet en hoort wie het allemaal gebruiken voor bv op de hotelkamer tijdens een tournee...Op zich een uitkomst!!

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jan 2002 10:15 
Offline

Geregistreerd: 23 jan 2002 10:56
Berichten: 16
Woonplaats: Heerlen
He swansie<p>Ik heb een tijdje het silent brass system. Het is inderdaad een geklooi met alle snoertjes en het geluid vervormt inderdaad maar niet echt super veel. Je merkt wel dat je met een demper bent aan het spelen. De prijs van het hele systeem is wel duur maar het is een uitkomst als je alleen het 's avonds kan spelen en je hebt geen last meer van buren die zeuren.<p>Groetjes Brain


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jan 2002 12:18 
Offline

Geregistreerd: 09 okt 2001 13:08
Berichten: 1053
Woonplaats: Stein
ik heb het wel 'ns geprobeerd gewoon op de stereo en dat resultaat was niet echt goed


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 maart 2002 14:05 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
als je de electronica van de Silent Brass toch niet gebruikt is het zonde om nog 170 piek voor het dempertje alleen uit te geven. Ik heb als hoteldemper: een kunstleren ronde zak (ongeveer de maat van de beker) gevuld met wat schijven schuimrubber (ongeveer 5 cm totaal) die je om de beker heen trekt. Kostte iets van 15-20 piek, en klinkt als een Silent Brass zonder kastje (nergens naar dus). Prima om stilletjes aan je techniek te werken.<p>Edited by: Rik Baars

_________________
Bigband "The Caledonians"
Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 maart 2002 14:45 
Offline

Geregistreerd: 09 okt 2001 13:08
Berichten: 1053
Woonplaats: Stein
Citaat:
Quote: kees de Leeuw ( 18:55 op 15 maart 2002 )<p>Gisteren het ST 5 systeem geprobeerd. Heeft echt te gekke mogelijkheden (een octaaf hoger erbij, galm met vertraging, klinken als een ander instrument, in totaal 32 effecten). Best apart !!
<p>Wat kost dat dan wel niet?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.