trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wie kan me informeren over een silent brass????
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 18:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wie kan me informeren over een silent brass????
BerichtGeplaatst: 22 okt 2003 10:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 okt 2003 10:28
Berichten: 10
Woonplaats: Assen
Hallo,

Ik denk erover om een silent brass aan te schaffen, maaaaar kan iemand me misschien iets meer informatie geven? Ga namelijk stage lopen en ga intern wonen op dat bedrijf... :roll: en ik denk dat mijn huisgenootjes het niet zo zien zitten dat ik iedere avond trompet ga spelen voordat ik ga slapen....
en een half jaar zonder trompet? :?: ? dat ga ik niet volhouden... :D
Hoop dat iemand nuttige informatie voor me heeft bijvoorbeeld of er meerdere merken zijn, wat het beste is, waar ik op moet letten bij aanschaf etc.

Alvast bedankt!!

groetjes Jenneke


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 okt 2003 12:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2003 15:57
Berichten: 297
Woonplaats: Den Haag
er staan op dit forum al verschillende topics over SB..
maar goed, zorg er in ieder geval voor dat je het ding bij aanschaf eerst probeert.. t valt namelijk nogal tegen die silent brass, hij is wel silent maar het is erg wennen aan het geluid dat je door je oordopjes binnenkrijgt, voor mij was dat iig reden om het ding niet aan te schaffen; je (ik) gaat namelijk je (mijn) embouchure forceren om het zelfde geluid te krijgen als wanneer je zonder SB speelt... wat weer nadelige gevolgen kan hebben voor je trompetspel (zonder SB)
suc6 ermee!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 okt 2003 12:34 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
De silent brass van Yamaha kun je het beste zonder de versterking gebruiken. Ik gebruik zelf altijd de Dennis Wick cup mute, daarvan kun je de cup tegen de beker aanschuiven. Ik vind hem prettiger dan de Yamaha. Je hebt nu ook de Spa Brass, die werkt ook goed.

Al deze mutes bevorderen de toon niet. Af en toe zonder mute is dus wel aan te raden.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 okt 2003 12:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 okt 2003 10:28
Berichten: 10
Woonplaats: Assen
ja weet ik wel en heb ik allemaal wel gelezen maar de een zegt wel andere niet....

_________________
www.mercurius-assen.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 okt 2003 12:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54
Berichten: 1038
Woonplaats: Groningen
Het probleem met de SB is dat je je eigen toon niet goed kunt 'controleren' (vind ik).
Ik gebruik de SB als ik techniek aan het oefenen ben, maar het blijft nodig voor mij om ook gewoon te spelen.
Wat betreft die huisgenoten. Ik ken heel wat musicerende studenten, en in 90% van de gevallen hebben hun huisgenoten er geen enkel probleem mee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 okt 2003 13:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 okt 2003 10:28
Berichten: 10
Woonplaats: Assen
loop stage op een bungalowpark en er zitten dus ook gasten op het park :-) moet dus een oplossing hebben :) maar zal eens kijken... dingen zijn best duur....

_________________
www.mercurius-assen.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Beter dan niet...
BerichtGeplaatst: 22 okt 2003 13:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 sep 2003 19:40
Berichten: 120
Woonplaats: Utrecht
Ik vind het zelf niet geweldig spelen, maar als je de keuze hebt tussen niet spelen of met zo'n demper erin ga ik toch voor dat tweede. Hij stopt trouwens wel erg goed, een kamer verder hoor je niks meer, ook al speel je flink door. Ook vlak voor een concert nog even wat noten oefenen is wel fijn met zo'n ding.

_________________
:|


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 okt 2003 13:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 okt 2003 10:28
Berichten: 10
Woonplaats: Assen
ik zal toch eens kijken... zijn er ook online shops waar ik er 1 kan bestellen? weet zeker als ik hier naar muziekhandel ga dat ik afgezet wordt.... :?
Maar in ieder geval bedankt tot zover...

_________________
www.mercurius-assen.nl


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.