trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Tim Hagans
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 16:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 okt 2005 14:43 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Als je niet geoefend bent in deze muziek dan komen zijn lijnen ook raar over. Het is zoals gezegd geen makkelijk toegangbare muziek. Daarom zei ik ook al dat dit soort muziek meer musicians music is. De musician is dan meestal ook een jazzsolist.

Sommige jazzsolisten liggen nu eenmaal wat beter in het gehoor dan andere. En als je helemaal niet in de jazzmuziek zit dan is het helemaal moeilijk op zijn waarde te schatten lijkt me. Zo heb ik weinig met hedendaagse klassieke muziek waar alleen maar klanken en clusters voorkomen en geen melodie meer te herkennen is.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tim Hagans
BerichtGeplaatst: 31 okt 2005 09:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 okt 2004 13:46
Berichten: 699
Woonplaats: ja
Karel schreef:
cees schreef:
chaseaddict schreef:
Karel schreef:
Ik kwam deze opname tegen van hem. Speelt erg goed m.i.

www.atlantabrassalliance.com/audiblearchitecture.mp3


Knappe instrumentbeheersing en vreemde sprongen enzo, maar naar mijn mening wel erg veel van hetzelfde. Ik word er een beetje zenuwachtig van en dat heb ik niet snel met trompettisten.


Ooit wel eens miles electric gehoord/gezien?..
(Bitches Brew, Live Evil enz..)
Als je daar niet een beetje zenuwachtig van wordt dan weet ik het ook niet meer


Ik heb Miles Davis één keer live mogen meemaken op het North Sea Jazz. Dit was eind 80-er begin 90-er jaren, dus in zijn funkperiode. Ik vond het erg goed. Die man had zo'n uitstraling daar kreeg je gewoon kippenvel van. Persoonlijk houd ik meer van deze periode dan van de Bitches Brew tijd.
Even terug on-topic, wat Tim Hagans op die andere CD doet (niet dit fragment) is beïnvloed door Bitches Brew. Hij is daar meer bezig met een modernere versie, drums & bass met o.a. akoestische bas e.d. Dit vind ik beter te pruimen. Hij durft van de gebaande paden af te wijken zonder extreem te worden.
Maar het is precies wat Erik zegt, het is voor de echte liefhebber van de jazztrompet. Ik ben ooit begonnen met naar Louis Armstrong te luisteren en heb vervolgens alle denkbare trompettisten beluisterd. Op een gegeven moment ga je steeds verder in het beluisteren van stijlen en spelers. Ik had alleen gedacht dat er meer liefhebbers op het forum waren.


ik zeg niet dat ik het niet cool vind ofzo het is alleen zo veel op een moment dat het lastig is om naar te luisteren. ik krijg dan altijd een beetje de zenuwen van dat soort muziek. een uitspraak als "ik had alleen gedacht dat er meer liefhebbers op het forum waren" vind ik een beetje oppervlakkig. wie weet nou van elkaar wat er in de platen kast staat en wat er door wie beluisterd wordt? Persoonlijk ben ik de laatste tijd bijvoorbeeld heel erg into de 'in a silent way sessions' en Clifford Brown Quitet opnamen.. bijde totaal verschillend (ik denk dat er genoeg liefhebbers op het forum zitten)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 okt 2005 19:26 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
Ja Cees, daar heb je denk ik gelijk in. Iedereen op dit forum is natuurlijk een liefhebber anders zou je geen trompet spelen :wink:
Clifford Brown is ook fantastisch. Clifford met strings is ook een prachtplaat (CD). Als je hoort hoe hij een ballad speelt op trompet; hij had geen bugel nodig hiervoor. "Study in Brown" is ook erg goed. Kortom er is nog zoveel moois te beluisteren.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.