Citaat:
Je doet me een beetje denken aan mijn muziek docent op de middelbare school. Die zei me eens dat ik met mijn houding het niet ver zou schoppen in de muzikale wereld...
zucht...
Ik kan maar 1 conclusie trekken: Jij bent er trots op dat je zo stug hardvochtig vasthoudt aan je stellingen en zo eigenwijs bent. Dat zal ongetwijfeld de reden zijn dat je zo ver bent gekomen, geloof ik meteen.
Maar daardoor mis je ook een hoop. En het betekent ook dat er met jou niet te discussiëren valt.
Want hoe moet je dat doen met iemand die vooraf al bepaald heeft gelijk te hebben en niet van zijn standpunt af wil wijken?
Ter overpeinzing:
Hoe ver zou je nu zou zijn als je je af en toe eens open stelt voor de mening van een ander?
Hoe veel verder zou je nu kunnen zou zijn in je ontwikkeling als je je mening af en toe eens bijstelt?
Dit allemaal buiten het feit dat jij natuurlijk al een hele grote trompettist bent en dat ik dat niveau waarschijnlijk technisch nooit bereik. Het zou natuurlijk zo maar kunnen dat wanneer je bepaalde dingen niet naast je neerlegt maar eens in de hand neemt en van dichtbij bekijkt (voor je besluit dat het niks is) dat je zo af en toe tot andere inzichten kan komen?
Een docent van me zei eens: Iedereen kan je iets leren. Als je trompet les geeft kan het zomaar zijn dat de leerling die je les geeft op zo'n originele of oorspronkelijke wijze iets aanpakt dat je denkt "mmmmh das grappig, dat doe ik al jaren zo, dit is veel handiger!"
En tot slot hierover: ken je het volgende gezegde
Een mans grootste kracht is vaak ook zijn grootste zwakte!
Om nog even inhoudelijk te worden:
Goed: Ik zal eens kijken of ik het betreffende fragment nog kan opduikelen.
En of het precies 2 rondjes waren weet ik niet precies, figure of speach ( moet ik zelfs dit uitleggen? ja dus...)
Dan tot slot, ik ben (in tegenstelling tot jou) wel bereid mijn mening bij te stellen of te herzien, geef me nou eens een aantal goede luistertips aub.
Ter achtergrond info:
Ik heb van de Brecker Br. het nodige materiaal. Dat ken ik wel en is belangrijk geweest voor de ontwikkeling van de fusion en daar wil ik zeker niet aan tornen.
Maar ik heb stellig de indruk dat de genialiteit hierbinnen meer met MIchael dan met Randy te maken heeft. Welke solo's van de BR BR blijven je het meeste bij? idd die van Michael Brecker.
Geef me nu eens een aantal stukken van Randy waarop jij je mening, dat hij een fantastische solist is, gebaseerd hebt? Niet om het te weerleggen maar wellicht heb ik nooit de juiste dingen van hem geluisterd?