trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Silent Brass
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 23:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Silent Brass
BerichtGeplaatst: 31 okt 2002 17:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 okt 2002 00:49
Berichten: 71
Ik woon sinds kort in een flat en merk dat ik toch wel heel erg inhoud qua volume met studeren, ook al probeer ik dit niet. Hierdoor sta ik niet lekker te spelen. Nu overweeg ik om een Silent Brass systeem aan te schaffen om mijn vriendin en omwonenden van ergernissen te besparen.

Wie heeft hier ervaring mee? En geeft de hoofdtelefoon wel echt het geluid weer, dat er anders ook uit mijn trompet zou zijn gekomen?

_________________
Trumpeters do it with hot lips


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 okt 2002 22:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06
Berichten: 344
Woonplaats: Zutphen
Ik heb er een. Het geluid dat je hoort lijkt totaal niet op je echte geluid. Dit komt omdat de microfoon diep in je trompet zit. Vergelijk het maar met een microfoon in je keel duwen tijdens het zingen. Daar komt bij dat de luchtweerstand van je trompet enorm toeneemt waardoor je hem anders moet aanblazen. Ook de intonatie is heel anders. Als je een tijd op zo'n ding geoefend hebt, en je speelt dan zonder, dan blijijf je aan het kixen, en je toon is net een ijzerzaag.

Dus: wel handig om te hebben maar niet om altijd op te studeren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2002 10:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 sep 2002 12:28
Berichten: 600
Woonplaats: 't Gooi
Ik heb ook zo'n ding.
Het apparaat heeft zeker een aantal beperkingen, maar Ik ben er niet ZO negatief over als rproost .
mijn ervaring:
- Het geluid wat je terugkrijgt is inderdaad niet je 'eigen' geluid, maar ook zeker geen telefoonachtig stemmetje. Het is wel een "natuurlijk-achtig" trompet geluid.
- De intonatie vindt ik ook een probleem, vooral in de laagte.
- De weerstand vindt ik juist redelijk 'laag''. Vergelijkbaar met een tin mute ongeveer
- Bij mixen van 'meespeel'-CD's is goed.
- Geluid reductie is heel goed. (ik speel wel eens 'snachts om 02:00 uur terwijl iedereen
bij mij thuis dan (boven) ligt te slapen. Geen probleem
Het kan zeker niet als totale vervanging dienen. maar voor vingeroefeningen etc heel nuttig!

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd niet zo veel meer gebruik, omdat het elke kaar weer aansluiten van al die snoeren en zo, toch wel een hoop gedoe is. :(

probeer eens op eBay of zo: je kan ze vast wel 2e hands vinden (ik verkoop de mijne niet hoor)

success ermee
8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 dec 2002 14:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2002 09:50
Berichten: 297
Woonplaats: Den Bosch
Ik heb ook een silent brass. Mijn ervaring zijn heel postitief. Je hoort heel weinig, maar het is ook weer niet zo dat je echt niets hoort. Ik speel meestal gewoon met de demper apart, want ik vind het zo'n gedoe met het aansluiten van het hele zootje. Maar als je er een hebt zul je wel tevreden zij. P.s. ze zijn wel duur--> eigenlijk te duur!!!

_________________
http://www.vanlentmusic.nl/
http://www.hetbrabantsjazzorkest.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jan 2003 17:06 
Offline

Geregistreerd: 23 okt 2002 21:53
Berichten: 24
Ik heb ook een SB. Ik ben er wel positief over. Ik kan tenminste oefenen zonder dat de hele buurt het hoort. Voor oefeningen is het geweldig. Niemand zit er op te wachten dat de buurman de hele avond suffe oefeningen speelt. Voor uithoudingsvermogen kweken is het (natuurlijk) ook geschikt.

Mijn grootste probleem is dat je ABSOLUUT geen voorstellingsvermogen meer hebt waar je moet richten zonder je demper. Als ik een week op mijn kamer ben geweest en in het weekend thuis ben dan ben ik eerst tien minuten bezig om m'n 'gevoel' weer terug te krijgen.
Ik heb het zelfs gehad bij een optreden dat ik thuis niet goed genoeg zonder demper had gespeeld dat mijn toon helemaal alle kanten op vloog. Ik kon niets meer raken. Resultaat: je verkrampt en je verknalt het. Erg leuk dus....
Een goede leer voor de volgende keer: Goed voorbereiden zonder demper. Dan lukt het wel.


Maar als je niet anders kan.....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jan 2003 21:30 
Offline

Geregistreerd: 28 dec 2001 22:21
Berichten: 40
Woonplaats: omg. amersfoort
Ik heb ook een SB en gebruik hem regelmatig om bijv. eindeloze loopjes te oefenen.
Ik las iets over meespeel C.D. `s die je er op aan zou kunnen sluiten. Kan iemand mij vertellen hoe je dat het beste kan doen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jan 2003 11:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 sep 2002 12:28
Berichten: 600
Woonplaats: 't Gooi
Citaat:
Kan iemand mij vertellen hoe je dat het beste kan doen?


het ligt een beetje aan je apparatuur, maar met een DiscMan oid, kan je gewoon de Line-out van de DiscMan aansluiten op de Line-in van de SilentBrass (heb je geen Line-out op je DiscMan werkt de koptelefoonuitgang waarschijnlijk ook wel).
Een kabeltje kan je bij de meeste electronica zaken wel kopen (Megapool, BCC etc)

Heb je een vaste versterker, dan moet je ook weer de Line-Out zoeken (of je kan de Tape-Out aansluiting gebruiken). In alle gevallen moet je het op de Line-In van de SB aansluiten

8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jan 2003 11:35 
Offline

Geregistreerd: 30 apr 2002 07:08
Berichten: 228
dat vind ik juist het leukste met "eindeloos het zelfde spelen" gewoon om mijn broers te ambeteren ! :twisted: :twisted:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.