trompet.nl > forum > Toon onderwerp - ERVARING metTROMPETMICROFOON?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 09:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: ERVARING metTROMPETMICROFOON?
BerichtGeplaatst: 25 maart 2008 13:11 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2008 12:52
Berichten: 2
Woonplaats: Ninove België
Wie heeft ervaring met DRAADLOZE trompetmicrofoon? Ik denk niet alleen aan kwaliteit maar ook aan gebruiksgemak zoals o.a het gebruik van dempers, het op statief plaatsen van het instrument tijdens het niet spelen enz....! Wie heeft suggesties ? [/b]


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: mic.
BerichtGeplaatst: 26 maart 2008 07:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 feb 2002 10:48
Berichten: 770
Woonplaats: Rijswijk
"vroeger" was SD-systems de mic to have zullen we maar zeggen. Maar helaas bestaat dit merk niet meer. Althans het merk wel maar er is al bijna 1 jaar geen productie.

Het alternatief is : http://www.appliedmicrophone.com/endors ... nt/Trumpet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 maart 2008 00:20 
Offline

Geregistreerd: 05 maart 2005 14:59
Berichten: 2593
Ik heb een SD system twv 230E 1 jaar terug gekocht bij VanderGlas geloof ik

Niet draadloos, maar een draadloos setje is geloof ik voor een 100/200 euro ook los te koop

Deze plaats je op je beker en kun je buigen zodat je hem neerkunt zetten wanneer je wilt,
ook met dempers heel handig, behalve als je wah mute moet gebruiken, dan heb je een hand nodig.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 apr 2008 15:29 
Offline

Geregistreerd: 12 apr 2005 12:50
Berichten: 53
Woonplaats: Zaandam
Ik heb een sure 98 beta/s. Ben er erg tevreden over. Hij klinkt erg mooi en de draagarm is buigbaar zodat je makkelijk een demper in je trompet kan doen. Kostte geloof ik 250 euro.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2008 20:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2005 15:02
Berichten: 243
Woonplaats: Arnhem
Ik speel met een Sennheiser E608 microfoon. Dat doe ik al vijf jaar of zo en hij doet het nog steeds goed, heb er al meerder live opnames mee gemaakt en hij klinkt erg netjes.

Ik heb een draadloos systeem van Sure, SLX serie.
Dit is echt een geweldig systeem, een hele fijne functie is dat je hem zelf een vrije frequentie kan laten kiezen, en daarbij heb je ongeveer honderd verschillende frequenties.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, speel er wekelijks mee. Hij loopt op AA batterijen.

Daarvoor heb ik wel een kabeltje moeten maken om van mijn microfoon (XLR uitgang) naar het beltpack (Shure 4-pin mini XLR ingang) te gaan. Ik heb toen voor de zekerheid twee van die kabels laten maken en dat was geen overbodige luxe, want dat was een fragiel kabeltje.

Je kan hem niet op je statief zetten als je rust hebt, maar hij gaat gemakkelijk los. Ik heb er nooit mee met dempers gespeelt, dus daar kan ik je niet mee helpen.

_________________
Toet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2008 13:49 
Offline

Geregistreerd: 20 okt 2007 15:44
Berichten: 62
Woonplaats: roosendaal
Ik heb een T-bone in duitsland gekocht via internet voor maar liefst 35euro.

heeft phantom voeding nodig, ik heb hem nu 3 jaar....niet draadloos...maar voor dat bedrag.... :lol: :lol: en ook nog een buigbare hals!!
lach je iedereen uit!!!



onze saxofonist heeft er nu ook 1, en naar alle tevredenheid!!

mvg Corné


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2008 21:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47
Berichten: 971
Woonplaats: Welten, Heerlen
Ik heb begrepen dat de t-bone studiomicrofoons ook voor opnames van het metropole orkest gebruikt worden.

_________________
www.smallbigband.com
www.juicylucy.net
www.sjonniewiener.com
www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ERVARING metTROMPETMICROFOON?
BerichtGeplaatst: 21 aug 2008 09:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Janneman schreef:
Wie heeft ervaring met DRAADLOZE trompetmicrofoon? Ik denk niet alleen aan kwaliteit maar ook aan gebruiksgemak zoals o.a het gebruik van dempers, het op statief plaatsen van het instrument tijdens het niet spelen enz....! Wie heeft suggesties ? [/b]

Bedenk eerst of het echt nodig is dat het een draadloos exemplaar moet zijn. Als je achter een muziekstandaard staat is dat namelijk niet nodig en kun je volstaan met een clip-microfoon voor op de beker. Op de een of andere duistere manier hebben draadloze systemen namelijk heel vaak de neiging om halverwege de avond een lege batterij te hebben 8O

Er zijn verschillende montagesystemen, bv zoals de AMT die op de onderste buis van de stembuis geschroefd wordt, er zijn mics die op de beker geschroefd worden en je hebt mics met een knijpertje, zoals de AKG. Die zijn het makkelijkst in gebruik. Je kunt ze namelijk makkelijk omhangen van trompet naar bugel, je kunt hem aan je muziekstandaard hangen als je je instrument op een standaard wilt zetten en omdat het een mic met een zwanehals is, makkelijk te verbuigen als je een demper in de beker moet gebruiken.
Im het algemeen zijn de meeste microfoons zowel bedraad als draadloos te verkrijgen danwel aan te passen. Maar als je niet over het hele podium rent kun je beter een mic nemen met fantoomvoeding dan een batterij.
Over de kwaliteit van de klank moet je je niet al te veel zorgen maken. Ze zijn vrijwel allemaal condensator en voor de klank ben je dus voornamelijk afhankelijk van de kwaliteit van de geluidsman, niet van de mic :? .


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.