trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Best brass "new e-brass"
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 01:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Best brass "new e-brass"
BerichtGeplaatst: 21 apr 2008 11:41 
Offline

Geregistreerd: 21 apr 2008 11:29
Berichten: 3
Om thuis rustig op mijn trompet te kunnen oefenen zonder medebewoners en buren lastig te vallen ben ik voor een oefen-demper aan het zoeken. Ik ben hiervoor eigelijk aan het twijfelen tussen de best brass "warm up mute" en de best brass "new e-brass". Over de "new e-brass" kan ik echter behalve op de website van best brass geen informatie vinden. Heeft iemend ervaring met deze oefen demper en kan mij deze aanbevelen of juist afraden?

link naar best brass "new e-brass": http://www.bestbrass.jp/en/sound-t/e-brass.html


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: demper
BerichtGeplaatst: 21 apr 2008 14:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 feb 2002 10:48
Berichten: 772
Woonplaats: Rijswijk
De E brass is een hele goede misschien beste demper die er nu is als je met muziek mee wilt spelen?

Het is een uitvinding van die gene die ook de Yamaha Silent brass heeft gemaakt. Alleen de Ebrass klinkt beter(op je oren) meer een echt trompet geluid. De Yamaha klinkt echt als een cupmute trompet. Daarnaast speelt de demper iets makelijker dan de Yamaha. Ander ding is dat er ook een metronome is ingemaakt erg handig. Je hebt dus geen los kastje meer maar er zitten wel batterijen in de demper waardoor hij iets zwaarder is dan de Yamaha.

De lekkerst spelende oefendemper is en blijft de Wallace nu in nieuwe aluminium versie.
http://www.atelierpfeiffer.nl/producten ... verse.html

Uiteraard is de E brass groter dan zijn super kleine broertje en kan dus niet in de beker meegenomen worden.

Afhankelijk waarvoor en hoe je een oefendemper wilt gebruiken;

1) oefenen --- WALLACE
2) digitaal meespelen met muziek en opnemen -- EBRASS
3) mee kunnen nemen in instrument ----BESTBRASS


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 apr 2008 19:01 
Offline

Geregistreerd: 21 apr 2008 11:29
Berichten: 3
Ik had inderdaad al zo'n vermoeden ja dat hij beter is als de silent brass. Vraag me wel af of jij het over de zelfde versie hebt (die van 2007). Volgens de website van best brass weegt deze namelijk 75 gr (met batterijen iets van 100gr denk ik) terwijl de silent brass er 120 weegt.

Wil hem puur gebruiken om te oefenen! meenenmen in de beker hoeft niet, daar zit overigens mijn standaard al in. Vind de extra optie op met muziek mee te spelen wel handig, net zoals de ingebouwde metronoom. Verder vraag ik me af in hoeverre dat je jezelf nog hoort tijdens het oefenen bij het gebruik van een demper zoals die van Wallace.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: ebrass
BerichtGeplaatst: 21 apr 2008 19:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 feb 2002 10:48
Berichten: 772
Woonplaats: Rijswijk
grammen weet ik niet maar het scheelt niet veel incl. met batterijen.

De Wallace is zeker niet de stilste demper. Dan wint de silent brass het denk van allemaal. Maar zoals ik al zei staat het speel confort niet inverhouding. is gewoon veel beter. Erg stil of erg klein heeft ook zijn nadelen vooral dus in speel comfort/weerstand.

De Wallace heeft ook nog eens een buisje ingebouwd die je kan verplaatsen of zelfs kan verwijderen waardoor je het comfort nog meer kan aanpassen en ook het geluid wat de demper produceerd.

Als je een Ebrass wilt kopen omjezelf beter te horen... moet je het vooral niet doen. Want iedere keer met je koptelefoon op of oortjes in wordt je ook zat.

Daarnaast is een Wallace of de Bestbrass(normale versie) veel goedkoper dan de Ebrass.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 18:00 
Offline

Geregistreerd: 21 apr 2008 11:29
Berichten: 3
Zojuist de Best Brass warm-up mute binnen gekregen. Mijn eerste indruk is erg goed. Hij speelt lekker en dempt formidabel. Kan nu zelfs met de ramen open oefenen zonder dat iemand er last van heeft. De komende weken moet blijken of hij ook echt goed blijft spelen en of het verschil in intonatie mét en zonder demper niet al te groot is.

@brassheavy
Ik wil je graag bedanken voor je reacties. Mede daardoor en door andere reactie op dit forum en internet heb ik mijn keuze voor deze demper kunnen maken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 22:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2007 00:03
Berichten: 743
Woonplaats: Capelle a/d IJssel
Mij bevalt een cupmute met daarin strak een poetsdoek gewikkeld erg goed,
de weerstand is minder groot dan bij de meeste studiedempers zonder dat het
te luid wordt, bovendien blijven alle tonen (ook pedaal) makkelijk speelbaar.
Het geluid wat je voortbrengt is misschien iets luider dan bij een studiedemper maar
altijd nog zachter dan een spreekstem op normaal volume.
(én je hoeft niet met een extra demper te slepen).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 22:22 
Offline

Geregistreerd: 05 maart 2005 14:59
Berichten: 2593
De Ronde Van schreef:
Mij bevalt een cupmute met daarin strak een poetsdoek gewikkeld erg goed,
de weerstand is minder groot dan bij de meeste studiedempers zonder dat het
te luid wordt, bovendien blijven alle tonen (ook pedaal) makkelijk speelbaar.
Het geluid wat je voortbrengt is misschien iets luider dan bij een studiedemper maar
altijd nog zachter dan een spreekstem op normaal volume.
(én je hoeft niet met een extra demper te slepen).

Werkt voor mij ook!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.