trompet.nl > forum > Toon onderwerp - this is my gear
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 15:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

spelen met effecten is
VET!! 53%  53%  [ 9 ]
Bagger!! 47%  47%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 17
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 sep 2010 10:12 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
...

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 sep 2010 11:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2007 00:03
Berichten: 743
Woonplaats: Capelle a/d IJssel
camel schreef:
Maar weet je wat het ook is: als iemand ongelijk heeft, (zelfs al is het een smaakkwestie) zou het zo prettig zijn als het op een normale manier gaat. En niet meteen doodgeslagen te worden met cynisme, en het welbekende toontje wat er dan vaak op volgt.
Ik respecteer de mening van iemand die beter is, op het moment dat hij op een normale manier vertelt wat zijn mening is. Maar als het gaat zoals het gaat in de bovenstaande discussie, tja. Iemand die blijkbaar zo moet gillen, zal zelf zijn tekortkomingen moeten maskeren...
Ik heb tijdens mijn lessen van Frits Damrow, en ook die van mijn huidige docent heel wat nonsens gespeeld en gezegd. En dan werd ik op een normale manier gecorrigeerd. Daar leer je wat van. Zeker omdat de argumenten verder gaan dan het standaard geneuzel van
ik-heb-gelijk-want-anderen-zeggen-dat-ook-en-jij-hebt-niks-gepresteerd-want-jij-bent-niet-zo-goed-dus-je-moet-je-bek-houden


Ik ben het eens met wat je schrijft Marnix,
Je mag er natuurlijk áltijd je eigen mening en smaak op nahouden, dat is een vrijheid die ook ik koester,
en iedereen heeft het recht respectvol benaderd te worden.
Maar hier kom ik op mijn punt;
Als iemand zichzelf al zo respectloos uitlaat over musici als b.v. Marsalis en Brecker
(en dan heb ik het echt niet over wat je mooi vindt of niet,
ik wil best bekennen dat ik ook helemaal niet zo'n fan van Randy Brecker ben),
en stellige negatieve uitlatingen doet die louter zijn gebaseerd op smaak,
en uit niets blijkt er bij mij, dat die mening voortkomt uit kennis van zaken...
tja, dán krijg je de bal hard terug van mij,

joostv schreef:
(...)
Ik begrijp het wel... wil alleen die knuppel eens in het zogeheten hoenderhok gooien.
Als iets gaaf klinkt is het toch gaaf of het nou klinkt als een trompet of niet??
even vooropgesteld dat ik ook geen saskia laroo fan ben. Je moet natuurlijk in de basis wel iets te melden hebben muzikaal... anders kun je net zo goed gelijk bij Hans Dulfer gaan spelen...
eh... (...)


joostv schreef:
(...)
Randy Brecker mmmh... ja, zijn sounds zijn wel dik voor mekaar maar,
Iemand zei eens tegen mij: "Moet je horen, hier speelt ie in Bb overheen en dan komt hij na 2 rondjes pas weer terug in het schema, gaaf hé!".
Dat vind ik dus helemaal niks! Leuk meegelift op zijn broer zeg ik.
Vind ik dus een van de meest overschatte trompettisten.
(...)


Dan komt dit nog uit één topic,
in andere topics lezen we nog meer over zijn "smaak"...

Discussie op het internet is prachtig en kan heel leerzaam zijn, maar je kunt niet aanhoudend
met iedereen die maar "iets" vindt in gesprek gaan,
en juist omdat ik geen zin heb in modder gooien en mijn (en ook jullie je) tijd wel beter kan besteden,
reageer ik nog maar selectief.
Als je die lange polemiek leest van Erik Veldkamp en Bert Lochs, kun je toch alleen maar
constateren dat ze allebei veel van de materie afweten,
ze houden er alleen een verschillende mening op na maar kunnen dat wél allebei beargumenteren,
en al ging het er af en toe heel fel aan toe, het ging wél ergens over en het was geen
dom gewauwel.
Mijn gedachten hierover werden op een fantastische manier verwoord in de theatershow;
"Zonder Band" van Jan Jaap van der Wal.
Als je die show hebt gezien (is vorig jaar op tv uitgezonden en misschien ook op dvd te koop?),
dan begrijp je precies wat ik bedoel.

joostv schreef:
(...)
Ik gooi natuurlijk geen knuppel in het hoenderhok om brave reacties te krijgen.(...)

Nou, dat is 'm dan ook gelukt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 sep 2010 13:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2007 00:03
Berichten: 743
Woonplaats: Capelle a/d IJssel
erikveldkamp schreef:
Ja. Vandaar dat ik me erover verbaas dat je zo regeert.
(...)

En ik eerlijk gezegd ook.
Hoe fel het er ook af en toe aan toegaat op deze site,
tot nu toe ben ik maar één keer uitgescholden, en dát was door jou...
al waardeer ik het zeer dat je al snel daarna je excuses aanbood.
Maar als je zo nu en dan een grote bek open trekt, dan moet je niet zielig gaan doen toch?
Je moet me vertrouwen als ik je zeg dat ik geen cynisch persoon ben,
en hetzelfde geldt voor mijn galante ( :wink:) collegaatje Veldkamp.
Misschien zijn Erik en ik niet altijd even aardig of begripvol,
maar wat wij beide gemeen hebben is dat ons leven om muziek draait,
en dat we daarin heel gedreven zijn.
Wij hebben het voorrecht dat we van onze hobby een beroep hebben kunnen maken,
en door de liefde voor de muziek, is daar héél veel studietijd mee gemoeid geweest,
wat niet voor álle forummers opgaat.
Erik is uitgegroeid tot één van de beste (ja ja... naar mijn mening) leadtrompettisten van NL,
en van dát selecte groepje is hij de enige die (zo vaak) op Trompet.nl te vinden is.
Klassieke trompettisten met een vergelijkbare staat van dienst (Concertgebouw, R'dams Phil., Residentie, etc)
zie ik hier niet of nauwelijks...
Doe gewoon je voordeel met zijn kennis.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 sep 2010 17:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
ok...
Nu ik ff terug lees wat ik over R B schreef...
tja, idd te scherp, lomp en ongenuanceerd.
Ik had beter kunnen schrijven:
R B boeit me niet zoveel. Zijn broer vind ik vele malen interessanter om naar te luisteren en ik heb de indruk dat hij zijn succes voor een deel te danken heeft aan de genialiteit van zijn broer. Er zijn wereldwijd veel trompetistten waar ik liever naar luister dan naar RB maar zijn effecten klinken tof.

Dan had men kunnen reageren over zijn vroege werk (wat ik idd niet kende) en me laten verrassen door leuke tips etc... andere toon, andere discussie etc etc etc...
zo, is dat rechtgezet.
KLAAR!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 sep 2010 15:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2009 17:06
Berichten: 1167
De Ronde Van schreef:
Doe gewoon je voordeel met zijn kennis.

Absoluut! Jullie kennis en ervaring zijn wat mij betreft zeer welkom op dit forum. Ik hoop alleen dat je met deze bijdrage niet wil zeggen dat jullie carte blanche hebben wat betreft omgangsvormen. Galant zijn is mooi, naar ik meen ben ik dat zelf ook doorgaans, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er de laatste tijd wel vaak een bijdrage cynisch weggewuifd wordt onder vermelding van:"ik en mijn gerespecteerde collega's denken er zo over.", met als ondertoon:"jij hebt hier geen verstand van". Bij een dergelijk meningsverschil is er dan vervolgens geen enkele ruimte meer voor discussie met het plebs. Daar heb ik wél problemen mee.

Ik ga mijn best doen om een dergelijke discussie voortaan uit de weg te gaan. Ik heb al teveel serverruimte verspild met het duidelijk maken van mijn grief. Duidelijker dan hierboven kan ik het helaas niet verwoorden.

Over Randy: ik vind hem doorgaans erg goed, maar zijn met effecten gespeelde solo's zou ik zonder effecten gespeeld nog lekkerder vinden om naar te luisteren.

Voorbeelden van geniale soli van Randy zijn natuurlijk ook die van Some Skunk Funk (album Brecker Brothers) en Inside Out (album Heavy Metal Bebop).

_________________
http://www.blazerspartijen.nl
http://www.presidentsofantarctica.com
http://www.aachen-bigband.de
Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 nov 2010 17:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 nov 2003 15:58
Berichten: 563
De Ronde Van schreef:
Als je die lange polemiek leest van Erik Veldkamp en Bert Lochs, kun je toch alleen maar
constateren dat ze allebei veel van de materie afweten,
ze houden er alleen een verschillende mening op na maar kunnen dat wél allebei beargumenteren,
en al ging het er af en toe heel fel aan toe, het ging wél ergens over en het was geen
dom gewauwel.


He, bedankt Marcel!

Nee wauwelen doe ik heel soms, maar dan doe im het expres en hoop ik dat het er een beetje doorheen schijnt. Voor de rest ben ik toch behoorlijk serieus inzake mijn trompet.

En over Randy (ik zal bekennen dat ik niet de hele topic heb gelezen, ik heb nauwelijks tijd meer voor hele discussies: lekker aan 't spelen, veel leuker!), ik ben toevallig wel erg gecharmeerd van hoe hij speelt. Er zijn wat vlakkere opnames van hem, maar hij heeft ook een hoop kwartet en kwintet werk gedaan dat echt niet onderdoet voor welke goeie jazztrompettist dan ook. Vernieuwend niet zo zeer, nee, maar een hele goeie stylist. En toch wel een man met een goeie bek ook al hou ik weer niet zo van dat randje braam wat er af en toe op zijn toon zit. Nuances, nuances. Ik vind hem niet overgewaardeerd.

_________________
http://www.bertlochs.com
http://www.braskiri.nl


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.