trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Minpunten van Marsalis
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 22:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 aug 2005 13:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
defred1 schreef:
mi trompeta schreef:
Fijn dat je zo leuk meewerkt aan de discussie... 8)


Je had beter je onderwerp pluspunten van Marsalis genoemd, dan had je misschien "leukere" reacties gekregen.

Maar wel minder! :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2005 19:51 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
Gerrit schreef:
Oke mensen. Kan me opzich wel vinden in het hele verhaal van 'de ziel missen'. Toch wil ik nog wel even een vraag stellen.

Noem eens een aantal mensen die net zo ZUIVER piccolo. kunnen spelen als Mr. Marsalis doet. Dus ik heb het niet over het geluid of de ziel, maar zuiverheid. (of misschien ook een rijtje van mensen die dat niet kunnen. :lol:)

Ben benieuwd...


Rijtje met mensen die het (nog) niet kunnen:
1. ikzelf

maar dat was de discussie niet, zoals ik al heb gezegd, op technisch vlak KUN je gewoon niets anders dan respect hebben voor deze man, ik bedoel, hij heeft de trompet toch wel beter onder de knie dan zeeeer veel andere mensen... Alleen, inderdaad, te klinisch, steriel gespeeld. Echt zeer jammer, ik vermoed dat hij, door een beetje meer uit zijn hart te spelen in plaats van vanaf papier, nog veel verder had kunnen komen, zowel klassiek als jazz.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2005 23:08 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
zuiver piccolo spelen????, jeroen jongeling kan het, frits damrow kan het, peter masseurs kan het, hans van loenen kan het, adriaan kramer kan het, frank anepool kan het,en zelfs ik kan het, en ik vergeet er nu talloze, dat heet, mijn beste mensen, trainen en werken ervoor.

En voor de mensen die alleen maar wynton op piccolo kennen: koop eens een paar cd's van ECHT klassieke trompettisten: zoals Maurice Andre. Vergeleken daarbij is Wynton een beginner, een wannabee

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2005 11:03 
Offline

Geregistreerd: 08 sep 2003 18:54
Berichten: 246
marnix schreef:
zuiver piccolo spelen????....

En voor de mensen die alleen maar wynton op piccolo kennen: koop eens een paar cd's van ECHT klassieke trompettisten: zoals Maurice Andre. Vergeleken daarbij is Wynton een beginner, een wannabee


Ik had het hier dus puur over de zuiverheid van zijn spel. Dat bewonder ik enorm in hem. Dus is dat een van de punten wat ik van hem probeer te leren. Andere dingen dus weer van andere trompettisten. Ik heb zo tussen de 30 en 40 cd's van Maurice André en een stapeltje platen (dus maak je daarover geen zorgen) maar lang niet alles is even zuiver. Het is fantastisch en bij verre mijn fav, maar niet zo zuiver als bij Marsalis (Hardenberger/ Friedrich en Sauter spelen ook niet zo zuiver picc als marsalis. Gunther Beetz bijvoorbeeld wel. Verder zijn er wat dat betreft weinig). Ik heb het hier dus niet over muzikaliteit etc. etc.

nogmaals: allemaal fantastische trompettisten, maar je leert van iedereen weer wat anders.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2005 17:37 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
Gerrit schreef:

Ik had het hier dus puur over de zuiverheid van zijn spel. Dat bewonder ik enorm in hem. Dus is dat een van de punten wat ik van hem probeer te leren. Andere dingen dus weer van andere trompettisten. Ik heb zo tussen de 30 en 40 cd's van Maurice André en een stapeltje platen (dus maak je daarover geen zorgen) maar lang niet alles is even zuiver. Het is fantastisch en bij verre mijn fav, maar niet zo zuiver als bij Marsalis (Hardenberger/ Friedrich en Sauter spelen ook niet zo zuiver picc als marsalis. Gunther Beetz bijvoorbeeld wel. Verder zijn er wat dat betreft weinig). Ik heb het hier dus niet over muzikaliteit etc. etc.

nogmaals: allemaal fantastische trompettisten, maar je leert van iedereen weer wat anders.


kun je dan uitleggen wat je met zuiverheid bedoelt? want iets is zuiver of iets is vals, daar lijkt me niet veel tussen te zitten, maar misschien bedoel jij iets anders.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 aug 2005 01:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
--------------------------------------------------------------------------------

zuiver piccolo spelen????, jeroen jongeling kan het, frits damrow kan het, peter masseurs kan het, hans van loenen kan het, adriaan kramer kan het, frank anepool kan het,en zelfs ik kan het, en ik vergeet er nu talloze, dat heet, mijn beste mensen, trainen


sinds wanneer spelen deze mensen zuiver??? Hans van Loenen niet...jeroen jongeling niet peter masseurs niet en niemand niet....wat is zuiver als ik vragen mag\??

en jij speelt zuiver piccolo??? dat wil ik horen...wedden van niet!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 aug 2005 03:39 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
ik denk dat alle mensen die ik noemde ( mezelf reken ik niet mee op dit ivm met verkoudheid ) toch redelijk weten hoe ze moeten samenspelen en met een ensemble een heel mooie zuivere Handel oid moeten spelen. En nee, ik heb geen absoluut gehoor, dus absoluut gezien zou het ook kraaievals kunnen zijn, maar ik denk dat je wel weet wat ik zo ongeveer bedoel......

Maar misschien kun jij je stellige standpunt even toelichten, dan kunnen we verder praten.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 aug 2005 17:13 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2004 12:41
Berichten: 185
Waarschijnlijk is een computer 100% zuiver. Het blijft toch mensenwerk. Maar ik denk dat de genoemde lieden toch echt wel weten hoe zuiver te spelen en zich aan te passen aan elkaar in een sectie of orkest (dat kan een comuter dan weer niet).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.