trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Whisper mute ?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 22:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2004 19:02 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
Cyril, bij harmon-mute verwijder je de wah-wah buis helemaal. Je speelt dus zonder. Bij whisper steekt de wah-wah buis er een stuk uit.

De afbeelding die je hierboven ziet noemen ze ook wel een "hotel demper" of iets dergelijks. Die is puur om de buren niet te storen. Ik heb er zo een van Humes and Berg, en die noemen hem "SH! SH! Mannie Klein practice mute". Hier kan je echt niet in een orkest of zo op spelen. Niemand hoort je :!:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 07:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 feb 2002 17:19
Berichten: 30
Woonplaats: Linne
Oke, zal tijdens de volgende repetitie mijn harmon mute eens proberen (had afgelopen keer de JR Cup Mute met beide ringen gebruikt).

Moet eigenlijk ook nog maar eens een nieuwe harmon mute kopen.
Is de klankkleur van de JR Bubble Full Copper echt zoveel beter dan de alu ?
Denk er nl. over om anders een full copper vanuit de US over te laten komen aangezien ik dan evenveel kwijt ben dan een alu kopen in ons land.

_________________
~^~^~^~ www.lentekrans.nl ~^~^~^~


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 15:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Kun je die Rob Goorhuis niet gewoon proberen te mailen om het te vragen? Desnoods via de uitgever. Een practicemute kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn (of hij moet het voor een bepaald iemand uit zijn omgeving hebben geschreven :lol: )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 17:40 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
Cyril schreef:
Is de klankkleur van de JR Bubble Full Copper echt zoveel beter dan de alu ?
Denk er nl. over om anders een full copper vanuit de US over te laten komen aangezien ik dan evenveel kwijt ben dan een alu kopen in ons land.



De aluminium uitvoering is perfekt voor alles. De copper is ook goed maar schijnt iets zwaarder te spelen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2004 06:18 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Karel schreef:
Cyril schreef:
Is de klankkleur van de JR Bubble Full Copper echt zoveel beter dan de alu ?
Denk er nl. over om anders een full copper vanuit de US over te laten komen aangezien ik dan evenveel kwijt ben dan een alu kopen in ons land.



De aluminium uitvoering is perfekt voor alles. De copper is ook goed maar schijnt iets zwaarder te spelen.


En is prachtig om te zien........... 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2004 07:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 feb 2002 17:19
Berichten: 30
Woonplaats: Linne
Nou..heb ook nog maar even Rob Goorhuis gemailed en kreeg als antwoord dat inderdaad een Wispa Mute/Practice Mute bedoeld wordt.
Het is de bedoeling nl. dat het klinkt alsof dat loopje heeel ver weg klinkt....vandaar die Whisper Mute en als sterkte ppp.
De oplossing met de harmon mute vond hij ook goed, maar het bleef toch een eigen invulling gaf hij aan (wat natuurlijk ook zo is).
Aardige vent die Rob! Binnen 24 uur antwoord :)

_________________
~^~^~^~ www.lentekrans.nl ~^~^~^~


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2004 09:50 
Offline

Geregistreerd: 09 okt 2001 13:08
Berichten: 1053
Woonplaats: Stein
Cyril schreef:
Aardige vent die Rob! Binnen 24 uur antwoord :)


Nederlandse/Belgische componisten zijn sowieso aardige mensen. Ik heb voor ons verenigingsblad wat interviews gedaan met Jacob de Haan, Alexander Comitas (Ed de Boer) en Jan van der Roost. Allen reageerden heel snel op mijn emails, en waren enthousiast over de interviews. Jacob de Haan stond er zelfs op dat hij de biertjes betaalde in het Doelencafé waar wij hem interviewden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2004 10:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
Cyril schreef:
Nou..heb ook nog maar even Rob Goorhuis gemailed en kreeg als antwoord dat inderdaad een Wispa Mute/Practice Mute bedoeld wordt.
Het is de bedoeling nl. dat het klinkt alsof dat loopje heeel ver weg klinkt....vandaar die Whisper Mute en als sterkte ppp.

Voordeel is wel dat je niet zo zacht hoeft te tpelen!
Sterker, als je met zo'n "whisper-mute" hoorbaar wil zijn moet je volgens mij je longen uit je lijf blazen!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.