trompet.nl > forum > Toon onderwerp - sm57
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 16:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: sm57
BerichtGeplaatst: 07 jul 2008 13:11 
Offline

Geregistreerd: 07 jul 2008 13:08
Berichten: 3
Hallo,

Wie heeft er ervaring met een shure sm57? Ik wil er graag een kopen, omdat het een redelijk goedkope en volgens mij goede microfoon is. Ik heb veel gezocht en gelezen, maar de meningen zijn nogal verdeeld. Wat vinden jullie van die microfoon?

De klank moet natuurlijk goed zijn, maar het is niet echt proffesioneel, het is gewoon voor de hobby om leuke opnames te maken.

Heeft iemand misschien een opname van de sm57 op trompet, zodat ik zelf ook kan horen wat de microfoon te bieden heeft?

Groeten,
Patrick.


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jul 2008 13:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2002 09:57
Berichten: 524
Woonplaats: Zuid-Beijerland
Deze mic is de meest gebruikte mic voor blazers en zeker een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Als je een net iets betere wilt kun je de sm57 beta nemen, maar die is ook weer net iets duurder. En of je het verschil op een amateur opname kan horen vraag ik me af.

Heb helaas geen opnames.

_________________
www.qwark.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jul 2008 13:39 
Ik heb hier de shure sm57, het is een goede microfoon, je hebt wel een mengpaneel met xlr nodig of een verloopje van xlr naar jack om het op de computer aan te sluiten.

Ik heb zelf wel het idee dat je wat galm op de computer nodig hebt, maar ik ben er nog niet achter hoe ik dat krijg! Als iemand nog een goed (gratis) opname programma weet voor Windows, ik gebruik nu Audacity.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jul 2008 13:47 
Offline

Geregistreerd: 07 jul 2008 13:08
Berichten: 3
Oké bedankt voor je antwoord. Een mengpaneel komt in orde, die wil ook ook kopen.

het is inderdaad mooier om er een beetje echo bij te doen, ik doe dit altijd met Audacity.
Met dit programma kun je op 'effect' klikken en dan staat er 'echo' . Hier kun je echo toevoegen. Het kan ook in nero WaveEditor, maar dat vind ik niet zo mooi klinken.

Zijn er verder nog mensen die een mening hebben, en het liefst een opname met sm57?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jul 2008 14:05 
trompetrick schreef:
Oké bedankt voor je antwoord. Een mengpaneel komt in orde, die wil ook ook kopen.

het is inderdaad mooier om er een beetje echo bij te doen, ik doe dit altijd met Audacity.
Met dit programma kun je op 'effect' klikken en dan staat er 'echo' . Hier kun je echo toevoegen. Het kan ook in nero WaveEditor, maar dat vind ik niet zo mooi klinken.

Zijn er verder nog mensen die een mening hebben, en het liefst een opname met sm57?


je zou het ook kunnen doen met een verloopje xlr (female) - jack/mini jack, scheelt je weer geld voor een goede mengtafel, maar als je dan nog een cd derbij wilt, ja dan houdt dat ook weer op. Voor advies over mengtafel kan je bij mij zijn.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jul 2008 14:08 
Offline

Geregistreerd: 07 jul 2008 13:08
Berichten: 3
Ja, ik wil een cd erbij, en eventueel een keyboard, dus ik heb inderdaad een mengtafeltje nodig. wat vind jij van de Soundcraft compact 4? (het hoeft maar een kleintje te zijn dus)

p.s. je zei net dat je een shure sm57 hebt. Kun je iets laten horen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jul 2008 14:40 
trompetrick schreef:
Ja, ik wil een cd erbij, en eventueel een keyboard, dus ik heb inderdaad een mengtafeltje nodig. wat vind jij van de Soundcraft compact 4? (het hoeft maar een kleintje te zijn dus)

p.s. je zei net dat je een shure sm57 hebt. Kun je iets laten horen?



Ik kan nu niets laten horen. Ik zit nu zonder computer, alleen laptop. En dat ruist als de malle.
Soundcraft is wel oke! Voeg me anders ff op msn toe.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jul 2008 00:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Er zijn honderden, zo niet duizenden live opnamen met de SM57 te horen.
Het was tot het, al dan niet draadloze, clip-tijdperk begon namelijk de meest gebruikte en best geschikte mic voor koperblazers op de podia.
In studio's kom je ze echter een stuk minder vaak tegen omdat de 57 (en ook de meer voor zang en hout gebruikte 58 ) dynamische microfoons zijn, en geen condensators. Als je de mic alleen voor opnames thuis wilt gebruiken kun je misschien beter kijken naar een betaalbare condensator microfoon, die zijn een stuk makkelijker in de omgang bij opnames omdat ze veel vlakker zijn en het geluid veel beter oppikken dan een dynamische mic


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.