trompet.nl > forum > Toon onderwerp - this is my gear
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 apr 2024 05:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende

spelen met effecten is
VET!! 53%  53%  [ 9 ]
Bagger!! 47%  47%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 17
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2010 10:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2006 14:53
Berichten: 1070
dat kan wel zijn...maar dan kan je beter de opties "anders, namelijk" of "boeit me niet" toevoegen. Als mensen te lui zijn om een mening te formuleren, hoef je er ook geen rekening mee te houden :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2010 14:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
Peter Amersfoort schreef:
joostv schreef:
Peter Amersfoort schreef:
mijn persoonlijke keuze staat er niet bij.....


en daarmee bedoel je?
Beetje vaag... of heb ik iets gemist?



Jammer dat ik dit aan je moet uitleggen.
Maar om bij te dragen te voorkomen dat dergelijke slechte polls in toekomst geplaatst worden wil ik wel een klein tipje van de sluier oplichten.

met de keuze uit "maar" 2 opties sluit je een dusdanig grote groep potentiële stemmers uit dat je nooit een objectief meetresultaat kunt vaststellen.

Over het algemeen worden er minimaal 3 opties getoond, waarbij "geen mening" er één van kan zijn.
De mensen die nu niet tussen de getoonde 2 opties kunnen kiezen, omdatgeen van beide opties hun keus is, kunnen dit ook niet melden. Dat is jammer, omdat je niet weet om hoeveel mensen dat gaat.

Dit is geen Chinees toch?

Laten we daar een een poll over houden. In het geval van wie er allemaal chinees spreekt kunnen we wellicht wel met 2 opties genoegen nemen.
Of in jou geval wellicht toch de optie "weet niet"

sorry dat ik je teleur stel. Ik zie aan je reactie dat het je frustreert. Als je je hieraan al zo ergert dan heb je vermoed ik geen heel makkelijk leven. succes ermee...

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: lelijk!
BerichtGeplaatst: 11 jul 2010 15:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
toet'n!! schreef:
Ik hou wel van die effecten 8) .



Ik niet. Vorig jaar naar een concert geweest van Monsieur Dubois met Dirk Beets op trompet. Die gast heeft zo'n goeie sound van z'n eigen, ongelofelijk.
Duwt ie een effectapparaat in en hoor je alleen nog vaag gekwaak. Niet te harden.
Ook als Saskia Laroo met bakkies in de weer is fik ik totaal af.
Ik snap er niks van; studeren we ons halve leven de rambam om een goeie sound op trompet te kunnen produceren en dan dit. Wat hier de meerwaarde van is ontgaat mij totaal.
De vergelijking acoustische gitaar / electrische gitaar gaat mank. Een gitaar is geen blaasinstrument. Gitaren zijn electrisch geworden om aan volume te winnen. Dat de buizenversterkers boven een bepaalde grens begonnen te vervormen en zo voor nieuwe muzikale moglijkheden zorgden is een aardige bijkomstigheid.
Daarom kan je een electrische gitaar niet vergelijken met een acoustische.

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jul 2010 11:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
ok... dat snap ik, dat is ook niet cool.

maar hier een voorbeeldje wat ik doe met die discumbobulator.
Das toch nog steeds een goed klinkende trompet? ik vind in ieder geval van wel.
ben wel benieuwd naar uw bevindingen betreffende het effect...

http://www.youtube.com/watch?v=TA8Knb5SjXo

http://www.youtube.com/watch?v=TZ4j0qE1ZUw

eerste filmpje vooral de autowah 2e filmpje delay en reverb...

Eerlijkheid wordt zeer gewaardeerd: lompheid niet...

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jul 2010 13:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
ik vind dat eerste filmpje best wel komisch eigenlijk. Omdat het heel anders is dan je verwacht... :lol: Maar het klinkt op zich best gaaf :D

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jul 2010 07:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
Om diegene die het leuk vinden op de hoogte te houden.
IK ben gisteren bij Feedback geweest in Eindhoven en daar heb ik de volgende 2 effecten uitgeprobeerd:
http://twitpic.com/2a95tx (mudhoney van T-rex)
http://twitpic.com/2a95jr (Phaser van MXR)

De mudhoney is een milde overdrive die een klein randje aan je geluid geeft en vooral niet het middengebied teveel benadrukt, daarnaast kun je het signaal zo instellen dat het met een mic niet meteen gaat rondzingen. Makkelijk te bedienen en een warm geluid dus.

De Phaser klinkt vooral in combinatie met de Mudhoney heel erg vet! (los ook, maar de overdrive geeft hem net een extra rauw scheurrandje mee)
Het leuke is dat het allemaal gewoon op een trompet blijft lijken maar toch een gaaf effect geeft.
De Mudhoney kost 150 en Phaser 90 euro wat dus ook allemaal nog wel mee valt.
Ik heb ze nog niet gekocht aangezien ik deze week op vakantie ga, alle ervaringen van de laatste paar maanden nog eens lekker op mijn gemak wil laten inwerken op mijn brein en dan in september ga ik eens kijken waarmee ik mijn arsenaal aan effecten nog ga uitbreiden.
Leuk extra verhaaltje: stond ik daar bij Feedback, komt er een verkoper met een telefoon naar me toe. "Eh, deze klant wil je ff wat vragen, kan dat?" Kreeg ik een man aan de lijn die helemaal weg was van die effecten die ik stond te proberen en wilde weten wie ik was, wat ik deed etc.... hahaha... Sta je daar... was erg COOL!
ander nieuwtje: (wellicht)
Voor de trompetteurs met een I phone: er is een apparaatje te koop bij Feedback (ben de naam ff kwijt) dat je tussen je trp en I phone kan zetten waarmee je allerlei effecten kan genereren (dat ding kost ook maar 40 euro).
Ik heb het niet uitgeprobeerd (ben meer van het analoge, simpele zeg maar) maar het schijnt te gek te zijn... En voor 40 euro???

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jul 2010 07:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
Om diegene die het leuk vinden op de hoogte te houden.
IK ben gisteren bij Feedback geweest in Eindhoven en daar heb ik de volgende 2 effecten uitgeprobeerd:
http://twitpic.com/2a95tx (mudhoney van T-rex)
http://twitpic.com/2a95jr (Phaser van MXR)

De mudhoney is een milde overdrive die een klein randje aan je geluid geeft en vooral niet het middengebied teveel benadrukt, daarnaast kun je het signaal zo instellen dat het met een mic niet meteen gaat rondzingen. Makkelijk te bedienen en een warm geluid dus.

De Phaser klinkt vooral in combinatie met de Mudhoney heel erg vet! (los ook, maar de overdrive geeft hem net een extra rauw scheurrandje mee)
Het leuke is dat het allemaal gewoon op een trompet blijft lijken maar toch een gaaf effect geeft.
De Mudhoney kost 150 en Phaser 90 euro wat dus ook allemaal nog wel mee valt.
Ik heb ze nog niet gekocht aangezien ik deze week op vakantie ga, alle ervaringen van de laatste paar maanden nog eens lekker op mijn gemak wil laten inwerken op mijn brein en dan in september ga ik eens kijken waarmee ik mijn arsenaal aan effecten nog ga uitbreiden.
Leuk extra verhaaltje: stond ik daar bij Feedback, komt er een verkoper met een telefoon naar me toe. "Eh, deze klant wil je ff wat vragen, kan dat?" Kreeg ik een man aan de lijn die helemaal weg was van die effecten die ik stond te proberen en wilde weten wie ik was, wat ik deed etc.... hahaha... Sta je daar... was erg COOL!
ander nieuwtje: (wellicht)
Voor de trompetteurs met een I phone: er is een apparaatje te koop bij Feedback (ben de naam ff kwijt) dat je tussen je trp en I phone kan zetten waarmee je allerlei effecten kan genereren (dat ding kost ook maar 40 euro).
Ik heb het niet uitgeprobeerd (ben meer van het analoge, simpele zeg maar) maar het schijnt te gek te zijn... En voor 40 euro???

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010 20:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
Allereerst waarom deze post: Wellicht zijn er meer zoals ik die al jaren aan het zoeken zijn/waren en moeilijk aan tips over bruikbare (analoge) effecten voor trp kunnen komen.
Vandaar dat ik mijn ervaringen deel.

IK heb vandaag bij Feedback Eindhoven mijn effectbak compleet gemaakt.
HEb een Mudhoney II duo overdrive (net uit!!) van T-rex gekocht en een
phase 90 van MXR.
Zodra ik opnames heb post ik de sounds.

alvast een plaatje voor diegene die nieuwsgierig zijn.
http://twitpic.com/2ienic

gr Joost

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.