trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Draadloos Microfoon voor trompet - Ervaringen of aankoopadvi
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 mei 2024 14:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 dec 2001 10:46 
Offline

Geregistreerd: 22 nov 2001 15:41
Berichten: 11
Hoi<p>Ik ben op zoek naar een, liefst, draadloos microfoon systeem om als trompettiist live-optredens te doen met een funk-band.<br>Heeft iemand ervaring met een bepaald systeem of kan mij iets aanraden om te proberen.<br>BVD


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 dec 2001 15:21 
Offline

Geregistreerd: 20 nov 2001 14:20
Berichten: 34
k heb zelf geen ervaring maar ik stelde pas geleden de zelfde vraag aan een vriend die geluidstechnicus is bij een groot bedrijf en regelmatig blazers uitversterkt. hij gebruikt meestal een senheiser mic met zender (draadloos). geluid is goed, nadeel is dat je met moeite een demper op je trompet kan hebben en al helemaal geen plunger (of hoe dat heet in het nederlands) zou kunnen bewegen.<br>dus zoals alles voor en nadelen.<br>ik zou kiezen voor een draadloze en een vaste mic. bij optredens :)<p>:)--'''--<<br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2002 22:48 
Offline

Geregistreerd: 04 jan 2002 22:34
Berichten: 2
Woonplaats: Hapert
Er zijn verschillende draadloze systemen op de markt. Draadloos is echter niet zo draadloos, elke microfoon wordt met een draad verbonden met de zender (met batterij), de ontvanger (op netspanning) wordt bij het mengpaneel of de multikabel (op het podium) geplaatst.<p>De volgende zaken zijn belangrijk:<p>1. Je wilt uiteraard een goede microfoon, die geschikt is voor trompet. Naast de karakteristieken van het membraan is belangrijk dat je de microfoon niet overblaast, dus dat het membraan het volume van het geluid aankan, en niet door het volume al gaat vervormen. Plaats om deze reden de microfoon nooit recht voor de luchtuitstroom van je trompet, maar altijd iets uit het centrum. Laat je in ieder geval goed adviseren in een professionele geluids- of muziekwinkel. Zorg er uiteraard voor dat je ene model koopt wat ook geschikt is voor alle dempers en andere toeters en bellen die je gebruikt bij de funkmuziek. <p>Door draad tussen de microfoon en de zender (die je wellicht in je jaszak steekt) bevind zich een draad, en daardoor kun je de trompet niet eenvoudig wegzetten. Houdt deze vast, of spreek met je geluidsman af wanneer je de microfoon van je instrument kunt halen.<p>De batterij moet vol zijn om te voorkomen dat je perfecte solo halverwege ontaard in een technisch probleem. Overweeg de aankoop van oplaadbare batterijen, maar besef dat dit invloed kan hebben op het bereik van je zender. als de ontvanger bij het mengpaneel staat, kan dit wel eens een probleem worden.<p>Succes!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: ontvanger/zender
BerichtGeplaatst: 06 maart 2005 17:47 
Offline

Geregistreerd: 22 sep 2004 15:26
Berichten: 2
Woonplaats: Aalten
Hallo,

Ik ben op zoek naar de juiste zender en ontvanger voor een draadloosmicrofoonsysteem. Is er hier iemand die mij hierover kan adviseren?

Bij voorbaat dank.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2005 18:00 
Offline

Geregistreerd: 11 okt 2004 20:17
Berichten: 15
Woonplaats: amsterdam
Kijk is op de site bij SD Systems. Is een nederlands bedrijf. Werkt erg prettig, geen klem aan je beker die je geluid tegen houdt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2005 08:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 jul 2002 07:05
Berichten: 1000
Woonplaats: Veghel
Zelf heb ik een E608 van Sennheizer clipmicrofoon, maar deze is niet draadloos. Deze microfoon is goed voor trompet. Een lossen draadloze set kan ik er zo op aansluiten. de kosten zijn dan wat minder. Heel goed zijn de microfonen van SD.

_________________
Veni Vidi Vagina

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2005 11:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47
Berichten: 971
Woonplaats: Welten, Heerlen
SD is inderdaad t beste systeem, wordt wereldwijd als standaard gebruikt.
Ik heb zelf ook goede ervaringen met sennheiser, en ook met de AKG C319, heel goedkoop.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2005 20:48 
Offline

Geregistreerd: 22 sep 2004 15:26
Berichten: 2
Woonplaats: Aalten
Ik heb wat rondgekeken en mij lijkt SD systems ook verreweg het beste. Maar ook het duurste. Alleen mijn budget is niet zo heel toereikend. dus zou ik uitkomen op AKG, sennheiser.
Alleen vraag ik me nu af welke zenders en ontvangers jullie hier voor gebruiken. Onglangs speelde ik op een draadloze set van Shure welke me wel goed beviel. Heeft iemand hier nog tips over?

Bij voorbaat dank.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.