trompet.nl > forum > Toon onderwerp - stemapparaat
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 19:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 okt 2006 15:55 
Offline

Geregistreerd: 11 feb 2006 18:28
Berichten: 24
Woonplaats: Hoogland
Ik gebruik zelf het digitale stemapparaat van Yamaha (TD 1).
Dit apparaat kan alle noten chromatisch aangeven en is instelbaar op het aantal mHz.
Een goed en degelijk stemapparaat. Ik gebruik het alleen als ik het hele orkest moet laten afstemmen, dus niet tijdens zelfstudie. Ik heb er destijds € 60,- voor betaald maar dat was/is het waard, tegenwoordig worden ze voor € 46,- verkocht.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 okt 2006 16:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2004 00:55
Berichten: 916
Woonplaats: hilversum
toch kan het handig zijn hoor een stemapparaat. Als je een nieuwe noot moet spelen die als het ware nog niet in je gehoor gebakken is kun je zien wanneer hij goed is en intussen sla je dat geluid op in je hoofd. Bij ons ensemble beginnen we met inblazen met lange noten waarbij we alle vier hetzelfde moeten klinken. Bij de hoge noten zetten we dan ook een stemapparaat in waarbij de 1 blaast en de ander kijkt of je op de juiste hoogte zit. Zo luister je zelf ook maar krijg je toch een correctie mee als het nodig is om de juiste toon in je op te slaan. En kennelijk helpt het wel want ons ensemble heeft nog nooit de mededeling gekregen bij een jury dat we vals waren of zo.

_________________
jammerhout, blaaesen en ssuichgen


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.