trompet.nl > forum > Toon onderwerp - silent brass/ oefendemper
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 24 apr 2024 08:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2010 10:35 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Ik heb die Wallace met het kleine messing pijpje erin. Wat ik er ook aan doe, ik vind hem (te) zwaar blazen voor veel spelen.
groeten, Franklin


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2010 10:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Maar als je met dat messing pijpje gaat schuiven, dan veranderd de weerstand. Of heb jij een andere dan dat ik bedoel :lol:

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2010 12:28 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Dat is waar, vroeger wel eens gedaan maar toen weinig verschil gemerkt. Nu net even geprobeerd, als je het pijpje helemaal naar binnen drukt krijg je een wat zanderig geluid met inderdaad minder weerstand. Ook met het pijpje er helemaal uit speelt hij wel aardig. Misschien moet ik mijn eerdere post ook wat nuanceren. Het werkt bij mij meer zo dat als ik lang met de Wallace speel ik de neiging krijg er te veel van te verwachten. Dan ga ik hem overblazen. De DW cupmute speelt wat dat betreft voor mij dan wat natuurlijker.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2010 16:42 
Offline

Geregistreerd: 20 dec 2009 00:22
Berichten: 132
Zelf heb ik een tijd terug ook rondgekeken naar de mogelijkheden om de overlast voor mijn buren te beperken. Op een studentenkamertje van enkele vierkante meters heb je nu eenmaal niet veel keus.
De Yamaha Silentbrass achtige oplossingen vind ik helemaal niets. Het is ook niet voor niets dat zoveel mensen ze gedesillusioneerd weer doorverkopen na slechts een paar keer te hebben gebruikt. De cup-mute die hier op het forum is aanbevolen had ik lange tijd op mijn verlanglijstje staan, maar daar is nu de oefendemper van Bestbrass bij gekomen. Heb hem zelf nog niet geprobeerd, maar ik heb enkele zeer positieve berichten gehoord. Die wil ik dus binnenkort wel eens proberen.
Kortom, om op jouw vraag terug te komen ... ik zou persoonlijk zeker voor een oefendemper (Bestbrass) kiezen of een cup-mute.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: silent brass/ oefendemper
BerichtGeplaatst: 28 aug 2012 10:43 
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2010 15:59
Berichten: 55
Woonplaats: Tilburg
Ik gebruik sinds een paar weken de Silent Brass van Yamaha. Hij geeft inderdaad wat tegendruk, maar veel minder dan een straight mute. Ik vind de tegendruk vergelijkbaar met een goede cup mute. Overigens hoor je hem in de kamer ernaast wel, maar niet bij de buren of buiten. Ik houd het er best een uurtje op vol.

Voordeel t.o.v. oefendempers zonder electronica is, dat je niet met extra kracht gaat spelen c.q. gaat forceren. Je kunt er ook prima dynamiek op spelen.

Bovendien kun je er een mp3 speler op aansluiten of een laptop. Ik heb wel meteen het in ear systeem vervangen door dat van mijn mp3 speler. Het bijgeleverde koptelefoontje geeft vrij weinig hoge frequenties weer.

Ik vind de prijs (€ 133 incl. verzendkosten) zeer acceptabel, zeker vergeleken met wat ze durven vragen voor andere oefendempers zonder electronica.

_________________
trp Yamaha 8310Zs / 2010
flh Yamaha 631G / 2001
mp Yamaha 14B4, 14C4, 14F4GP


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: silent brass/ oefendemper
BerichtGeplaatst: 28 aug 2012 11:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
Ik heb mijn Silent brass ook bijna ongebruikt weggedaan.
Bij mij was dat meer omdat ik "mijn geluid er niet in kon vinden" en ik altijd last heb van dopjes in of op mijn oren.
Ook de druk die je ervaart, voelt (als geoefend trompettist) niet natuurlijk aan.
Ik gebruik die Wallace ook en ben daar dik tevreden over!
Die best brass is toch een stuk duurder en ik vind hem niet persé beter.
Maar ook hier is het een smaak/gevoels kwestie. Wat voor mij werkt hoeft voor jou zeker niet te werken...

Die cupmute van Denis Wick heb ik ook, werkt ook prima, maar vind zo'n studie demper toch fijner.

Ik woon sinds een jaar ook op een flat en heb al veel profijt gehad van die Wallace:)

Ik denk dat uitproberen je zal moeten zeggen wat voor jouw werkt.
Heb je een trompet leraar? Vraag advies aan hem/haar?

Succes in ieder geval en als je voor een silent brass gaat probeer hem idd eerst 2de hands te vinden. kan een hoop geld schelen:)

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: silent brass/ oefendemper
BerichtGeplaatst: 28 aug 2012 15:30 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
Als het alleen maar om te dempen is:

ik heb een Denis Wick cup mute en die is in gesloten stand alleen in de ruimte waarin je zit te horen en dan nog niet storend. hij is niet duur. ik dacht rond de € 50,- nieuw.

Hij blaast uiteraard zwaarder naarmate je hem meer dicht doet, maar het voordeel is dat je ook veel makkelijker luid kan spelen als je ermee oefent. Tenminste, zo ervaar ik het.

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: silent brass/ oefendemper
BerichtGeplaatst: 03 sep 2012 07:58 
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2010 15:59
Berichten: 55
Woonplaats: Tilburg
Even over de werking van de Silent Brass: De mijne geeft op het cd/ mp3-speler kanaal alleen links geluid weer. Komt dat iemand bekend voor?

P.s. ik heb 2 kabeltjes geprobeerd. Of is het zo dat het alleen werkt met een stereo Yamaha kabeltje, zoals in de gebruiksaanwijzing wordt aangegeven?

_________________
trp Yamaha 8310Zs / 2010
flh Yamaha 631G / 2001
mp Yamaha 14B4, 14C4, 14F4GP


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.