trompet.nl > forum > Toon onderwerp - fusion gig bags
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 12:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: fusion gig bags
BerichtGeplaatst: 16 okt 2011 19:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2007 13:33
Berichten: 27
Woonplaats: Dieren
Bedankt voor de foto's!

Ziet er ok uit. Maar jij hebt dus 1 bugel 1 trompet en de rest dempers en een map. Lessenaar er ook in?

Geen dempers erin met het rekje? Daar adverteren ze wel mee in het filmpje ook.. Dat zou jammer zijn..

Ik loop nu met een koffer met trompetten en nog een aparte koffer voor de rest, wil echt alles in een tas hebben..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: fusion gig bags
BerichtGeplaatst: 16 okt 2011 20:02 
Offline

Geregistreerd: 08 jun 2009 17:08
Berichten: 212
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
De muziekstandaard zit in apart vak bovenop. Dus niet in de tas erbij. Ik kan alles wat ik nodig heb een deze tas in een keer meenemen.
Met een bugel met kleinere beker of een trompet komt dat rekje een heel stuk lager te liggen, dan past de boel er wel bovenop, denk ik. Nu heb ik mijn mondstukken, harpje, demperhouder etc in een zijvak zitten. Gaat ook prima.
In het filmpje hebben ze het ook nog over aparte etuis. Die zitten er bij de triple niet bij, maar zijn wel apart te verkrijgen. Hoe stevig dat dat is weet ik niet, maar je bent dan nog flexibeler met inpakken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: fusion gig bags
BerichtGeplaatst: 17 okt 2011 09:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Mijn ervaring met volgepropte koffers/gigbags.

Een gigbag beschermt maar zeer matig. En het hoeft niet eens aan je eigen voorzichtigheid te liggen, dat je trompet in de kreukels valt.
Als je alles in zo'n handige tas wil proppen, is het niet de vraag OF het mis gaat, maar WANNEER het misgaat. En dan heb je zo'n moment dat je had gewenst dat je toch maar geinvesteerd had in een goeie beschermende koffer.

Wat een goeie (maar zware) optie is: de Marcus Bonna koffers. Die beschermen prima (als je de kussentjes goed bevestigd zodat je trompetten ook echt goed vastzitten).

Maar alles in 1 tas of koffer is gewoon retezwaar.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: fusion gig bags
BerichtGeplaatst: 17 okt 2011 17:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2007 13:33
Berichten: 27
Woonplaats: Dieren
Ik denk dat als je alles gewoon netjes en goed inpakt er niet zo extreem veel schade kan ontstaan zoals er nu wordt gesuggereerd..

Ben erg benieuwd naar deze protec tas: http://www.protecmusic.com/items.aspx?ProductID=68&InstrumentID=38&InstrumentGroupID=1&CategoryID=2&subCategoryID=1


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: fusion gig bags
BerichtGeplaatst: 17 okt 2011 23:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Tja. Ik heb andere ervaringen. Nogmaals, er zijn meer mensen op de wereld. En die kunnen het geen flikker schelen wat jij in dat tasje hebt. Maar goed. Ontdek het zelf, dat is de beste leerschool :D

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: fusion gig bags
BerichtGeplaatst: 28 okt 2011 19:50 
Offline

Geregistreerd: 29 sep 2011 19:50
Berichten: 7
De tripple trumpet bag van Fusion vind ik top. Ik gebruik hem nu twee maanden. Alles is goed en overzichtelijk en hij is erg stevig.
En voor € 139,- is hij goedkoper dan die van Protec.
Zag trouwens dat ze deze maand nog 10% korting geven op de tassen bij bda-music.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: fusion gig bags
BerichtGeplaatst: 18 jul 2012 08:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2007 12:36
Berichten: 423
Woonplaats: Leunen
Weer even dit topic nieuw leven inblazen...

Ik heb de tas ook zien staan, en vind hem vooral ook erg mooi, mijn oog wil ook wat, maar wil uiteraard ook wat goeds voor mijn instrumenten (vooral mijn trompet moet goed zitten, de rest is allemaal niet heel veel waard). Ben al een hele tijd rond aan het kijken naar wat ik wil. Uiteindelijk zou het fijn zijn als ik in mijn toekomstige tas Bugel, Cornet en Trompet kwijt kan. Deze combinatie kan ik in een hardcase variant niet terug vinden klopt dat? Want ik wil er uiteindelijk best wat voor betalen. Mijn andere instrumentarium is nu nog niet zoveel waard, maar wellicht koop ik nog eens wat in mijn toekomstige werkende carriere. Deze fusion bag kan dat wel, maar is wat minder beschermd. Echter zou dit genoeg zijn op het moment dat je ook die lossen hoezen er bij haalt (ja, ok, je moet er niet op gaan zitten).

En is hij nog steeds degelijk als er alleen een trompet in zit? Het lijkt mij handig om zo'n gigbag te hebben voor die paar keer per jaar dat ik meerdere instrumenten nodig heb in een projectorkest. In beginsel speel ik bij mijn vaste verenigingen alleen trompet. Maar zonde natuurlijk om hem alleen een paar keer per jaar te gebruiken, vandaar de vraag voor een enkele trompet.

_________________
http://sandraleurs.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: fusion gig bags
BerichtGeplaatst: 18 jul 2012 08:55 
Offline

Geregistreerd: 08 jun 2009 17:08
Berichten: 212
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Als je een tas nodig hebt voor enkel een trompet kun je misschien ook denken aan de enkele variant. Maar ja, de triple kost maar 2 tientjes meer en dan heb je meer dan genoeg ruimte om een trompet, bugel, dempers, standaard en bladmuziek mee te nemen. Wat je op het filmpje op de site van fusion zie klopt. Het past allemaal.
Een etui is niet geschikt voor bugel. Ik heb er wel een extra voor mijn trompet gekocht. Je kunt hem nu wat soepeler op zijn plek krijgen. De tas is echt stevig genoeg om je instrumenten mee te vervoeren. Als je hem online bestelt, kun je hem zonder opgaaf van reden binnen 7 dagen terugsturen. Dat was voor mij de reden om het gewoon eens te proberen. Inmiddels zijn er al verschillende winkels in Nederland waar ze koop zijn. http://www.fusion-bags.com/shops Bel ze eens, of ga langs met al je spul. Succes.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.