trompet.nl > forum > Toon onderwerp - this is my gear
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 23:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

spelen met effecten is
VET!! 53%  53%  [ 9 ]
Bagger!! 47%  47%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 17
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2010 01:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2009 17:06
Berichten: 1167
erikveldkamp schreef:
ik sluit me alleen maar aan bij het verhaal van Bill Adam en Arnold Jacobs die als autoriteiten gelden in deze materie.

Autoriteiten volgens jou. Daarmee wil ik niet zeggen dat je geen gelijk hebt, maar wel dat je er voetstoots vanuit gaat dat jouw mening de algemeen geldende mening is.

erikveldkamp schreef:
Roel schreef:
En daarin.....je te hebben.

Nee dat valt wel mee. Je moet alleen geen uitspraken doen dat Randy Brecker overschat wordt door anderen. Als hij gewoon gezegd had dat hem niet boeit dan heb ik daar geen moeite mee. Randy Brecker heeft met vele grootheden der aarde gewerkt en wordt door veel mensen erg gewaardeerd. Dan moet je niet gaan zeggen dat mensen zoals Horace SIlver, Peter Erskine, Vince Mendoza, e.v.a. Randy Brecker overschatten. Dan snap je er niet veel van en ga ik daar met veel bombarie hard tegenin.

Mijn opmerking was algemeen bedoeld, niet over het laten-we-Randy-Brecker-overschatten-stukje. Ik denk dat Joost zich best realiseert dat dat gedeelte niet zo handig geformuleerd was (zie bijdrage delano en reactie joostv daarop).

erikveldkamp schreef:
Ik kan er slecht tegen dat trompettisten zoals Wynton Marsalis en nu dus ook Randy Brecker op dit forum door sommigen zo bekritiseerd worden op hun muzikaliteit terwijl ze zelf nog nauwelijks iets gepresteerd hebben.

Daar is al eerder over gesproken: als we niet over mensen mogen discussieren die muzikaler, beter of knapper zijn dan wijzelf, kunnen we dit forum per direct opdoeken.

Ik wil, los van de Randy Brecker-discussie, nogmaals deze stelling poneren:
Juist door je ontzettend kritische keuze voor welke mensen je je openstelt, en het ontbreken van dynamiek daarin, is het vrijwel onmogelijk voor ons om met je te discussiëren. Je plaatst jezelf daarmee op een dermate hoog voetstuk dat wij een verrekijker nodig hebben om je überhaupt te zien, en maakt het schier onmogelijk een conversatie met je te hebben.

_________________
http://www.blazerspartijen.nl
http://www.presidentsofantarctica.com
http://www.aachen-bigband.de
Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2010 06:31 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
...

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2010 11:13 
Offline

Geregistreerd: 25 dec 2007 15:23
Berichten: 40
Woonplaats: grollywood
Om het maar eens met de voetbalwereld te vergelijken.
Ik geef maar als voorbeeld Van Basten met z'n hele staf ,geweldige voetballer,maar omringd door zelfdenkenden geen goede trainer. Kritiek geven was niet mogelijk,
anders denken( van Bommel) jammer voor je jongen, maar dan kun je niet mee doen.
Voor mij heeft dit veel raakvlakken met de discussie hier gevoerd.
Stertrompettisten omringd door zelfdenkende leraar/leerling stertrompettisten,die geen of weinig kritiek dulden. Als je niet bij die staf hoort kun je niet echt meedoen.
In ieder geval ben je dan wel duidelijk.
Gelukkig koos Van Basten eieren voor z'n geld.

_________________
trompetten:
Oiram
Calicchio 3/9
mondstukken:
VB 3C
Bob Reeves 42ES


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2010 15:21 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Rare vergelijking. Van Basten moest toch een team samenstellen en leiden. Dan kun je hem beter met een dirigent vergelijken. Mijn ondervinding is dat die niet zo happig zijn op tegenspraak en kritiek. Dus?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2010 23:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2007 00:03
Berichten: 743
Woonplaats: Capelle a/d IJssel
erikd schreef:
Om het maar eens met de voetbalwereld te vergelijken.
Ik geef maar als voorbeeld Van Basten met z'n hele staf ,geweldige voetballer,maar omringd door zelfdenkenden geen goede trainer. Kritiek geven was niet mogelijk,
anders denken( van Bommel) jammer voor je jongen, maar dan kun je niet mee doen.
Voor mij heeft dit veel raakvlakken met de discussie hier gevoerd.
Stertrompettisten omringd door zelfdenkende leraar/leerling stertrompettisten,die geen of weinig kritiek dulden. Als je niet bij die staf hoort kun je niet echt meedoen.
In ieder geval ben je dan wel duidelijk.
Gelukkig koos Van Basten eieren voor z'n geld.


Bedoel je nou met deze vergelijking dat Eik V. van Basten is en b.v. Joost V. van Bommel?
Hoe je ook tegen van Basten of van Bommel aankijkt,
beide hebben ze prestaties geleverd op het hoogste nivo en nationaal én internationaal
hun sporen verdiend.
Om die reden worden ze dan ook allebei gerespecteerd door kenners én liefhebbers.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 sep 2010 07:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Maar weet je wat het ook is: als iemand ongelijk heeft, (zelfs al is het een smaakkwestie) zou het zo prettig zijn als het op een normale manier gaat. En niet meteen doodgeslagen te worden met cynisme, en het welbekende toontje wat er dan vaak op volgt.

Ik respecteer de mening van iemand die beter is, op het moment dat hij op een normale manier vertelt wat zijn mening is. Maar als het gaat zoals het gaat in de bovenstaande discussie, tja. Iemand die blijkbaar zo moet gillen, zal zelf zijn tekortkomingen moeten maskeren...

Ik heb tijdens mijn lessen van Frits Damrow, en ook die van mijn huidige docent heel wat nonsens gespeeld en gezegd. En dan werd ik op een normale manier gecorrigeerd. Daar leer je wat van. Zeker omdat de argumenten verder gaan dan het standaard geneuzel van
ik-heb-gelijk-want-anderen-zeggen-dat-ook-en-jij-hebt-niks-gepresteerd-want-jij-bent-niet-zo-goed-dus-je-moet-je-bek-houden

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 sep 2010 07:58 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
...

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 sep 2010 08:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
nee hoor, ik ben zeer zeker geen heilig boontje. Integendeel zelfs. Maar dat wisten we toch al?

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.