Ik las laatst een interview van Erik Veldkamp dat je met een knijpballetje je vingers sterker en sneller kon maken, maar weet iemand hoe zo'n balletje heet?
sorry, ik kan me hier niets van herinneren dat ik dit gemeld heb. Ik heb laatst wel voor 1,- euro een boekje gekocht speciaal voor het ontwikkelen van snelle vingers.
"JAZZ TRUMPET TECHNIQUES - for developing articulation and fast fingers by John McNeil"
Ik heb er nog niet uit gestudeerd dus kan niet melden of het werkt. Wat wel werkt is het extra hard induwen van de ventielen om zo je spiergeheugen te verbeteren.
"Dat vraag ik me ook al jaren af, waarschijnlijk veel chromatiek studeren. Je hebt ook speciale rubberen knijpballetjes om je vingers sterker te maken."
Ik heb het over sterkere vingers, ik heb in een Branford Marsalis interview gehoord dat hij dit deed. Vingersnelheid heeft vooral met de coordinatie van de aanzet en vingers te maken, die moeten synchroon lopen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen