trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Paul Cacia - wat vind u?????
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 12:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 okt 2001 10:37 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Hans, ik ben het helemaal met je eens. Ik hoorde zijn naam, jaren geleden, vallen en wist totaal niet wie hij was. Ik kende alleen Ferguson (jonge Ferguson is trouwens ook geweldig), maar ben toen de opnames van Bill Chase in huis gaan halen. Geweldig! Niet alleen een mooie cross-over, maar ook een geweldige lead trompettist. Bij Ferguson, Woody Herman en Kenton in de band ook geweldig. De platen die hij maakte met zijn groep Chase zijn geweldig! De opnames zijn moeilijk te krijgen, maar de moeite waard.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 okt 2001 12:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Ik ben in het gelukkige bezit van 3 van zijn LP's. Chase, Ennea en Pure Music. Alle drie even geweldig.<br>Er zijn er overigens meer, te bestellen via het net.<br>Ik heb trouwens nog niet de naam Arturo Sandoval horen vallen, de grote meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 okt 2001 17:49 
Offline

Geregistreerd: 10 sep 2001 22:03
Berichten: 20
Woonplaats: Voorhout
Ach wat een lulkoek!<br>Sandoval kan echt alleen maar hard en hoog en dat kun je van James! en niet Jim want die is al een paar jaar dood ( zanger van de DOORS) niet zeggen.<br>Vraag sandoval eens een stukkie met gevoel te spelen en hij geeft niet thuis, nogmaals alleen hard en hoog!<br>Vraag me af of je de cd van James Morrison hebt beluisterd, geloof er niks van!<br>En iemand beoordelen op een paar kleine stukjes mp3 vind ik niet helemaal eerlijk.<br>Ik heb de cd screammachine in huis en die man kan echt wel iets meer dan iemand imiteren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2001 07:29 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Ik vind zelf dat James Morrison veelzijdiger is dan Sandoval, erbuiten gelaten dat Morrison ook multi-instrumentalist is....toch vind ik Sandoval ook geweldig, maar op een ander vlak....kijk eens op www.trumpetstuff.com en bekijk het duel tussen Sandoval en John Faddis...allebei weergaloos op hun gebied, maar je hoort wel wie de techniek in huis heeft en dat is Sandoval!! Naast een astronomisch bereik in de hoogte kan hij ook geweldig pedaaltonen spelen. Embouchuretechnisch is het ook allemaal wel in orde. Ik denk dat het vooral een kwestie van smaak is...als ik iets gevoeligs wil luisteren grijp ik liever terug naar de echte jazz-trompettisten als Miles Davis (vroege jaren, tip: luister eens naar zijn cd van Porgy and Bess ) Chet Baker en Clifford Brown....<br>En voor een lekkere "freak en scream" trompettist, tja, voor al die toppers is wel iets te zeggen, niet alles is altijd even geweldig en na een uurtje ben ik dat hoge register ook wel zat. Over highblowen gesproken, probeer eens een cd van Harry Connick Jr. daar zit Roger Ingram op lead en dat is op zijn zachtst gezegd ook erg lekker...vooral omdat die hele bigband geweldig is...

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2001 10:48 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
James Morrison, for vrienden Jim, is een geweldig fenomeen! Arturo Sandoval is een geweldige muzikant, die toevallig ontzettend goed trompet speelt. James is gaaf om naar te luisteren, maar heeft muzikaal niks te vertellen. Zijn arrangementen zijn best aardig, maar zijn solo's zijn erg matig. Ferguson is ook een hele matige solist. Sandoval weet wat improviseren is en doet dat met muzikale verve. Ik heb hem ooit een keer horen spelen als gast bij de Tonight Show band bij Dave Letterman. Erg goed! Hij ging maar door. De hele show. De meeste anderen zijn na 8 of 16 maten al weg uit het rijk der creative improvisatie, maar Sandoval niet. Bill Chase is ook zo iemand. Zij beschikken over een geweldig bereik, maar stellen dat in dienst van hun muzikaliteit.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2001 10:56 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Trouwens, voor het betere jazz werk moet ik jullie echt verwijzen naar: de jonge Miles Davis, Freddie Hubbard, Blue Mitchell en Clifford Brown. Vooral Clifford Brown. Brown creëerde een nieuwe stijl van improviseren, die werd opgepakt door Freddie Hubbard, Miles Davis en anderen. Clifford Brown overleed in zijn mid twintiger jaren door een auto ongeluk en heeft ons daarom niet al te veel opnames achtergelaten. Probeer eens een opname te pakken te krijgen en luister maar eens. Wat een mooi vet geluid! En helemaal zonder een rare Monette!

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2001 00:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Vanavond Paul Carcia gehoord. Wat een afgang. James Last twee octaven hoger. Het was nog erger dan James Morrison. Kunnen die lui dan echt niets anders dan hoog spelen?<br>Cat Anderson draait zich om in zijn graf.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2001 16:24 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
.....kijk dat bedoel ik nou,hoog spelen is een ding,maar om er nu ook nog muziek van te maken is iets anders en dan hebben we het nog niet eens over iemands smaak......<br>Laten we Cat er maar buiten laten,die man was weergaloos en heeft z`n rust dubbel en dwars verdiend.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.