trompet.nl > forum > Toon onderwerp - silent brass/ oefendemper
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 09:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: silent brass/ oefendemper
BerichtGeplaatst: 26 nov 2010 13:39 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2010 13:26
Berichten: 11
Woonplaats: Eindhoven
Hallo,

Ik ben net begonnen met trompet spelen, maar ik woon in een appartment. Dit betekent dat mijn buren volop meegenieten, van mijn oefensessies.

Nu heb ik gelezen van een silent brass systeem, maar deze zijn redelijk prijzig (140E). Daarnaast weet ik niet of je hetzelfde speelt met zoo'n systeem (grotere luchtweerstand?). Nu zijn er ook blijkbaar ook oefendempers op de markt. Heeft iemand daar ervaringen mee, speelt het hetzelfde? En wat raden jullie me aan, toch een SB systeem of een (oefen)demper

thx :)

Loen

_________________
Beter 1 trompet tegen je mond, dan 10 in je kont!


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2010 13:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Die van Wallace vind ik het prettigst spelen.

Silent brass vind ik een onding.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2010 17:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 maart 2009 19:09
Berichten: 279
Als je voor de Silent Brass kiest: ik heb er een liggen die slechts 1x is gebruikt. Voor 90 euro mag-ie weg.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2010 19:16 
Offline

Geregistreerd: 08 sep 2010 21:38
Berichten: 61
Hee Loen,

Wat eigenlijk al uit de reacties hierboven blijkt is dat niet iedereen weg is van de electronische demper.

Het is daarom waarschijnlijk goed mogelijk om 'm tweedehands te kopen. Veel mensen willen er namelijk weer vanaf.

Ik gebruik als beginner vanaf het begin (vijf maanden geleden) dagelijks de best brass demper. Ben er erg blij mee. Ook ik woon in een appartement en kan dankzij deze demper echt enorm veel trompeturen maken.

Natuurlijk zal het beter zijn om zonder te spelen. Is ook prettiger en mooier.
Ik speel daarom zo veel mogelijk zonder demper. Van 8 uur in de ochtend tot 9 uur in de avond. Als ik tussen deze uren niet te veel lawaai wil maken gebruik ik een cup mute. Waarschijnlijk omdat Erik Veldkamp deze ook heeft aangeraden op dit forum. Deze dempt ook aardig, maar als je net als ik in een jaren 70 (pruts)gebouw woont, dan is het nog vrij hard.

Maar ik zou zeggen als je een goed geïsoleerde woning hebt, dan zou ik die cup mute proberen. Heb je dat niet dan zou ik zeker de electronische demper aanraden. Tweedehands is een overweging. Voordeel is dus dat mensen er vaak niet blij van worden en het ding nauwelijks hebben gebruikt. De e brass is aardig sjiek verpakt, maar ik vind dat het apparaat een beetje een gammele (kwetsbare) uitstraling heeft. Verder werkt het erg goed als je er voorzichtig mee bent.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2010 19:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 aug 2010 13:33
Berichten: 80
Woonplaats: Knegsel
In de tijd dat ik in een appartement woonde heb ik met mijn buren kunnen regelen dat ik tussen bepaalde tijden deed repeteren. Zonder demper of andere middelen. Als ik mij hier aan hield hadden zijn er geen probleem mee. Mijn onderburen hadden meer last van de muziek die er uit mijn installatie kwam dan van het gerepeteer om mijn bugel.

Volgens mijn kun je best even langs gaan en vragen of ze er moeite mee hebben. De meeste mensen waarschijnlijk niet. Ten minste in mijn omgeving.

_________________
Lekker Bugelen weetje.

Van Laar Oiram Sandoval. Palladium brushed.
Yamaha YFH 731


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2010 20:00 
Offline

Geregistreerd: 08 sep 2010 21:38
Berichten: 61
Ja precies, heel goed. Eigenlijk is dat de eerste stap. Alvast proberen duidelijk te krijgen hoe je buren er tegenover staan, of zitten etc. Je zou dan eventueel ook afspraken kunnen maken. Je buren zullen deze aandacht waarderen.

En ik lijk misschien nu wel heel erg stoer. Maar heb momenteel geen onderburen en vanwege tussenliggende ruimtes geen direct aangrenzende buren.
Als ik wel onderburen heb, dan zal ik ook proberen om tot zo een afspraak te komen.
Uiteindelijk zal het hopelijk er op neer gaan komen dat ik overdag alleen maar met de cup mute zal spelen en op de andere tijden met de electronische demper.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2010 09:36 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
De Bestbrass en de Wallace zijn allebei goede opwarm/hotelkamerdempers. Maar ze hebben wel een hoge weerstand. Voor dagelijks gewoon oefenen vind ik ze persoonlijk minder geschikt. Als je iets meer geluid kunt (laten) accepteren dan zou ik de Denis Wick cupmute proberen. Blaast redelijk normaal. Zelf vouw ik een stofdoek in de mute, speelt en klinkt (voor mij) beter.
Er is er een te koop op marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/399138201


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2010 09:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
De wallace veel weerstand? Dat kun je zelf instellen. Ik vind juist dat de wallace lekker doorblaast, terwijl een dichte cup vervelend klinkt.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.