trompet.nl - d toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 22:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Samsung Zoom H2
BerichtGeplaatst: 30 jul 2008 19:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2005 19:17
Berichten: 424
Woonplaats: deventer
Heeft iemand misschien ervaring met dit apparaatje?

Afbeelding

Zoom H2 DIGITALE RECORDER

Zeer handzame digitale recorder met 4 microfoonkapsels met W-XY configuratie waardoor tot 360 graden rondom opnames zijn te maken. Voor maximale flexibiliteit is het mogelijk aan de voorzijde in een hoek van 90 graden en aan de achterzijde in een hoek van 120 graden op te nemen op 24bit/96kHz resolutie. Rondomgevoelig opnemen kan op 24bit/48kHz resolutie en daardoor is het mogelijk je opnames voor 5.1 surround doeleinden te converteren. Opname geschied op een SD kaart, waarvan een 512Mb kaart wordt meegeleverd. De H2 kan kaarten tot 4Gb aan waarmee tot 138 uur lang op MP3 formaat kan worden opgenomen. H2 wordt geleverd inclusief oortelefoons, een verloopkabel, microfoonclip adapter, een 3-poot statief, USB kabel, adapter en SD kaart. Verberg

http://www.bax-shop.nl/recorder/zoom-h-2-handheld-recorder/product-details.html



Het lijk me dat je er best leuke opname's mee kan maken, ik wil het gaan gebruiken om opnames te maken van mijn dweilkapel, om daarna te kunnen luisteren wat er evt. nog verbeterd kan worden.

Graag hoor ik van jullie...

Groeten Niels

_________________
Soulband - http://www.tuxedospecial.com
Dweilkapel - http://www.deurbloazers.nl
Trompet - King 601 (2015), Jupiter JTR-300 (1991), Selmer (1952)
mondstuk - Bobby Shew lead / JK 1.5D
Trombone - CONN Director, DW 11CS


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jul 2008 20:58 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Een collega van mij heeft dit apparaatje en die is er erg content mee. Ik heb er zelf ook al aan gedacht om deze aan te schaffen.

Lees dit eens:

http://www.homerecording.be/forum/t5668.htm


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jul 2008 08:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2005 19:17
Berichten: 424
Woonplaats: deventer
erikveldkamp schreef:
Een collega van mij heeft dit apparaatje en die is er erg content mee. Ik heb er zelf ook al aan gedacht om deze aan te schaffen.

Lees dit eens:

http://www.homerecording.be/forum/t5668.htm


Dank je!

De opnames die daar op staan, zijn nog wel van redelijke kwaliteit, natuurlijk afhankelijk van de instellingen.

_________________
Soulband - http://www.tuxedospecial.com
Dweilkapel - http://www.deurbloazers.nl
Trompet - King 601 (2015), Jupiter JTR-300 (1991), Selmer (1952)
mondstuk - Bobby Shew lead / JK 1.5D
Trombone - CONN Director, DW 11CS


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jul 2008 09:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2002 09:57
Berichten: 524
Woonplaats: Zuid-Beijerland
Nog geen ervaring maar ik heb al een aantal keer op het punt gestaan om naar FeedBack te rijden met 200 euro in mijn broekzak. Maarrr, ik ben de laatste tijd een beetje “informatie moe”: We maken giga veel foto’s, filmpjes, krijgen bergen post, zowel digitaal als analoog, al dan niet geadresseerd en daar kunnen dus ook nog een hele berg geluids fragmenten bij komen.

De kwaliteit van de opnames kan wel heel goed zijn maar ik zou hem het liefst gebruiken om live opnames te maken. Alleen weet ik uit ervaring dat publiek bijna net zoveel herrie maakt als de band. Bovendien moet je dat apparaat ook nog een plaatsje in de zaal geven zodat die niet gejat kan worden en uit het schootsveld van vliegende glazen cola blijft (bier is minder erg voor elektronica…).

Echter, voor het oefenen is het uiterst effectief. Zelf hoor ik veel minder fouten tijdens het spelen dan wanneer ik achteraf iets terug luister. Een nadeel vind ik wel dat het apparaat geen boxjes heeft. Je kan alleen terug kan luisteren met oordopjes of een ander apparaat.

En toch denk ik dat ik er een ga kopen :oops:

_________________
www.qwark.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jul 2008 14:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2004 21:50
Berichten: 106
Woonplaats: Haarlem
Onlangs heb ik onderstaand apparaat gekocht. Wel een stuk duurder dan de Zoom H2 of H4 maar ik ben er uiterst tevreden mee. Hier kun je wel een hoofdtelefoon of boxjes op aansluiten. :D Binnenkort komt mijn eerste liveopname van een band met publiek er aan en dan moet ik even testen wat beter is, ophangen in de zaal (er zit een afstandsbediening bij) of aansluiten op het mengpaneel. De praktijk zal het leren.
Overigens zit er een piepklein speakertje aan de achterkant van het apparaat maar daar komt zo weinig geluid uit dat ze het net zo goed weg hadden kunnen laten. Maar dat is dan ook wel het enige minpuntje wat ik heb kunnen vinden. Dat dit soort apparaten batterijenvreters zijn was me reeds bekend.
Afbeelding

_________________
He he, zwaai eens terug !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jul 2008 15:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 sep 2005 21:54
Berichten: 517
Woonplaats: Zuiderwoude
Ik heb de Zoom H4, en heb geen spijt van mn aankoop. Prima kwaliteit van je opnames en hartstikke handig / makkelijk in gebruik. Je kan er ook grotere microfoons op aansluiten bijvoorbeeld, en er kunnen ook oortjes / boxen op aangesloten worden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jul 2008 16:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2002 09:57
Berichten: 524
Woonplaats: Zuid-Beijerland
pieper schreef:
Binnenkort komt mijn eerste liveopname van een band met publiek er aan en dan moet ik even testen wat beter is, ophangen in de zaal (er zit een afstandsbediening bij) of aansluiten op het mengpaneel. De praktijk zal het leren.

Dat dit soort apparaten batterijenvreters zijn was me reeds bekend.


Het aansluiten op het mengpaneel is wel een optie om het geluid van het publiek kwijt te raken maar het geeft geen beeld van wat men in de zaal voor balans in de band hoort. Je trompet wordt in verhouding (zeker in kleine kroegjes) veel minder uitversterkt dan de zang dus zal je jezelf ook minder goed terug horen. Het is inderdaad testen.

En hoe is de stroomvoorziening. Zit er een accu in of gaat het gewoon op batterijen? Kan het apparaat wel een hele avond (3 uur) opnemen?

_________________
www.qwark.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 aug 2008 10:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2004 21:50
Berichten: 106
Woonplaats: Haarlem
Jaws schreef:
Het aansluiten op het mengpaneel is wel een optie om het geluid van het publiek kwijt te raken maar het geeft geen beeld van wat men in de zaal voor balans in de band hoort. Je trompet wordt in verhouding (zeker in kleine kroegjes) veel minder uitversterkt dan de zang dus zal je jezelf ook minder goed terug horen. Het is inderdaad testen.


Helemaal waar, heb al vele opnames van mezelf gehoord waarbij ik volledig overstemd wordt door de tenorsax naast me omdat die wel uitversterkt wordt en ik veel minder of soms zelfs helemaal niet.

In de Edirol gaan 2 AA batterijen en bij voorkeur van het alkaline type. Maximum opnameduur moet ik nog eens testen. Als het enigzins mogelijk is gebruik ik natuurlijk de adapter.

_________________
He he, zwaai eens terug !!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.