trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Held
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 apr 2024 07:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2005 22:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 feb 2004 14:48
Berichten: 865
Woonplaats: belgie, hooglede (nabij brugge)
geef mij ook maar morrison.

ik heb hemlive aan het werk gezien vanop de eerste rij....
al mijj haar lag plat achterover tegen dat ik buiten kwam :lol: gewoon niet normaal



hij speelde tuba, trompet en als bis een stuk waarbij hij zichzelf begeleide op piano....

veruit het beste concert die ik ooit zag.

en de C4's op het eind van het concert waren nog even vet als die in het eerste nummer :D

_________________
http://spaces.msn.com/members/lampaerttom/ UPDATED 15/02/06
http://www.c-life.be (foto's c-life op webspace!)
http://www.vetex.info
http://www.oidv.net (up to date!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2005 22:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jul 2004 13:35
Berichten: 1037
Woonplaats: Hilversum
voor mij ook morrison. heb hier nu 2 dvd'tje met hem erop. scream machine en nog een opname van een ander concert.
echt geweldig dat concert. 3 tonen tegelijk op 1 trombone, trompet en trombone snel afgewisseld, op trompet iets spelen en op trombone hetzelfde naspelen en zichzelf begeleiden op piano.
en hij heeft nog humor ook. hij speelt een beetje met het publiek enzo. deze man is leuk om naar te luisteren en om naar te kijken.

heb ook nog wat dvd'tjes van ferguson liggen maar dat was ik na een kwartier al goed zat. is ook wel een beetje leuk om naar te luisteren (sommige stukjes) maar echt afschuwelijk om naar te kijken. zenuwelijer.

_________________
-------------------------------------------------------------------
bij voetbal gaat het om de winst, bij muziek om gelijkspel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2005 09:41 
Offline

Geregistreerd: 03 feb 2003 10:20
Berichten: 429
Woonplaats: Gouda
Citaat:
heb ook nog wat dvd'tjes van ferguson liggen maar dat was ik na een kwartier al goed zat. is ook wel een beetje leuk om naar te luisteren (sommige stukjes) maar echt afschuwelijk om naar te kijken. zenuwelijer.


Daar heb je wel een beetje gelijk in. Ik heb geen dvd van hem, maar wel het een en ander op internet gezien, maar hij loopt maar te heen en weren en een beetje de showman uit te hangen. Hij komt op mij gewoon niet zo sympathiek over.

Maar over zn spel heb ik niks aan te merken hoor. :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2005 10:32 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Ferguson is 1 van de grootsten op trompet gebied, maar wat jullie schijnbaar tegen hem hebben voel ik ook wel een beetje aan. Ik was ook jarenlang geen Ferguson fan, totdat Wim Both me de goed oude opnames gaf.

Je moet die hebben uit zijn jongere jaren. Alleen die zijn meestal niet meer te koop. Zijn cds met Stan Kenton zijn nog wel te vinden. En een geweldige cd is die met Clark Terry en Clifford Brown, hij staat op naam van een zangeres Dinah Washington geloof ik.

Er was destijds een box van 10 cds te koop met de Complete Roulette years, veel beter vindt je niet. Hij speelt daar ook trombone op (erg goed).

Sandoval en Morrison zijn technisch wel erg begaaft maar muzikaal zouden ze wat mij betreft nog wel wat bij kunnen leren. Maynard heeft eigenlijk de baan vrij gemaakt voor die stijl van trompet spelen (snel, hard en hoog).

En in Amerika hoort de showbusiness erbij... :lol:

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2005 11:11 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
Ik heb nog een LP van de Jimmy Dorsey Orchestra uit ik meen 1948. Daar speelt Maynard Ferguson als gastsolist op mee. Dat is toch een heel andere Ferguson als je de laatste jaren hoort. Z'n periode dat hij Maria uit West-Side Story speelt is ook verplichte kost voor de liefhebber.

P.s. Erik, ik kwam afgelopen dinsdagavond niet meer binnen in de CineCity in Vlissingen. Ik was flink verlaat en had ook nog geen kaartje. Het programma was al zo'n 1,5 uur bezig, maar ze stonden erop dat ik € 32,50 neertelde. De portier geloofde ook niet dat ik een prominent lid was van trompet.nl ......8) Ik neem volgende keer m'n trompetkoffer maar mee denk ik :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2005 11:25 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Je had even moeten wachten, dan had je na de film het concert wel gratis in de foyer kunnen zien.... :lol:

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2005 11:39 
Offline

Geregistreerd: 03 feb 2003 10:20
Berichten: 429
Woonplaats: Gouda
Citaat:
Je moet die hebben uit zijn jongere jaren. Alleen die zijn meestal niet meer te koop. Zijn cds met Stan Kenton zijn nog wel te vinden. En een geweldige cd is die met Clark Terry en Clifford Brown, hij staat op naam van een zangeres Dinah Washington geloof ik.


Da's zeker waar! Heb wel eens een fragment met Stan Kenton gehoord en dat smaakte naar meer...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2005 11:39 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.