trompet.nl > forum > Toon onderwerp - this is my gear
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 13:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

spelen met effecten is
VET!! 53%  53%  [ 9 ]
Bagger!! 47%  47%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 17
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2010 12:32 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Het probleem met dit soort discussies is dat het vaak gaat om het verschil tussen wat louter subjectief is en dat wat op een of andere wijze (meerderheid, deskundigheid, meten!) meer objectief te maken valt.
Joostv zegt zegt kort samengevat dat Randy B hem niet kan boeien. Dat is helemaal OK, zoiets mag je altijd vinden. Maar daarna zegt hij dat hij vindt dat het een overschatte trompettist is. Helaas betekent dat dat joostv het beoordelingsvermogen van anderen onder de maat vindt, ze overschatten RB immers. Dan moet je niet raar opkijken als je daar het e.e.a. als commentaar op krijgt.
groeten allemaal, de zon schijnt, Franklin D.
P.S. Ik vind Randy Brecker (van wat ik er van ken) als hij NIET electrisch speelt een zeer goede en smaakvolle trompettist


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2010 13:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2009 17:06
Berichten: 1167
delano schreef:
Ik vind Randy Brecker (van wat ik er van ken) als hij NIET electrisch speelt een zeer goede en smaakvolle trompettist

Hier ben ik het voor een groot deel wel mee eens. Hoewel de van wahwahpedaal-effect (denk ik) voorziene solo van Inside out mij ook wel kan bekoren. Hiermee bedoel ik een liveversie; ik weet even niet op welke plaat dit staat.

erikveldkamp schreef:
Vroeger vond ik psychologie maar onzin, tegenwoordig ben ik van mening dat trompet spelen voor het grootste gedeelte in je hoofd zit. Wat er in je hoofd gebeurd is vele malen belangrijker dan wat er in je lippen, tong of buikspieren gebeurd.

Realiseer je je daarbij wel dat jij van nature gezegend bent met een uitzonderlijk voor trompetspel geschikte fysieke gesteldheid, en dat lang niet iedereen zo gelukkig is? In dat opzicht heb je gemakkelijk praten: in dat opzicht is heel erg van belang dat je je realiseert dat wat voor jou werkt, niet voor iedereen werkt. Dit als kanttekening op je hoedanigheid als docent en je functie van adviseur op dit forum.

erikveldkamp schreef:
Als ik me open zou stellen voor jou opvattingen niet ver. Gelukkig stel ik me wel open voor de meningen en opvattingen van mensen die allang bewezen hebben te weten waar het om gaat.

En daarin schuilt het gevaar. Juist door je ontzettend kritische keuze voor welke mensen je je openstelt, en het ontbreken van dynamiek daarin, is het vrijwel onmogelijk voor ons om met je te discussiëren. Je plaatst jezelf daarmee op een dermate hoog voetstuk dat wij een verrekijker nodig hebben om je überhaupt te zien, en maakt het schier onmogelijk een conversatie met je te hebben.

_________________
http://www.blazerspartijen.nl
http://www.presidentsofantarctica.com
http://www.aachen-bigband.de
Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2010 13:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
Citaat:
erikveldkamp schreef:
Als ik me open zou stellen voor jou opvattingen niet ver. Gelukkig stel ik me wel open voor de meningen en opvattingen van mensen die allang bewezen hebben te weten waar het om gaat.

En daarin schuilt het gevaar. Juist door je ontzettend kritische keuze voor welke mensen je je openstelt, en het ontbreken van dynamiek daarin, is het vrijwel onmogelijk voor ons om met je te discussiëren. Je plaatst jezelf daarmee op een dermate hoog voetstuk dat wij een verrekijker nodig hebben om je überhaupt te zien, en maakt het schier onmogelijk een conversatie met je te hebben.


mooi verwoord en ik sluit me hier volledig bij aan :D

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2010 14:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
Citaat:
Joostv zegt zegt kort samengevat dat Randy B hem niet kan boeien. Dat is helemaal OK, zoiets mag je altijd vinden. Maar daarna zegt hij dat hij vindt dat het een overschatte trompettist is. Helaas betekent dat dat joostv het beoordelingsvermogen van anderen onder de maat vindt, ze overschatten RB immers. Dan moet je niet raar opkijken als je daar het e.e.a. als commentaar op krijgt.


mmmh als je het zo stelt... Heb je wel een puntje ja... (jij bent zeker jurist?:)
Maar e.e.a. commentaar is prima, maar de wijze waarop sommigen dat doen laat te wensen over mijns inziens...

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Laatst bijgewerkt door joostv op 11 sep 2010 14:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2010 14:02 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
ja


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2010 22:25 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
...

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2010 23:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 sep 2007 12:25
Berichten: 222
Woonplaats: Den Ham
erikveldkamp schreef:
Dan snap je er niet veel van en ga ik daar met veel bombarie hard tegenin.


whahahah, moesten we allemaal eens doen, word t nog een gezellige bende hier :lol:
als iedereen nou eens met veel bombarie tegen elk net iets verkeerd vallende opmerkingen in gaat...

elk forumlid, waaronder ook jij erik, heeft hier wel eens wat verkeerds neer gezet... of dat nou een goedbedoelde maar foutieve tip was van iemand die van dat onderwerp toch niet zoveel af weet dan dat hij denkt, een uithaal naar iemand anders, of gewoon een loze opmerking die echt helemaal nergens op sloeg...
zulke kleine fouten moet je op zo'n forum af en toe gewoon negeren, anders zie je net als in deze hele discussie dat het altijd weer uit draait op aanvallen over en weer tussen meestal 2 of 3 personen, en die meestal ook weinig te maken hebben met het topic... en meestal zelfs geen waardevolle toevoegingen zijn...

dus reageer alsjeblieft niet te heftig en denk na voordat je wat post, we zijn geen kleine kinderen meer toch?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2010 00:06 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Ik denk dat je je oproep beter tegen iemand anders kunt richten. Dan was deze discussie niet ontstaan.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.