trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wynton Marsalis - Supertrompettist !!!!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 22:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2003 19:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 feb 2003 00:21
Berichten: 1334
Woonplaats: Den Bosch
Hij zat derde van links (naast WM, die helemaal rechts zat)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2003 15:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jul 2003 10:31
Berichten: 106
Woonplaats: Zichem
Ik denk dat Wynton qua techniek misschien wel de beste is, ik kan verkeerd zijn natuurlijk. In ieder geval ik ben een enorme fan van hem, eigenlijk meer klassiek dan jazz. Wat ik in de klassieke werken, die hij speelt, zo geweldig vind, is de manier waarop hij de trillers en versieringen speelt, zalig gewoon.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2003 17:03 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Wynton heeft alleen maar tijdelijk klassiek gespeeld om ten dienst te zijn van zijn jazzmuziek. Deze 2 stijlen zijn ook niet naast elkaar te doen. Vizzutti probeert het wel....

Ik vindt Wynton puur objektief gezien de beste trompettist die ooit bestaan heeft. Er is niemand geweest die beide stijlen zo in de perfectie beheerst. Of je het mooi vindt is een smaakkwestie. Ik heb geen verstand van klassiek trompet maar wat ik zo hoor deed hij het niet slecht.

Bovenaan mijn lijstje staat Clifford Brown, dan Freddie Hubbard en dan Wynton. Op jazzgebied en techniek behoort Clifford toch wel bovenaan vindt ik. Hij is jammergenoeg al vrij jong overleden, 25 of 26 jaar geloof ik.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2003 09:20 
Offline

Geregistreerd: 27 apr 2003 13:45
Berichten: 499
Woonplaats: Achterveld
Je mening over Wynton deel ik voor de volle 100%.
Er zullen best wel op of aanmerkingen over hem zijn, maar pesoonlijk vind ik hem ook de beste trompettist.
Over zijn klassieke intepretatie en uitvoering kan ik ook alleen maar zeggen dat het mij allemaal fantastisch overkomt. Maar goed, klassiek is ook niet mijn sterkste kant om daar over te oordelen.
Zijn jazz improvisatie's vindt fenomenaal. Tuurlijk zijn er misschien betere wat dat betreft. Maar zijn intepretatie spreekt mij erg aan. Zeer beheerst, en zeer muzikaal. En bovenal is alles tot in de perfectie verzorgt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2003 13:54 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
Ehh Erik, met alle respect maar een mening is nooit objectief. Zo vindt ik ( ook niet objectief, slechts mijn mening ) Wynton als beheerser van klassiek, helemaal zo denderend niet, eerder aardig dan super goed. Voor klassiek hoor ik liever anderen, maar dat is mijn smaak. Wynton hoor ik liever als jazz muzikant, daarin vind ik hem echt super.

PS om verdere oorlogen om een ( subjectieve ) mening te voorkomen, mijn mening is geen feit, en ik wil hiermee ook niemand voor het hoofd stoten.

Wat wel opvallend is dat de meeste Jazz muzikanten op het forum ( maar ook daarbuiten ) Wynton als Jazz man maar matig vinden, maar klassiek helemaal top, en dat klassieke musici hem meeer waarderen om zijn Jazz.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2003 09:56 
Offline

Geregistreerd: 27 apr 2003 13:45
Berichten: 499
Woonplaats: Achterveld
Ook met jouw stelling ben ik het eens.
maar.... Twee opmerkingen:
allereerst, misschien ook subjectief, maar Wynton werd de 'meester' genoemd tijdens het afgelopen NJF. Al zou je deze kwalificatie kunnen of willen nuanceren dan toch gaat hier het spreekwoord "waar rook is is vuur" op.
Hierrbij denk ik wel dat de betreffende presentator (een goeie prof. bassist) wel degelijk kijk heeft op dit soort zaken. Anders presenteer je niet zo'n live uitzending als het NSJ.
Ten tweede, wat het klassieke gedeelte betreft denk ik toch aan de combinatie van het jazz- en klassieke- niveua wat deze man beheerst.
Misschien beide niet top (alhoewel), maar het feit dat ie beiden op een hoog niveau beheerst is uniek te noemen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2003 21:16 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
mee eens :wink:

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jul 2003 08:53 
Offline

Geregistreerd: 27 apr 2003 13:45
Berichten: 499
Woonplaats: Achterveld
marnix schreef:
mee eens :wink:



pffffff, gelukkig, we zijn er uit :D

dit maakt het aaibaarheidsgehalte van deze artiest ook zo hoog :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.