trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Benny Wiame - Als U hem kent, wat vindt U van hem?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 18:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jan 2002 19:12 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Hallo!<p>Benny Wiame behoort tot de top van de trompettisten in de BeNeLux. Iedereen die ooit zijn CD 'RendezVous' met Brassband Midden-Brabant gehoord heeft zal daar wel van overtuigd zijn, of niet?<p>By the way, hij is bezig aan een nieuwe CD met Brassband Midden-Brabant. (Hij is daar ook dirigent van, doceert trompet in Gent en ergens in Nederland... Zijn palmares is gigantisch...)<p>Wat ik mij afvraagde of hij echt gekend en gerespecteerd is in België en Nederland?<p>K.


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jan 2002 23:07 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Ken hem van horen zeggen...Ik heb hem nog nooit horen spelen, maar hij moet erg goed zijn maar schijnt een behoorlijk eigen stijl te hebben...maar dit bedoel ik niet in negatieve zin, uiteraard.

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jan 2002 13:42 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
Om nu te zeggen dat ik hem ken....nee dat niet echt, wel dat we enige jaren terug in de Rotterdamse Doelen,samen met een andere vereniging als toegift het "Opus voor trompet" ten gehore hebben gebracht, met Benny als solist.Eèn van de voorwaarden was dus dat die ene hoge pieknoot (geen idee welke), die moest er absoluut zijn, want aan zijn optreden hing natuurlijk een prijskaartje, en ik meen dat beide verenigingen dit moesten ophoesten.Afijn, alles is uitstekend verlopen voor Benny, zei het hevig zweetend en met een hoofd zo groot en rood als een bloem- cq rode kool.<br>Na afloop zag ik het mondstuk afdruk in zijn lippen staan, wat achteraf mijn inziens niet zo verwonderlijk was, toen ik vernam dat hij eerder die avond, hetzelfde werk ook ten gehore had gebracht in Brussel, en na dit concert in zijn auto is gesprongen en met mach 5 naar Rotterdam is geraced om op tijd aanwezig te zijn voor zijn 2e optreden, wat opzich ook al een knappe prestatie is.<br>Naar verluid had hem dit nog een snelheids overtreding opgelevert, maar dat weet ik niet zeker. <br>Al met al een geweldige,weergaloze blazer, met een gigantisch bereik en een uitstekende techniek.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jan 2002 14:18 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2002 10:02
Berichten: 3
Ik ken hem erg goed....<br>Fijne jongen ,lust graag een biertje en ook 2<br>Doe hem de groeten


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jan 2002 23:12 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Hij is ondertussen ook al bezig aan een 2e CD. <p>'Opus for trumpet' is echt wel één van zijn stokpaardjes. Zijn CD RendezVous met Brassband Midden-Brabant is weergaloos goed gewoon! Hij heeft ALLE 8 solostukken op ÉÉN DAG opgenomen, dat is gewoon een prachtprestatie.<p>Als ik hem de groeten moet doen ValveDevil moet ik wel je naam weten want 'ValveDevil' zal hij wel niet kennen.<p>Hij heeft gevraagd om bij Midden-Brabant te komen als cornettist en dat overweeg ik momenteel nog steeds... Maar een entré maken in zo'n toporkest lijkt me niet gemakkelijk...<p>KENNYVH<p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jun 2003 13:40 
Offline

Geregistreerd: 29 aug 2001 11:17
Berichten: 81
Woonplaats: Spijkenisse
Ken hem goed. Zie hem een paar keer per week op dit moment.

Ik heb zijn CD "Take your Pick". Een hele leuke CD, niet écht geweldig....

_________________
JHD


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jun 2003 15:50 
Offline

Geregistreerd: 27 feb 2003 15:51
Berichten: 809
Woonplaats: Maastricht
nee Rendez Vous is stukken beter ook qua sound maar ik dnke dat ook vele aan de opname ligt.

_________________
www.hppwolder.nl
www.jabluezz.dse.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2003 14:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jul 2003 10:31
Berichten: 106
Woonplaats: Zichem
Eerlijk gezegd vond ik die opname nie geweldig. Begrijp me nie verkeerd. Ik weet dat hij kan spelen en dat hij ook van de toptrompettisten is van Belgie, maar er waren toch een aantal zaken die me niet echt bevielen aan die opname (intonatie (zowel solist als orkest), samenspel). De werken op zich vond ik wel knap.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.