trompet.nl > forum > Toon onderwerp - de "stem" zou het werken???
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 13:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: de "stem" zou het werken???
BerichtGeplaatst: 14 jul 2003 23:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2002 09:50
Berichten: 297
Woonplaats: Den Bosch
Ik heb iets besteld op www.home.zonnet.nl/fitnessforbrass. Dit zijn twee v erschillende gwichten die je zo recht mogelijk tussen je lippen moet zien te houden en zo op deze manier zouden dan je gezichtspieren zich moeten ontwikkelen en verstevigen. Het uiteindelijke doel is dan een groter bereik en langer uithoudingsvermogen,

Ik vroeg me af wie dit ook al eens heeft gebruikt en wat jullie ervan vinden.??? :D

Eventuele info vind je op : www.home.zonnet.nl/fitnessforbrass

Het kostte maar 14.95 EURO dus daar hoefde ik het niet voor te laten;)

_________________
http://www.vanlentmusic.nl/
http://www.hetbrabantsjazzorkest.nl/


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2003 22:47 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
Ik krijg het gevoel, na betreffende info gelezen te hebben, dat het weer iets is om ons trompettisten geld uit de zak te kloppen..... Maar laat ik niet te negatief zijn, ik wil eerst wel eens resultaten zien. Dus laat maar eens wat erover horen als je hem hebt. Misschien is het het waard om te bestellen. Maar wat mij tegenstaat, is dat als je trompet speelt heb je je mondstuk op je lip staan, en niet ertussen... :?

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2003 15:18 
Offline

Geregistreerd: 28 dec 2001 22:21
Berichten: 40
Woonplaats: omg. amersfoort
Ik ben ook zeer benieuwd naar de resultaten. Vroeger heb ik van mijn leraar wel eens gehoord dat je een potlood tussen je lippen vast zou kunnen houden maar dat was wel in mijn begin periode. Laat in ieder geval eens horen hoe het is gegaan :!:

Hilda


Laatst bijgewerkt door Hilda op 18 jul 2003 13:52, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2003 16:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2003 15:57
Berichten: 297
Woonplaats: Den Haag
het is absoluut geen gek idee om iets 'tussen' je lippen te hebben. je zult merken als je een potlood tussen je lippen probeert te houden, dat het een inspanning is voor de spieren die je lippen op hun plaats houden tijdens het spelen, zegmaar je mondhoeken op hun plaats houden. Dit is goed voor je embouchure, want als het goed is beweeg je je mondhoeken zo min mogelijk (in de vorm van aanspannen) tijdens het spelen, wanneer je mondhoeken 'vast' staan speelt het (voor mij in ieder geval) makkelijker. Ik merk dus dat wanneer de spieren in de mondhoeken vaker/anders/beter getraind worden dmv bv een potlood, dat het spelen ook makkelijker/beter gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2003 21:32 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
Even een reactie op dit onderwerp: ik heb het geprobeert de afgelopen 2 weken: een potlood tussen mijn lippen te klemmen, iedere dag 10 minuten, en steeds proberen op te bouwen, maar het enige wat ik merkte was dat mijn lippen minder flexibel werden. Misschien had ik langer moeten proberen, maar met een aantal verplichtingen voor de boeg, en een normaal flexibel steady embouchure heb ik toch maar besloten dit project te stoppen en te verklaren dat het voor mij persoonlijk niet werkt, dat ik er alleen maar op achteruit ga ipv vooruit.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 aug 2003 17:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2003 15:57
Berichten: 297
Woonplaats: Den Haag
heel goed mogelijk; misschien een kwestie van spierpijn :?: :wink:
maar goed, embouchure (en het verbeteren ervan) blijft heel persoonlijk..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: lipgym
BerichtGeplaatst: 08 aug 2003 12:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
In het voorwoord van deel II van de methode van Allen Vizzuti vertelt deze beste man ons dat hij meer ziet in het werken aan een flexibel embouchere dan in pure krachttraining. Daar ziet natuurlijk wel wat in. Persoonlijk denk ik dat krachttraining mbv. potloden, chop(s)sticks, en andere gisse vindingen alleen helpen voor de beginnende trompettist en niet zozeer voor de gevorderden zoals bv ons aller Marnix. Zoals hij al meldde kreeg hij een beetje een stugge waffel van dat gepotlood. Krachttraining die de flexibiliteit niet aantast wordt ons aangeboden door Rafael Mendez: lipbuzzen.

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 aug 2003 13:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2002 09:50
Berichten: 297
Woonplaats: Den Bosch
nou ik gebruik hem nu een week of twee en ik vind dat het goed werkt hoor, ik kan nu al zuiverder hoog blazen en hoger blazen, zonder mijn aanzet te veranderen enzo, want eerst hield ik mijn trompet verder naar beneden vast maar nu kn ik alles in dezelfde positie blazen...

_________________
http://www.vanlentmusic.nl/
http://www.hetbrabantsjazzorkest.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.