trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Torpedo Bag
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 23:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 okt 2010 13:04 
Offline

Geregistreerd: 28 dec 2006 12:36
Berichten: 116
Marnix heeft in zijn 1ste antwoord absoluut gelijk.
Maar..... gewoon efkes een haarbandje van je dochter pakken (of even bij de Hema binnen lopen) en om de eerste duimhaak en derde stembuis ring doen. Dat is zowiezo het beste, ook bij gebruik van andere koffers of het opsturen van instrumenten.
Verder is het m.i. moeillijk om de trompet beter beschermd te vervoeren dan in een Torpedo en maken ze dubbel en dwars waar wat je in de demo videos ziet (ik gebruik inmiddels 3 verschillende Torpedo modellen).
De leren versies zijn echter wel een beetje aan de zware kant; ze gebruiken erg mooi, maar super dik en dus zwaar leer. De prijs voor leer kon misschien ook "een beetje" schappelijker (ongeveer dubbele prijs).

Heel erg mooi spul allemaal en gemaakt om 150 jaar dagelijks gebruik te kunnen doorstaan.

MvW.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 okt 2010 15:12 
Offline

Geregistreerd: 03 aug 2010 21:10
Berichten: 88
alleen jammer dat we geen 150 worden :wink:

Ik heb er ook lang over gedacht om er 1 te kopen, maar m'n huidige koffer is nog steeds niet aan vervanging toe...(vervelend als je iets nieuws wilt hebben en het oude gaat maar niet stuk :lol: ).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 okt 2010 14:12 
Offline

Geregistreerd: 10 nov 2007 14:17
Berichten: 40
zo te horen (lezen) is het een super tas,maar hangt de trompet niet teveel op zijn beker?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 okt 2010 15:21 
Offline

Geregistreerd: 28 dec 2006 12:36
Berichten: 116
Danny schreef:
...hangt de trompet niet teveel op zijn beker?

Nee, de trompet wordt van ALLE kanten zacht ingeklemd en ook de bekerbocht (onderkant van de koffer) wordt door een dikke laag schuim ondersteund. Als je de koffer sluit, zweeft het instrument als het ware tussen kussens en kan het geen kant meer op.

MvW.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010 19:44 
Offline

Geregistreerd: 10 nov 2007 14:17
Berichten: 40
Ik denk dat ik deze tas wel ga proberen ,of er moeten ook nog grote nadelen aanzitten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010 21:42 
Offline

Geregistreerd: 28 dec 2006 12:36
Berichten: 116
Danny schreef:
...of er moeten ook nog grote nadelen aanzitten.


Okay, de voordelen kun je op de website vernemen, dan nu de nadelen:

-In de koffer (deksel) is er naast de trompet alleen plaats voor een paar mondstukken, vet en olie. Dempers moeten in de externe demperzak. Behalve ik dat een weinig elegante oplossing vind, zitten ze vrijwel totaal onbeschermd opeengepakt en is de kans dus groot dat ze een paar forse deuken oplopen. Ikzelf gebruik zelden meer dan één demper per programma en doe die in een kleinere "demper-sok" die ik aan de koffer hang. Muziek boeken passen prima in de tas die aan de koffer vast geklikt kan worden.
-Het is een ongelooflijk harde koffer wat tot gevolg heeft dat evt. aanvaringen met mede-voetgangers buitengewoon pijnlijk af kunnen lopen. Voor jezelf is het echter ook niet een ècht komfortabel ding om op je rug of aan je schouder mee te dragen. Ik draag hem dan ook vrijwel altijd in m'n hand.
-Instrumenten met scherpe onderdelen (triggers, etc) kun je het beste eerst in een "anti-tarnish-bag" doen om te voorkomen dat je het interieur open scheurt.
-Het vertikale laad systeem is voor velen misschien even wennen. Voor mijzelf is het fantastisch, vooral voor operas ("orkest-bak") en het werken op overvolle podia; de koffer neemt zeer weinig vloeroppervlak in beslag en bovendien gebruik ik hem geopend vaak als demper tafel.

Weeg voor jezelf de voor en nadelen goed tegen elkaar af.
Het is een totaal ander concept en het is in het begin best wel even wennen. Ik heb gemerkt dat het nou niet bepaald een allemans vriend is. Zelf vind ik hem voor mijn werk super handig, maar een oud leerling van mij vond het zo'n onhandig rotding dat ie de zijne bij mij in de studiekamer heeft achter gelaten.....

Een stapje hoger, de Coyote is een sterk verbeterde Marcus Bonna voor 2 grote instrumenten + piccolo, die heel flexibel uitgebouwd kan worden voor bugels en/of computers (middels afritsbare deksels). Een schitterend ding dat volgens Torpedo traditie alle aardbevingen, terreur aanslagen en boos publiek zal kunnen overleven.

Succes met het maken van een keuze!
MvW.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 okt 2010 05:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29
Berichten: 2236
Woonplaats: Amsterdam
... Deze advertentie ontving ik vanmorgen van Mouthpieceexpress.com:

Afbeelding

http://www.mouthpieceexpress.com/catalo ... do&x=0&y=0

_________________
http://www.KLMorkest.nl
https://www.KLMpartyband.nl
http://www.BringitBack.nl


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.