trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Muzikanten - Cat Anderson
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 10:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 nov 2001 10:35 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
Ik heb nu al zoveel klinkende namen horen vallen op dit forum,maar wie heeft Cat Anderson wel eens horen soleren in de Big Band van Duke Ellington (op tape of CD natuurlijk,want Cat is al overleden).Bij mij liepen de rillingen over de rug bij het horen van het nummer EL GATO.<br>Wie het weet mag het zeggen,maar met welke noot sluit hij af!!!!!


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 nov 2001 13:10 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Cat Anderson was een geweldige highblower. Helaas voor het tijdstip van het betere opname werk. Op www.trumpetstuff.com kun je een aantal video en audio clips van hem bekijken, zeer de moeite waard.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2003 14:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 sep 2002 12:28
Berichten: 600
Woonplaats: 't Gooi
Beetje late reactie, maar toch.....
Cat Anderson was echt een zeer getalenteerde highblower.
Ik heb nog 2 LP's van de Louis Bellson BigBand met daarop Cat Anderson als lead en solist. Waanzinning, echt geweldig!!!
Ook heb ik een dubbel LP van Quincy Jones waarop Cat Anderson verschillende high-screaming solo's voor z'n rekening neemt. Wat te denken van zijn solo OVER 'Manteca' heen. EN dan bedoel ik echt er OVER heen! Wooow!

Als je bedenkt dat dit de muziek is (samen met veel Kenton muziek) waarmee ik muzikaal opgroeide vanaf dat ik een jaar of 13 was en al meer en meer trompetgek begon te worden, kun je je voorstellen waar mijn zak- en vakantiegeld aan opgemaakt werd in die tijd.

Ik heb zelfs Cat Anderson nog live gezien met de Big Band van Vibrafonist Lionel Hampton in Vredenburg-Utrecht (eind jaren 70). Je mag 1 keer raden waarom ik juist naar Lionel Hampton wilde........: Juist!: om Cat Anderson te horen en zien spelen!!!!!!!!!
Aan het eind van dit (daverende) concert speelde de band "When the Saints Go Marchin In', terwijl ze al lopend door het theater heen 'marcheerden'.
Wat er toen gebeurde ('k krijg het er nog koud van): Exact op het moment dat de solo door de trompet gespeeld ging worden, stond Cat Anderson echt op nog geen 1,5 meter voor me stil, en begon me toch een partij te soleren/screamen..... ECHT WAANZINNIG!
Dat was toch echt wel een van de grote emotionele momenten van mijn leven. Wat een spanning! Ik geloof dat ik na afloop wel een paar uur alleen maar stom heb lopen grijnzen, en iedereen om me heen maar lastig bleef vallen door te herhalen hoe FANTASTISCH het was geweest..............


leuke herinneringen


8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2003 08:31 
Offline

Geregistreerd: 19 dec 2002 14:07
Berichten: 41
Woonplaats: Kabul
Ik kan niks anders zeggen dat je dit soort momenten mag koesteren...

Gaaf dat je hem van zo dichtbij hebt mogen ervaren!!

_________________
Toeteretoet!!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.