trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet standaard
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 23:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 06:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
Ja, dat herken ik wel! En het gevoel erbij als je het ziet gebeuren herken ik ook wel! :cry:
Ik gebruik m'n standaard trouwens alleen tijdens repetities of concerten, zolang deze aan de gang zijn!
In de pauzes gaat m'n trompet gewoon de tas in!
Er ging ooit iemand in de pauze tegen de rugleuning van m'n stoel aan leunen! Ik zag die stoel heel langzaam richting trompet schuiven!
Na een klein corrigerend tikje (de hechtingen mogen er binnenkort uit! :lol: :wink: ) heb ik hem snel in m'n tas gedaan! Dit ging dus nog net goed, maar ik laat hem nooit meer op de standaard staan als ik er niet bij ben!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 07:44 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
In de Bigband gebruik ik ook zo'n driepootje voor m'n trompet, en een heel licht blauw geval met zes (volgens mij) pootjes voor m'n bugel.
Als je twee instrumenten door elkaar gebruikt, is het wel handig hoor zo'n standaardje, anders kan je 'm ook wel vasthouden. Ook wil onze bandleider nog wel eens in een enthousiast handgeklap uitbarsten (bv tijdens een zeer goed en spectaculair verlopende solo), en dan is het aan de secties die op dat moment niet hoeven te spelen om hem daar zo snel mogelijk in te volgen. Dan moet je even je toeter kwijt........ :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 15:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 sep 2003 19:40
Berichten: 120
Woonplaats: Utrecht
Ik loop voor mijn gevoel veel meer risico dat ik mijn toeter uit mijn handen laat vallen dan dat ik een standaardje omstoot. Dat eerste is dan ook al meer dan eens gebeurd met variërende gevolgen. Ik heb nog nooit een trompet op zijn standaard omgegooid. Dus misschien heeft het te maken met waar je onhandigheid zit gelokaliseerd ;)

_________________
:|


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 16:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
Als je je trompet al uit je handen laat vallen is ie helemaal nergens meer veilig! 8O


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 16:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 sep 2003 19:40
Berichten: 120
Woonplaats: Utrecht
tsja...
wedden dat ik na dit bericht van niemand meer zijn of haar trompet mag uitproberen?

_________________
:|


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 16:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
Dat denk ik ook!
Die van mij zou je niet meer krijgen! :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 16:15 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
Ik heb nog wel een oud Yamaha'tje waar eigenlijk niks meer aan te verpesten valt, behalve het ventielwerk... dus wil je die kapot krijgen moet je m wel hard laten vallen :D

Die zou je wel es mogen proberen! :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 17:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 sep 2003 19:40
Berichten: 120
Woonplaats: Utrecht
Ik moet er wel bij zeggen dat dit vooral gebeurt als ik mijn standaardje niet heb, zoals twee jaar geleden toen we buiten moesten spelen samen met het leerlingenorkest. Toen lag mijn (2 maanden oude) trompet op schoot terwijl ik heel krap tussen veel te veel mensen zat. Toen een blaadje wegwaaide greep ik er achteraan en denderde de trompet tegen de grond. Beker verbogen... En ik pakte laatst onachtzaam mijn piccolo van mijn tas (had nog geen standaardje) en had hem per ongeluk bij het buisje van het kwartventiel. Ik kwam met een heel klein deukje weg omdat ik hem ving... Vandaar dus mijn pleidooi voor standaardjes :). Ik zou trouwens nooit een trompet zo laten staan in de pauze ofzo.

_________________
:|


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.