trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wie kan me informeren over een silent brass????
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 22:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 apr 2006 00:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 okt 2004 13:46
Berichten: 699
Woonplaats: ja
wat ik al zei.
speel niet met die koptelefoon enz,
dat is echt ontzettend slecht voor je sound en je projectie
omdat die mic. ongeveer in je beker zit hoef je je geluid niet verder dan daar te brengen maar als je vaak zo speelt dan krijg je dat je ook zo speelt zonder dat ding. geloof me ik heb het ook een tijd gedaan .. en weet nu wat het nadeel is.
zet je CD speler lekker zacht.. zodat niemand het hoort behalve jij en probeer wel je buren wakker te maken met die silent brass erop (zonder dat je hard speelt!!) gewoon met intentie (of "probeer je sound door de muur heen te knallen" volume speelt geen rol .. dus ook zacht moet je zo spelen.. val ik in herhaling?)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2006 23:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06
Berichten: 344
Woonplaats: Zutphen
Euh ja, maar dan valt die demper steeds uit mijn beker :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 mei 2006 14:22 
Offline

Geregistreerd: 09 jan 2006 00:24
Berichten: 336
Woonplaats: Eindhoven
Ik speel ook regelmatig op de SB maar ik vindt met name de weerstand een drempel om er veel op te spelen. Je aanzet voelt gewoon heel anders aan als wanneer je open speelt. natuurlijk is dat bij elke demper zo, maar je wilt toch zo dicht mogelijk in de buurt komen van open spel.
Ik heb nog nooit op de Wallace practice mute gespeeld maar in de div. topics daarover kun je lezen dat die beter geschikt is. Daarom ga ik op de Trumpet-Party er zeker 1 aanschaffen!!
Marcel: Breng je er een paar mee?

_________________
Taylor Chicago 46V
Romeo Adaci Shark No.9
Stomvi Master
Smith & Watkins
Bach Strad 72*


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jul 2006 10:22 
Offline

Geregistreerd: 28 sep 2005 20:23
Berichten: 30
Ik studeer sinds kort ook op de silent brass. Als ik dan zonder dat ding speel (op orkest ofzo) dan vind ik dat ik een veel opener en vollere klank heb. Ook gaat het geluid dan veel gemakkelijker weg en hou ik het langer vol. Dit komt (lijkt mij) door de weerstand die je gewend bent van de silent brass. Als je dus een avond zonder mag spelen, vind ik het echt genieten! Ik heb nog geen problemen ontdekt... ja behalve dat het geluid wat anders is, maar goed, dat moet je maar voor lief nemen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 mei 2007 21:13 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2007 14:32
Berichten: 37
Woonplaats: Groningen
Doe ik iets verkeerd, of is die Silent Brass helemaal niet zo 'silent'? Ik produceer met SB nog steeds het geluid van een radio op normaal volume. Niet dat ik het heel erg vind, maar het verbaast me wel, gezien de forumposts die het over 'echt stil' hebben en een verkoopster die zei "je hoeft niet in een studiecabine om hem te testen, je hoort immers toch niks"...
Ik heb 'm overigens al zo ver in mijn beker als mogelijk is zonder forceren.

_________________
Trompet: Kanstul CCT900
Mondstuk: Yamaha 16C4-GP


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 mei 2007 21:23 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Tip...laat die SB voor wat het is...leuk ding, maar zoals bij alles: de ontwikkeling staat niet stil.
Studiedemper: Best Brass mute of een Wallace practice mute...heb ik zelf en heel erg tevreden over.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 mei 2007 21:48 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2003 19:27
Berichten: 1076
De silentbrass demper reduceert een behoorlijk deel van het geluid maar niet alles.
Die keren dat ik er mee speel in hotel 's b.v. kunnen diegene die over de gang lopen mij ook horen spelen heb ik uit ervaring.
Het geeft ongeveer het volume van een redelijk hard staande t.v.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 mei 2007 04:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jun 2006 16:22
Berichten: 499
Woonplaats: Apeldoorn
Ik heb na jaren op een SB demper gespeeld te hebben, pas geleden de practise mute van Best Brass gekocht. Deze bevalt mij veel beter dan de SB (die ik overigens altijd zonder koptelefoon gebruikte).

de best brass practise is veel kleiner en lichter (en veel goedkoper). Bovendien benaderd hij het speelgevoel van het spelen zonder demper veel beter en dat is beter voor mijn uithoudingsvermogen gebleken (ik was tijdens het spelen zonder demper juist eerder moe omdat de weerstand veel lager was).

Als je de SB wilt gebruiken vanwege het meespelen met CD of andere geluidsbronnen dan zou ik een nieuwere versie kopen (de oude ruisen nogal).

Wil je een studiedemper, dan zou ik zeker andere merken ook proberen. . . .

_________________
Song & Wind


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.