trompet.nl > forum > Toon onderwerp - In stilte oefenen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2024 05:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2009 20:08 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Je moet je wel realiseren dat Camel helemaal gelijk heeft. Ik weet het niet zeker maar het lijkt me heel waarschijnlijk dat Nijmegen , al dan niet in samenwerkingsverband van universiteit en hogeschool een muziekcentrum met cabines e.d. heeft zoals Parnassos in Utrecht (waar ik veel gebruik van maak). Ideaal om is lekker open aan je toon te werken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2009 22:01 
Offline

Geregistreerd: 03 maart 2008 18:00
Berichten: 141
Gerdien schreef:
Nog even kijken waar ik hem precies ga kopen (wil niet via internet... wel even proberen). Ik woon in Zeeland wat nou niet echt een muziekwinkel provincie is :P
Groetjes!


Ik heb mijn Wallace toen via internet besteld bij musicallin:
http://www.musicallin.nl/online_winkel/blaasinstrumenten/accessoires_dempers/trompet_wallace_practice_mute_twcm17_38529

Werkt perfect, het verzenden is gratis(als ik me goed herinner) en je kan betalen met acceptgiro, dus dan hoef je niet vooruit te betalen of iets dergelijks.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2009 19:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2007 12:36
Berichten: 423
Woonplaats: Leunen
Rotterdam niet helaas :( ZIt in Rotterdam bij het studentenorkest en in het bestuur dus anders zou ik er van op de hoogte moeten zijn :wink:

Ik oefen gewoon en mijn huisgenoten vinden het prima. Kloppen wel eens aan om het even uit te stellen ofzo als ze druk aan het leren zijn ofzo...nou geen probleem natuurlijk.Heb wel aan het begin toen ik hier kwam wonen even met een briefje aangegeven (aan medebewoners en buren) dat ik trompet speel en of ze er problemen mee hadden als ik oefende...en zoja dat ze maar even moesten aankloppen. Heb inmiddels in meerdere huizen gewoond en in geen van alle had ik er echt problemen mee, velen vonden het wel gezellig.

Vind het zelft ook wel vervelend af en toe als ik wat vaker wil oefenen voor de rest, het geeft natuurlijk wel overlast. En heb dus ook een keer een SB op de kop getikt via marktplaats. De vervelende oefeningetjes gaan dus daarmee en als ik vaker als 1 keer per dag wil spelen. Werkt op zich prima, maar speelt niet heel fijn dat klopt wel. En ik merk ook wel dat mijn spel daar niet echt op vooruit gaat als het gaat om dynamiek enzo. Ik moet er iig niet alleen op oefenen. Maar in combinatie met gewoon spelen werkt het prima.

_________________
http://sandraleurs.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 apr 2009 18:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 maart 2009 19:09
Berichten: 279
http://www.dallasmusic.org/gearhead/Pra ... Mutes.html


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: mute
BerichtGeplaatst: 12 apr 2009 07:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 feb 2002 10:48
Berichten: 772
Woonplaats: Rijswijk
De Wallace staat er niet bij BB ook niet.

Wel een goed lijstje.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2009 17:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2002 09:57
Berichten: 524
Woonplaats: Zuid-Beijerland
Leen schreef:
http://www.dallasmusic.org/gearhead/Practice%20Mutes.html


Van Bill Dishman heb ik de geactualiseerde lijst gekregen. Volgens die lijst is de BestBrass op alle fronten de beste. De nieuwe Wallace (samen met de Trumcor Stealth, de Dennis Wick Practice, de BestBrass E mute en de Tom Crown Harmon style) zijn volgens zijn subjectieve mening ook goed dempers.

Ik snap alleen niet waarom hij die lijst niet gewoon op de Gearhead site plaatst :?

_________________
www.qwark.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2009 17:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jun 2006 16:22
Berichten: 499
Woonplaats: Apeldoorn
voor de mensen met een krappe beurs maar met voldoende knutselvermogen:

http://www.youtube.com/watch?v=avYx6X8cK_s&feature=related

_________________
Song & Wind


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: In stilte oefenen
BerichtGeplaatst: 14 mei 2009 15:57 
Offline

Geregistreerd: 14 mei 2009 15:50
Berichten: 2
Gerdien schreef:
Hoi!
Binnenkort ga ik op kamers en dat betekent dat ik niet meer zo gemakkelijk (als nu op de boerderij) kan oefenen op mijn trompet! Nu heb ik van de silent brass gehoord, maar dat zijn niet veel positieve verhalen. Weet een van jullie misschien een goede andere optie of heeft iemand wel positieve verhalen over de silent brass? Of zal het toch oefenen worden wanneer iedereen weg is...
Groetjes!


je hebt ook van die oefen dempers,, (dan hoor je er dus echt bijna geen geluid uit komen)
je kan ook een gewone demper in je instrument stoppen natuurlijk,, of inderdaad silent brass


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.