trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ack van Rooy
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 19:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jun 2005 13:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 maart 2005 14:52
Berichten: 171
Eeuh, nee.

Ik hoorde alleen een mede-muzikant erover praten en dacht: die moet ik hebben :wink:

Bij die muziekzaak zeiden ze verder ook niet de titel, maar zodra ik tijd heb zal ik er even achteraan proberen te gaan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jun 2005 18:45 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2004 12:41
Berichten: 185
Ack is een zeer grote KING.

Elke noot die hij speelt IS muziek. Daar kunnen veel trompettisten/bugelaars nog een puntje aan zuigen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jun 2005 23:40 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2002 23:59
Berichten: 60
[quote="Floris"]Heey, toevallig, dat er nu net een topic over begint want ik had eigenlijk een vraagje:

Een paar jaar geleden heeft Ack een cd opgenomen met het metropole orkest, ik wou die gister gaan kopen bij een plaatselijk (zeer uitgebreide) cd-winkel. Daar hadden ze hem niet (is tenslotte al een paar jaartjes oud), maar ze konden hem dus ook niet meer verkrijgen. Weet iemand toevallig een stoffige zaak waar ik deze cd wel kan vinden, of misschien een andere manier om er aan te komen?[/quote]

Ik gok dat Jan Oosthof er nog een stapel van heeft liggen. En anders kun je ook gewoon Ack even mailen. Beide mailadressen zijn te vinden op www.jazzmasters.nl Heb je trouwens het boek met trancripties al eens onder ogen gehad? Zit ook een cd´tje bij (alleen de solo´s van Ack)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jan 2010 09:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2005 19:17
Berichten: 424
Woonplaats: deventer
ja ja het is een oud topic, maar ik wou geen nieuw topic aanmaken. 8)

Gisteren trad Ack van Rooyen op met het Millenium Jazz Orchestra bij mij in Deventer in de Bouwkunde. Een klein zaaltje waar ongeveer 50 man in kan.

Voor maar 10 euro heb ik de hele avond genoten.

Een man van 80 jaar oud, die nog zo lekker speelt. Gewoon fantastisch om te zien dat zo'n man na jaren lang muziek maken, nog steeds met zoveel gevoel en passie speelt. Echt zijn hele ziel en zaligheid legt hij in zijn spel. Helemaal toen hij het nummer "Jerry" speelde, dat Joan voor deze avond heeft gearrangeerd.

Tussen elk nummer door maakt hij nog even een grapje met (of over) één van de bandleden, of maakt hij nog even "ruzie" met Joan Reinders over wie er moet dirigeren.

Kortom: mocht je ooit de kans krijgen deze bugellist eens life te zien, zou ik je dit zeker aanraden. Je hebt dan zeker een leuke avond, met lekkere muziek en een beetje cabaret...

Het Millenium Jazz Orchestra was goed op dreef, en de trompetten knalde er onder leiding van Rini Swinkels weer lekker doorheen.

De trombone sectie onder leiding van (invaller) Bert Pfeiffer was ook lekker bezig.

_________________
Soulband - http://www.tuxedospecial.com
Dweilkapel - http://www.deurbloazers.nl
Trompet - King 601 (2015), Jupiter JTR-300 (1991), Selmer (1952)
mondstuk - Bobby Shew lead / JK 1.5D
Trombone - CONN Director, DW 11CS


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2010 15:28 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Hier Ack op zijn Ack HvL flugel:

http://www.youtube.com/watch?v=EQdClQEs ... re=related

Ik heb vorig jaar een soort class bij hem gevolgd, Haagse trompetdagen heette dat geloof ik met ook Erik Vloeimans en Jarmo Hoogendijk. Ik heb nog nooit iemand met zo weinig woorden de essentie van geimproviseerde muziek uit horen leggen als de grootmeester van de flugel, Ack van Rooyen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.