trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Es Cornet instrumentstandaard
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 15:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Es Cornet instrumentstandaard
BerichtGeplaatst: 26 okt 2005 09:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 dec 2002 10:24
Berichten: 89
Woonplaats: Sleen
Bestaat er ook iets als een Es Cornet standaard?
Zo ja, wie levert ze?
Ik bedoel zo'n zwart K&M model (verdwijnt opgeklapt volledig in de beker met 3 of 5 afdraaibare pootjes).

Ter info: Een trompet standaard is te groot (blijft steken in de beker) en ik zoek
geen surrogaat standaard (klarinet of fluit ofzo met de opmerking dat daar ook wel een Es cornet op past).


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Es Cornet instrumentstandaard
BerichtGeplaatst: 26 okt 2005 09:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 dec 2002 12:45
Berichten: 651
Woonplaats: Nuenen
fb schreef:
Bestaat er ook iets als een Es Cornet standaard?
Zo ja, wie levert ze?
Ik bedoel zo'n zwart K&M model (verdwijnt opgeklapt volledig in de beker met 3 of 5 afdraaibare pootjes).

Ter info: Een trompet standaard is te groot (blijft steken in de beker) en ik zoek
geen surrogaat standaard (klarinet of fluit ofzo met de opmerking dat daar ook wel een Es cornet op past).


Ik heb een houten exemplaar in de draaibank gezet en er een behoorlijke laag afgeschuurd, maar aangezien je hoogstwaarschijnlijk echt op zoek bent naar iets waarvoor je geen extra tas / koffer nodig hebt is dit waarschijnlijk geen optie??

_________________
Let's make some noise!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2005 10:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 dec 2002 10:24
Berichten: 89
Woonplaats: Sleen
Helaas geen draaibank :wink:
Gelukkig is m'n Schilke double-case in principe groot genoeg voor zo'n houten, maar het ziet er gewoon niet uit en die pootjes....

En: ik meen een keer ergens zo'n K&M type gezen te hebben maar ik weet niet meer waar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2005 15:00 
Offline

Geregistreerd: 24 feb 2005 18:24
Berichten: 547
Woonplaats: venhorst
als je er achter komt wil ik dat ook wel weten


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2005 15:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 dec 2002 12:45
Berichten: 651
Woonplaats: Nuenen
broek76 schreef:
als je er achter komt wil ik dat ook wel weten


Een google-search levert Dillonmusic.com op, maar die adviseren een klarinetstandaard van K&N en dat was nou net niet de bedoeling.

_________________
Let's make some noise!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2005 19:33 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2005 21:12
Berichten: 26
Woonplaats: De Mortel
Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik een paar jaar geleden Es-trompet gespeeld heb bij een fanfare.
Een collegatrompettist kwam toen met een oplossing.
Hij had ergens nog een oud universeel standaardje liggen. Hierop kun je probleemloos een trompet, bugel, estrompet en eventueel zelf sopraansax zetten.
Ik weet het merk niet, maar het is een blauw staandaardje waarvan de (5 of 6 ???) pootjes 'automatisch' inklappen als je de 'poot' die in de beker gaat aan/opdraait.
Misschien een optie voor je. Als tenminste begrijpt welke standaardjes ik bedoel en als ze nog te koop zijn.
Ik zelf gebruik hem nu om mijn bugel op te zetten als ik mijn trompet en bugel tegelijk nodig heb. Op deze manier zijn de kosten van zo'n K&M-bugelstandaard mij gespaard gebleven.
Wel niet helemaal stylisch dattie blauw is, maar goed, kleinigheidjes blijf je houden.......


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2005 19:39 
Offline

Geregistreerd: 05 maart 2005 14:59
Berichten: 2593
Baz schreef:
Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik een paar jaar geleden Es-trompet gespeeld heb bij een fanfare.
Een collegatrompettist kwam toen met een oplossing.
Hij had ergens nog een oud universeel standaardje liggen. Hierop kun je probleemloos een trompet, bugel, estrompet en eventueel zelf sopraansax zetten.
Ik weet het merk niet, maar het is een blauw staandaardje waarvan de (5 of 6 ???) pootjes 'automatisch' inklappen als je de 'poot' die in de beker gaat aan/opdraait.
Misschien een optie voor je. Als tenminste begrijpt welke standaardjes ik bedoel en als ze nog te koop zijn.
Ik zelf gebruik hem nu om mijn bugel op te zetten als ik mijn trompet en bugel tegelijk nodig heb. Op deze manier zijn de kosten van zo'n K&M-bugelstandaard mij gespaard gebleven.
Wel niet helemaal stylisch dattie blauw is, maar goed, kleinigheidjes blijf je houden.......



Ja..
die blauwe.. die heeft mijn overbuurman in het orkest ook!

Ik weet niet of alles erop past..
maar hij heeft zijn cornetje erop.
maar ik heb ooit een keer (toen ik iets moest mededelen) mijn trompet op zijn standaard gezet. Dus die lijkt me idd best universeel.

_________________
Met een Van Laar is niets te zwaar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 okt 2005 06:21 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5019
Trompettor schreef:


Ja..
die blauwe.. die heeft mijn overbuurman in het orkest ook!

Ik weet niet of alles erop past..
maar hij heeft zijn cornetje erop.
maar ik heb ooit een keer (toen ik iets moest mededelen) mijn trompet op zijn standaard gezet. Dus die lijkt me idd best universeel.


overbuurman????

zitten jullie tegenover elkaar dan?? :P

sorry, tis nog vroeg

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.