trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ventielolie voor cylinders
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 apr 2024 00:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ventielolie voor cylinders
BerichtGeplaatst: 16 sep 2004 15:37 
Offline

Geregistreerd: 16 sep 2004 15:32
Berichten: 94
Woonplaats: Stadskanaal
Hallo beste mede trompettisten!

Leuk om te zien dat er zoiets als een trompet forum bestaat, handig ook, vooral als je met een vraag zoals ik zit. Om maar met de deur in huis te vallen: Wat voor een olie zou ik moeten gebruiken voor een duitse trompet (cylinder ventielen). Ik heb er pas eentje voor de leuk bijgekocht, maar de ventielen lopen niet echt geweldig, waarschijnlijk ook omdat het een oud instrument is. Tips? Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ventielolie voor cylinders
BerichtGeplaatst: 16 sep 2004 15:59 
Offline

Geregistreerd: 27 apr 2003 13:45
Berichten: 499
Woonplaats: Achterveld
Josef Monke schreef:
Hallo beste mede trompettisten!

Leuk om te zien dat er zoiets als een trompet forum bestaat, handig ook, vooral als je met een vraag zoals ik zit. Om maar met de deur in huis te vallen: Wat voor een olie zou ik moeten gebruiken voor een duitse trompet (cylinder ventielen). Ik heb er pas eentje voor de leuk bijgekocht, maar de ventielen lopen niet echt geweldig, waarschijnlijk ook omdat het een oud instrument is. Tips? Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.


Voor cilinder ventielen dien je 2 soorten olie te gebruiken.
Dus maar even naar de trompetwinkel hiervoor.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2004 17:15 
Offline

Geregistreerd: 16 sep 2004 15:32
Berichten: 94
Woonplaats: Stadskanaal
PeterAmersfoort, bedankt voor je antwoord.
Moet je dat dan mengen, als een soort van twee componentenmix? Of zeg ik nu iets raars? Als trompettist ben ik gewend aan een flesje "Fast" olie in de koffer, dus twee verschillende soorten voor één trompet klinkt mij nieuw in de oren. Ik zal eens informeren bij Van der Glas dan maar.

P.S.: Wordt er altijd zoveel ruzie gemaakt hier op het forum? Ik was begonnen met alles te lezen, als nieuw forumlid, maar ben er maar mee opgehouden. Wat een geruzie zeg. Hopelijk waait dat weer over.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2004 17:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
Josef Monke schreef:
PeterAmersfoort, bedankt voor je antwoord.
Moet je dat dan mengen, als een soort van twee componentenmix? Of zeg ik nu iets raars? Als trompettist ben ik gewend aan een flesje "Fast" olie in de koffer, dus twee verschillende soorten voor één trompet klinkt mij nieuw in de oren. Ik zal eens informeren bij Van der Glas dan maar.

P.S.: Wordt er altijd zoveel ruzie gemaakt hier op het forum? Ik was begonnen met alles te lezen, als nieuw forumlid, maar ben er maar mee opgehouden. Wat een geruzie zeg. Hopelijk waait dat weer over.

Maar meestal is het wel gezellig, hoor! :lol: :lol: :lol: Welkom!!!
Ik denk dat de verkoper van de olie je precies kan vertellen hoe het werkt!
Mijn moeder speelt hoorn en die heeft ook van die cylinders! Ik weet niet of dat hetzelfde systeem is, maar ik neem aan van wel! Zij heeft volgens mij maar een flesje olie! Ik zal het eens aan haar vragen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2004 18:13 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
Josef Monke schreef:
PeterAmersfoort, bedankt voor je antwoord.
Moet je dat dan mengen, als een soort van twee componentenmix? Of zeg ik nu iets raars? Als trompettist ben ik gewend aan een flesje "Fast" olie in de koffer, dus twee verschillende soorten voor één trompet klinkt mij nieuw in de oren. Ik zal eens informeren bij Van der Glas dan maar.

P.S.: Wordt er altijd zoveel ruzie gemaakt hier op het forum? Ik was begonnen met alles te lezen, als nieuw forumlid, maar ben er maar mee opgehouden. Wat een geruzie zeg. Hopelijk waait dat weer over.


beste meneer Monke, er is hier geen sprake van ruzie, hooguit van heftige meningsverschillen. Zoals U misschien wel weet, zijn trompettisten een licht ontvlambaar volkje, en het merendeel van de boze taal is niet gemeend.
Anyway welkom

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2004 22:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
volgens mij is een soortr olie voldoende, maar heb je een andere formule nodig, maar ik heb nog geen ervaring met de schnitzels

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 sep 2004 09:57 
Offline

Geregistreerd: 16 sep 2004 15:32
Berichten: 94
Woonplaats: Stadskanaal
Beste camel,

Ik kan je helaas niet helemaal volgen. Je hebt het eerst over olie en daarna zeg je dat je geen verstand van schnitzels hebt. Schnitzel???


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 sep 2004 10:55 
Offline

Geregistreerd: 27 apr 2003 13:45
Berichten: 499
Woonplaats: Achterveld
Josef Monke schreef:
Beste camel,

Ik kan je helaas niet helemaal volgen. Je hebt het eerst over olie en daarna zeg je dat je geen verstand van schnitzels hebt. Schnitzel???


Ja een Schnitsel, je kent ze wel die duitse trompetten met cilinderventielen die je op zijn kant (plat dus) moet houden om er op te kunnen spelen. Een regelmatig gebruikte koosnaam voor een duitse trompet.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.