trompet.nl > forum > Toon onderwerp - fitnessforbrass
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 21:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 nov 2004 14:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
En waarom zou je dat doen?
Ga je dan beter spelen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 nov 2004 14:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 feb 2004 14:48
Berichten: 865
Woonplaats: belgie, hooglede (nabij brugge)
jaguar.... het buisje hangt bij mij redelijk naar beneden... maar ik corigeer dit niet door mijn kin vooruit te steken. hiervan gaan mijn kaakgewrichten na een tijd pijn doen, en ik speel ook niet met mijn kin vooruit. ik probeer tijdens de oefening mijn kin te houden net zoals ik speel, ik denk dat dat de beste manier is om de oefening te doen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2004 11:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
ik ga er maar weer eens een filosofie tegen aan smijten:

stel je traint je mondhoeken en andere spieren met dat staafje, dat je dat staafje klemvast en horizontaal kan houden. Dan heb je dus vrij krachtige spieren ontwikkeld. Hoe zit dat dan met je flexibiliteit?? Je Hebt je mondhoeken dus klemvast maar gaat dat dan niet ten koste van je flexibiliteit, en is het dan daarmee dus ook niet zo dat je in intevallen dus minder soepel bent???

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2004 12:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 feb 2002 12:41
Berichten: 306
Woonplaats: Amsterdam
Het is juist de kunst om je mondhoeken vast te houden tijdens het spelen (en dus ook tijdens flexibiliteitsoefeningen of liptrillers ofzo).

Dus zolang je er je mondhoeken mee traint kan het alleen maar helpen. Maar het is natuurlijk maar de vraag of je niet onbewust andere gedeeltes van je lippen traint. Het gedeelte in je mondstuk moet juist ontspannen blijven om een goede toon te kunnen produceren.

_________________
Emile


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2004 18:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 feb 2004 14:48
Berichten: 865
Woonplaats: belgie, hooglede (nabij brugge)
Citaat:
Dan heb je dus vrij krachtige spieren ontwikkeld. Hoe zit dat dan met je flexibiliteit?? Je Hebt je mondhoeken dus klemvast maar gaat dat dan niet ten koste van je flexibiliteit, en is het dan daarmee dus ook niet zo dat je in intevallen dus minder soepel bent???

_________________

flexibiliteit bij het spelen heeft niets te maken met flexibiliteit van de spieren (zoals bij lenigheidssporten).

zie maar de trillers/shakers van bv. ferguson en miyashiro.... zeer flexibel maar geen enkele beweging in de mondhoeken. flex heeft alles te maken met je luchtgebruik en niet met de flexibiliteit van de spieren


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.