trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Plank voor je kop..
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 08:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2001 15:10 
Offline

Geregistreerd: 10 sep 2001 09:16
Berichten: 5
Woonplaats: Den Bosch
Hai allemaal,<p>ik speel in een band; nu heb ik het probleem dat, als ik op het podium sta, vrijwel niets meer van mezelf hoor (ik hoor mezelf ook niet hard genoeg over de monitor).<p>Nu heb ik mij laten vertellen dat er standaarden zijn met kunststof platen erop, die je voor je neer kunt zetten, zodat het geluid hierop weerkaatst, waardoor je jezelf weer hoort.<p>Nu is me ook verteld dat die dingen vrij duur zijn (kleine 200 piek).<p>Weet iemand of dit alles klopt & heeft iemand eventuele andere oplossingen???<p>Alvast bedankt,<p>Daan


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2001 15:45 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Je hebt daar inderdaad dure proffesionele spullen voor. Wat je eigenlijk nodig hebt is een stuk doorzichtig plastic, ik geloof dat dat perspex heet, van een paar millimeter dik. Hiervan zaag je een cirkel uit die ongeveer dubbel zo groot is als je beker. In het midden maak je een cirkel-opening voor de microfoon, die zo groot is dat de mic rondom geen contact heeft met de plaat. Dan moet je allen nog een kleine verbindingsconstruchtie verzinnen, waarmee je dit aan je microfoonstaandaard kunt vastzetten en klaar is kees. De microfoon krijgt zo meer klank van jou te horen en je hoort jezelf direct ietsje meer. Je zou ook net zolang kunnen zeuren, totdat ze je wat beter uitversterken op de monitor. Succes

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2001 23:55 
Neem een kijkje op www.tecform.nl. (Hebben reeds al iets als dit gemaakt voor o.a. het London Symphony Orkest e.d.)<p>Stay Tuned,<p>Het Trompet.nl Team<p>Edited by: administrator


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 nov 2001 10:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2001 11:51
Berichten: 174
Woonplaats: Veenendaal
Ik zou gewoon zeuren, net zolang tot je monitor harder wordt gezet. Dat kan toch ook?? Of zie ik dat vereerd...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 nov 2001 13:11 
Offline

Geregistreerd: 10 sep 2001 09:16
Berichten: 5
Woonplaats: Den Bosch
Nou, dat harder laten zetten heb ik al gedaan, maar het is op het podium zo'n bak herrie (omdat we met z'n negenen zijn), dat het moeilijk is.<p>Ook is het redelijk noodzakelijk dat je andere spelers ook op je monitor laat zetten, omdat je die anders ook niet hoort. Als je dus jezelf keihard laat zetten, dan hoor de anderen niet meer & dus krijg je weer problemen met het samenspel e.d.; het is dus ook geen feest als je alleen jezelf keihard laat zetten.<p>Vandaar dat ik dus ook naar andere opties op zoek ben.<p>Daan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 nov 2001 12:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Harder zetten is de oplossing niet. Dan raakt de balans uit de monitormix en wil iedereen vervolgens harder. Dan hoor je jezelf weer niet etc.<p>Voor je het weet heb je een gehoorbeschadiging te pakken. Wat behalve een plexiglasplaat ook goed werkt is een in-earsysteem. Op de monitortafel komt een apart versterkertje die je zelf in kan stellen en met een klein oortelefoontje (aangemeten of gewoon van een walkman) hoor je jezelf direct. <br>Ik gebruik zelf beide, een verstelbare plexiglas plaat met gaten zodat je de mate van feedback zelf kan regelen en een in-ear systeem (gewoon standaard koptelefoontje). Dit is een prima combinatie en een verademing voor het geluidsvolume op het podium.<p>Voor zo'n plexiplaat kun je ook contact met me opnemen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2002 01:39 
Offline

Geregistreerd: 08 jan 2002 00:06
Berichten: 46
Woonplaats: Roermond
platen bij het orkest voor de altviolen laat ik altijd weghalen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2002 09:04 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Ik ook!

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.