trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Soundback
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 25 apr 2024 09:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 aug 2008 03:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 okt 2004 13:46
Berichten: 699
Woonplaats: ja
Off Topic...

volgens mij is het super 'dom' om zo vaak van mondstuk te wisselen. sowieso heb je tijd nodig om te wennen aan de 'exacte' speelwijze van je mondstuk. Zo vaak wisselen van mondstuk zegt voor mij meer iets over de onzekerheid van je 'chops' dan de kutheid van je mondstuk...

On topic

Geen commentaar ofzeau

BETS!!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 aug 2008 09:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
cees schreef:
Off Topic...

volgens mij is het super 'dom' om zo vaak van mondstuk te wisselen. sowieso heb je tijd nodig om te wennen aan de 'exacte' speelwijze van je mondstuk. Zo vaak wisselen van mondstuk zegt voor mij meer iets over de onzekerheid van je 'chops' dan de kutheid van je mondstuk...

On topic

Geen commentaar ofzeau

BETS!!!

of topic:
Zo ongenuanceerd reageren vind ik niet getuigen van respect naar anderen. vind je dat nodig?
Terwijl je boodschap wellicht niet eens verkeerd is...

on topic:
Ik heb een vierkant plaatje met wat gaatjes erin. Dat werkt prima.
Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit, als het maar goed projecteert.
Iemand daar iets over?

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 aug 2008 17:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2005 19:17
Berichten: 424
Woonplaats: deventer
cees schreef:
Off Topic...

volgens mij is het super 'dom' om zo vaak van mondstuk te wisselen. sowieso heb je tijd nodig om te wennen aan de 'exacte' speelwijze van je mondstuk. Zo vaak wisselen van mondstuk zegt voor mij meer iets over de onzekerheid van je 'chops' dan de kutheid van je mondstuk...

On topic

Geen commentaar ofzeau

BETS!!!


Ehhhhhmmm... misschien is eens per 2 maand overdreven, ik wou aangeven dat ik best bereid ben om voor mijn hobby te betalen en dat ik voornamelijk in het verleden, behoorlijk veel mondstukken heb gekocht...

De mondstukken die ik heb gekocht, probeer ik ook lang genoeg, maar soms spelen ze in de winkel erg fijn, en als ik er thuis een week op heb gespeeld niet meer... OOK als ik daarna nog een week of 2 heb geoefend thuis, bevallen ze nog steeds niet...

Over het mondstuk dat ik nu heb ben ik best tevreden (BR43M) alleen zou Ik eigenlijk een mondstuk met een ondiepe cup zoals van de 43S, maar met de boring van een 1 1/4c mondstuk willen hebben...

Ik speel nu lead trompet op een BR 43M en kom hiermee tot een E3/F3...ook heb ik pas een 43S gekocht waar ik hoger op kan spelen, maar op dit mondstuk kan ik mijn lucht niet kwijt... hij slaat bij vermoeidheid dicht en de klank word er een beetje dun van....

_________________
Soulband - http://www.tuxedospecial.com
Dweilkapel - http://www.deurbloazers.nl
Trompet - King 601 (2015), Jupiter JTR-300 (1991), Selmer (1952)
mondstuk - Bobby Shew lead / JK 1.5D
Trombone - CONN Director, DW 11CS


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2008 14:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2007 00:03
Berichten: 743
Woonplaats: Capelle a/d IJssel
@ Criminelis,
Ik heb een jaar of 10 geleden zelf zo'n ding uit plexiglas gezaagd.
Eerlijk gezegd kun je dat dan ook wel zien, maar who cares?
Het werkt, en daar gaat het om. Overigens hebben die dingen uit de winkel wel het voordeel dat je ze kunt draaien waardoor er gaten ontstaan, of juist niet...
De maat is niet zo belangrijk, zolang je geluid maar weerkaatst wordt.
Als je echt een kopie wilt maken neem je toch gewoon de maat op?
Voor het gat van de microfoon kun je het beste uitgaan van de shure SM 58,
deze microfoon wordt nog steeds veel gebruikt en als die past, passen alle andere
microfoon's ook wel. De omtrek van het breedste gedeelte is zo'n 16 cm,
als je het gat ongeveer 6 cm in doorsnee maakt is dat ruim genoeg.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 aug 2008 20:01 
Offline

Geregistreerd: 14 dec 2005 11:43
Berichten: 433
Woonplaats: Rotterdam
criminelis schreef:
cees schreef:

Verder ben ik helemaal niet te beroerd om geld te betalen voor mijn hobby, want ik koop zeker eens per maand of per 2 maand een nieuw mondstuk, om vervolgens weer met verlies te verkopen... :lol:


Ach,gewoon uitproberen is ook leuk.
Alleen zou ik ze niet verkopen, maar b.v. in de vensterbank zetten.
Wel regelmatig poetsen met een zilverdoek.

_________________
Een vrijenblije groet van
Antoni

http://www.antoni-art.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 aug 2008 09:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
criminelis schreef:
[

Ik speel nu lead trompet op een BR 43M en kom hiermee tot een E3/F3...ook heb ik pas een 43S gekocht waar ik hoger op kan spelen, maar op dit mondstuk kan ik mijn lucht niet kwijt... hij slaat bij vermoeidheid dicht en de klank word er een beetje dun van....


Dàt wordt een retourtje Rosmalen! Hans heeft vast wel een GR liggen die het nuttige met het aangename verenigt. GR is welliswaar bizar aan de prijs maar je had al aangegeven dat je niet bang bent om af en toe wat geld aan je liefhebberij uit te willen geven.
Tevens heeft hij de SoundBack liggen. Zooo mooi afgewerkt dat zelf knutselen met plexiglas zeker ontmoedigd wordt....

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 aug 2008 18:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2005 19:17
Berichten: 424
Woonplaats: deventer
Theo van Kampen schreef:
criminelis schreef:
[

Ik speel nu lead trompet op een BR 43M en kom hiermee tot een E3/F3...ook heb ik pas een 43S gekocht waar ik hoger op kan spelen, maar op dit mondstuk kan ik mijn lucht niet kwijt... hij slaat bij vermoeidheid dicht en de klank word er een beetje dun van....


Dàt wordt een retourtje Rosmalen! Hans heeft vast wel een GR liggen die het nuttige met het aangename verenigt. GR is welliswaar bizar aan de prijs maar je had al aangegeven dat je niet bang bent om af en toe wat geld aan je liefhebberij uit te willen geven.
Tevens heeft hij de SoundBack liggen. Zooo mooi afgewerkt dat zelf knutselen met plexiglas zeker ontmoedigd wordt....


De reis naar Rosmalen staat al in de agenda, dat Hans de soundback heeft had ik inderdaad ook al gezien, maar ook de prijs van 35 euro... 8O

In ieder geval iedereen bedankt voor de reactie's en over het mondstuk houd ik jullie wel weer op de hoogte...

Groeten Niels

_________________
Soulband - http://www.tuxedospecial.com
Dweilkapel - http://www.deurbloazers.nl
Trompet - King 601 (2015), Jupiter JTR-300 (1991), Selmer (1952)
mondstuk - Bobby Shew lead / JK 1.5D
Trombone - CONN Director, DW 11CS


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 aug 2008 16:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Theo van Kampen schreef:
Dàt wordt een retourtje Rosmalen! Hans heeft vast wel een GR liggen die het nuttige met het aangename verenigt. GR is welliswaar bizar aan de prijs maar je had al aangegeven dat je niet bang bent om af en toe wat geld aan je liefhebberij uit te willen geven.
Tevens heeft hij de SoundBack liggen. Zooo mooi afgewerkt dat zelf knutselen met plexiglas zeker ontmoedigd wordt....

GR zijn niet de meest goedkope mondstukken in aanschaf maar bizar aan de prijs vind ik wat overdreven. Zoveel scheelt het niet met een Reeves. En er zijn nog genoeg mondstukken die nog veel duurder zijn, Monette, Thein, Adaci, sommige Kanstuls etc.
En in waar voor je geld zijn ze zelfs goedkoop :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.