trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wynton Marsalis - Supertrompettist !!!!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 21:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jul 2003 09:08 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
Ehh niet met jullie stellingen, wel met de manier van omgaan met verschillende meningen. Er zijn ook mensen die het niet kunnen verkroppen dat ik Wynton nou eenmaal niet de beste klassieke trompettist vind die er is. Maar deze discussie is al op verschillende wijze gevoerd en deze is tot nu toe het beste :wink:

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jul 2003 18:59 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
Ik heb een paar opnames van hem, onder andere een paar stukjes uit Arban (Carnaval e.d.) en die vind ik helemaal TOP, echt fantastisch die techniek!

Ook heb ik een opname van de Sonate van Hindemith van hem en die vind ik dus echt niet te harden, hoe mooi vol en warm hij speelt op Arban, zo scherp en lelijk verneukt hij de toon daar :?

Ik weet niet wat ik ervan moet denken, zou hij aan bepaalde opnames minder moeite doen dan voor anderen???


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jul 2003 21:04 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
nou ik denk dat als je zo'n schema heb als hij met zo'n diversiteit, dat je echt niet alles super kunt doen. Om die reden koop ik ook alleen maar jazzmuziek van hem

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jul 2003 00:25 
Offline

Geregistreerd: 24 maart 2003 12:04
Berichten: 237
Woonplaats: België
Wynton Marsalis:

TECHNISCH:
Niet te pakken...
Gewoon freaky...
Zijn CD Carnaval beluisteren is gewoon zalig

KLASSIEK:
De noten staan er, zoals we gewoon zijn van hem...
Ik mis sfeer in zijn klassieke uitvoeringen... Dan hoor ik liever Maurice Andre dit hoge C eruit persen in het concerto in D van Telemann dan dat ik Wynton ze koel en koud hoor spelen alsof het niets is... (--> Ik vind de versie van M. Andre ook teveel geperst, maar dit als vergelijkingspunt)

JAZZ:
Ik ben naar het optreden geweest in het Paleis der Schone Kunsten in Brussel het laatst en het was een aardig showjte... Zoals bij zijn klassieke werk: alle noten staan er... Maar ook hier: hij speelt Jazz van het blad, met soms een gebrek aan dat timbre, die sfeer... Toen hij tegenover Toots stond, die stond te improviseren, moest hij trouwens zijn hoofd nog eens lekker breken alvorens te replyen... (Volgens een collega van me schrijft Wynton altijd zijn solo's op voorhand uit en is hij geen bitter goed improviseur)...

TECHNIEK: 10/10
KLASSIEK: 8,5/10
JAZZ: 9/10


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jul 2003 08:39 
Offline

Geregistreerd: 27 apr 2003 13:45
Berichten: 499
Woonplaats: Achterveld
Dat laatste zou wel eens heel goed waar kunnen zijn.
In het verleden had je Louis Amstrong, befaamd om zijn solo's. Het kenmerk van zijn solo's is dat zo simpel klinken, dat het lijkt dat ze van blad gespeeld worden. En dat is bij Amstrong dus niet het geval.
Van marsalis heb ik vaak dezelfde indruk. De solo's zijn zo gelikt, uitgeballanseerd, dat het ook hier lijkt alsof hij ze van blad speelt. Tot nu toe ben ik onder de indruk geweest van zijn improvisaties, maar ik begin nu toch wel te denken dat het hij ze van tevoren notelijk instudeerd.
Ik zal eens op zoek gaan naar verschillende opnamen van een stuk, misschien dat ik daaruit iets wijzer word.
Maar desalniettemin blijf ik van zijn spel genieten, geimproviseerd of niet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 aug 2003 12:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jul 2003 10:31
Berichten: 106
Woonplaats: Zichem
Het lijkt me sterk dat hij alles zou opschrijven.

Wat ik wel mis in zijn klassieke opnamens, is zoals Moon reeds zei, is de bezieling. Ik zou hem eens heel graag het concerto van Telemann horen spelen. Dan vind ik de opname van Reinhold Friedrich al heel wat anders.

Nu, Marsalis zal ik altijd graag blijven horen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 okt 2004 10:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 apr 2002 20:54
Berichten: 1203
Woonplaats: Enschede
Nog even wat leuke video'tjes van Wynton...

http://www.wyntonmarsalis.org/tour/italianvideo.html

_________________
========> PLAY ANYWAY <========


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.