trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Soulo mute
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 12:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 aug 2010 13:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
wiemelen schreef:
De soulo mute is er in verschillende maten.
Toen ik hem heb besteld, moest ik eerst mijn beker opmeten en dat de best passende maat kiezen.
Nu moet je blijkbaar je merk & type trompet opgeven als je via hun eigen site gaat.
Voor meer info kan je hen natuurlijk altijd nog een mailtje sturen.

mvg,
Kurt


mmmmh ik vind het niks... je kunt ook gewoon omfloerst spelen... scheelt je een hoop geld

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 aug 2010 21:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2009 17:06
Berichten: 1167
Maar: niemand heeft 'm vergeleken met een bucket?
Ik vind het fijne aan de Peter Ganes dat hij in elke maat beker past, en dat het snel aangebracht en afgehaald is. Bovendien stemt hij goed en klinkt erg lekker (voor een bucket).

Zou ik dus ook nog een soulomute moeten aanschaffen? Laat ik vermelden dat ik dempers eigenlijk als een noodzakelijk kwaad zie. Ben het dus met Joost eens: leer je boventonen controleren. Maar dat vind ik dus eigenlijk ook van effectapparatuur, dat dan weer wel...

_________________
http://www.blazerspartijen.nl
http://www.presidentsofantarctica.com
http://www.aachen-bigband.de
Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 aug 2010 22:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2007 00:03
Berichten: 743
Woonplaats: Capelle a/d IJssel
wiemelen schreef:
De soulo mute is er in verschillende maten.
Toen ik hem heb besteld, moest ik eerst mijn beker opmeten en dat de best passende maat kiezen.
Nu moet je blijkbaar je merk & type trompet opgeven als je via hun eigen site gaat.
Voor meer info kan je hen natuurlijk altijd nog een mailtje sturen.
mvg,
Kurt

Dát had ik nog niet gelezen op hun site,
da's wel erg onhandig, je wilt toch graag dat een demper in/op elke beker past...

Roel schreef:
(...)
Laat ik vermelden dat ik dempers eigenlijk als een noodzakelijk kwaad zie. Ben het dus met Joost eens: leer je boventonen controleren. Maar dat vind ik dus eigenlijk ook van effectapparatuur, dat dan weer wel...

Dempers geven je toch een andere sound?
Met het controleren van boventonen, wat best lastig is, benader toch niet het geluid van een demper?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 aug 2010 09:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
De Ronde Van schreef:
wiemelen schreef:
De soulo mute is er in verschillende maten.
Toen ik hem heb besteld, moest ik eerst mijn beker opmeten en dat de best passende maat kiezen.
Nu moet je blijkbaar je merk & type trompet opgeven als je via hun eigen site gaat.
Voor meer info kan je hen natuurlijk altijd nog een mailtje sturen.
mvg,
Kurt

Dát had ik nog niet gelezen op hun site,
da's wel erg onhandig, je wilt toch graag dat een demper in/op elke beker past...

Roel schreef:
(...)
Laat ik vermelden dat ik dempers eigenlijk als een noodzakelijk kwaad zie. Ben het dus met Joost eens: leer je boventonen controleren. Maar dat vind ik dus eigenlijk ook van effectapparatuur, dat dan weer wel...

Dempers geven je toch een andere sound?
Met het controleren van boventonen, wat best lastig is, benader toch niet het geluid van een demper?


Maar deze "demper" trekt toch alleen boventonen uit je geluid? hoor nou niet echt een totaal ander geluid. dus als je omfloerst speelt (vloeimantesk zeg maar) dan krijg je toch (nagenoeg) hetzelfde geluid. Daar hoef je dus zo'n demper niet voor te kopen.
Of de filmpjes moeten een verkeerd beeld geven maar zo hoor ik het.
Daarnaast: Effecten of manipulatie vanuit jezelf zijn toch echt wel 2 dingen. Een Reverb of Delay kun je niet zelf maken, een autowah kun je met een plunger benaderen natuurlijk dat klopt, maar dat klinkt toch net anders... tuurlijk een overdrive of iets in die richting kun je ook door je toeter over zijn nek te blazen. Kost wel heel veel kracht en energie... Ik ben niet zo'n uitzonderlijk sterke trompettist dus als ik "hulpmiddelen" kan gebruiken om met relatief weinig kracht een bepaald klankbeeld te bereiken dan is dat meer omgaan met je beperkingen dan luiheid mijns inziens...

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 aug 2010 10:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2009 17:06
Berichten: 1167
Ik hoor in de fimpjes juist een bucket-achtig geluid, alleen dan iets plasticachtiger, maar mijn geluidskaart is niet van al te beste kwaliteit...

Natuurlijk zijn dempers niet te omzeilen als ze voorgeschreven staan. Daarom noemde ik ze ook een noodzakelijk kwaad: ik houd gewoon niet van het geluid van een gedempte of anders gemanipuleerde trompet. Als ik als solist de keuze heb gebruik ik eigenlijk nooit een demper of effectkastje, behoudens een plunger bij oude stijl jazz en een harmon bij lounge als het acoustisch niet te hard mag zijn, en omdat mijn medebandleden het wel mooi vinden.

_________________
http://www.blazerspartijen.nl
http://www.presidentsofantarctica.com
http://www.aachen-bigband.de
Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 aug 2010 10:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2007 00:03
Berichten: 743
Woonplaats: Capelle a/d IJssel
Ik vind het juist wel heel leuk om met dempers te spelen, de cup is mijn favoriet.
Ik speel eigenlijk altijd op dezelfde manier en met hetzelfde geluid, ik zie een demper dan ook
als een mogelijkheid om een andere kleur te maken.
Bovendien vind ik het prettig om in een kleine bezetting (bv zonder drums),
met een demper tóch lekker door te kunnen blazen zonder dat ik te luid word.
Een demper die ik ook veel gebruik om solo's op te spelen is een metalen bucketmute van Jo-Ral
die net als een cup in de trompet gaat, i.t.t. de standaard bucket die op de beker geklemd wordt.
Ik heb echter geen watten in die Jo-Ral, waardoor je een soort "oude" sound krijgt.
Ik heb ooit wel eens een opname van Clark Terry gezien waarop hij hem op dezelfde manier gebruikt.
Ik zou die Soulo dus graag eens proberen, maar dat moet ik er wel zeker van zijn
dattie op mijn Bach 37 beker alsook op mijn Connstellation beker past.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 aug 2010 11:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2009 17:06
Berichten: 1167
De Ronde Van schreef:
een metalen bucketmute van Jo-Ral
die net als een cup in de trompet gaat, i.t.t. de standaard bucket die op de beker geklemd wordt.

Net als bij mijn Peter Ganes dus, ik vind dat erg prettig.

De Ronde Van schreef:
Ik heb echter geen watten in die Jo-Ral, waardoor je een soort "oude" sound krijgt.
Ik heb ooit wel eens een opname van Clark Terry gezien waarop hij hem op dezelfde manier gebruikt.

Volgens mij speelt Wynton hier ook zonder watten. In ieder geval op een Jo-ral, toch?

De Ronde Van schreef:
Ik zou die Soulo dus graag eens proberen, maar dat moet ik er wel zeker van zijn
dattie op mijn Bach 37 beker alsook op mijn Connstellation beker past.

Mijn ervaring is dat mijn Humes & Berg op zowel de Van Laar als de Connstellation past. De beker van de Adams A4 is echter écht te groot.

_________________
http://www.blazerspartijen.nl
http://www.presidentsofantarctica.com
http://www.aachen-bigband.de
Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010 15:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 sep 2005 21:54
Berichten: 517
Woonplaats: Zuiderwoude
Heb hem vandaag binnengekregen. Moest wel eerst 25 euro bijbetalen.. Duur dempertje zo.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.