trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Demp stukken
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2024 00:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2010 09:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jul 2004 13:35
Berichten: 1037
Woonplaats: Hilversum
Ben alleen erg benieuwd hoe het klinkt als je opeens bepaalde stukken met demper gaat spelen terwijl de componist dat niet zo bedoeld heeft.

Zou dit geen betere oplossing zijn:
[url]http://www.k-m.de/en/products/category/sound-insulation-stand-2/mode/productview/product/11900-000-55/new/0/?no_cache=1&hidesndlevel=0&tx_hacatalogue_pi1[searchfor]=[/url]
Je hebt ze ook van andere merken.
Ken iemand op bugel die zo'n ding heeft aangeschaft tegen het geluid van trompettisten.
Schijnt wel aardig te werken.

_________________
-------------------------------------------------------------------
bij voetbal gaat het om de winst, bij muziek om gelijkspel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2010 14:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
trompet-smurf schreef:
Ben alleen erg benieuwd hoe het klinkt als je opeens bepaalde stukken met demper gaat spelen terwijl de componist dat niet zo bedoeld heeft.

Zou dit geen betere oplossing zijn:
[url]http://www.k-m.de/en/products/category/sound-insulation-stand-2/mode/productview/product/11900-000-55/new/0/?no_cache=1&hidesndlevel=0&tx_hacatalogue_pi1[searchfor]=[/url]
Je hebt ze ook van andere merken.
Ken iemand op bugel die zo'n ding heeft aangeschaft tegen het geluid van trompettisten.
Schijnt wel aardig te werken.


ik moet zeggen dat ik het probleem wel snap. vroeger in de harmonie zat ook altijd iedereen te zeiken dat het zo hard was... Toen dacht ik ook dat het niet zachter kon en dat het allemaal maar gezever was...
Inmiddels weet ik uit ervaring dat het wel degelijk anders kan.
Heb laatst een operette met een schramel (zo heet dat toch?) orkestje gespeeld. Dan moet je vaak qua volume onder die 1e klarinet en de solisten (akoestisch, zang!) blijven. en natuurlijk is dat moeilijk en kost dat kracht en is het gevaarlijk qua inzetten etc.(daarnaast is klassiek ook helemaal niet mijn kopje thee dus dubbel spannend) maar door het vele achtergrond schnabbelwerk in restaurantjes en privé feestjes kan ik inmiddels fluisterzacht een hele avond spelen.

Wat je natuurlijk wil is dat het wel projectie en sound heeft maar niet te hard klinkt.
ja, daarvoor moet je in mijn ogen gewoon studeren.
Had vroeger een drummer in een band, die wilde dat het bandje een plexiglasplaat zou aanschaffen want dan hadden wij geen last van zijn volume. Heb dat toen omgedraaid.
Zei: als wij nu allemaal in plaats van voor die plaat inleggen voor wat technieklessen???
en feitelijk gaat het daar ook om denk ik... Ken je de drummer van Blof? die zat vroeger bij Frank Boeyen. Die klinkt in de zaal supervet, goede drive sound etc. alles erop en eraan. Heb weleens aan de zijkant van het podium gestaan en die hoor je dus bijna niet... die speelt echt heel zacht (voor een drummer dan hé )
ff terug naar het onderwerp
en natuurlijk als je lead in een bigband bent tja... maar ook dan kan het zacht. Heb je de lead van de Maria Schneider big band wel eens gehoord? Flinterdun bovenop de sectie en volle sound maar zo smaakvol...
Doe er je voordeel mee... 8) 8) 8) 8)

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2010 15:07 
Offline

Geregistreerd: 08 jul 2010 16:37
Berichten: 20
Woonplaats: Kolderveense Bovenboer
Bedankt voor de tips, het nieuwe seizoen is inmiddels al weer aan de gang. Men klaagt nog steeds, maar het lijkt wel wat minder te worden. Probeer wat ´dunner´ te spelen en hier en daar steek ik er een demper in als ik teveel boze blikken krijg. Al met al gaat het de goede richting uit! 8)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.