trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Welk conservatorium
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 apr 2024 14:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Welk conservatorium
BerichtGeplaatst: 25 okt 2002 14:58 
Offline

Geregistreerd: 23 okt 2002 14:50
Berichten: 65
Woonplaats: Pieterburen
kan iemand mij suggesties doen????? Ik ben net klaar met mijn vwo-opleiding. Dit jaar doe ik een jaar niets, maar volgend jaar wil ik misschien wel gaan studeren (trompet) aan een conservatorium in Nederland. Mijn huidige docent zegt dat heel goed tot de mogelijkheden behoort. Maar ik weet helemaal niet waar ik zou willen studeren. Ik zou bv. Amsterdam (waar de heren Damrow en Masseurs lesgeven) erg prefereren.
Daarom wil ik graag jullie mening vragen over een aantal conservatoria in Nederland. Gewoon reageren mag natuurlijk ook!

Alvast bedankt voor de moeite


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2002 20:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 apr 2002 20:54
Berichten: 1203
Woonplaats: Enschede
Probeer het eens bij Jos Verspaegen. Hij geeft les in Rotterdam en Zwolle. Ik vind hem echt een supervent. Ik heb hem een paar keer in de jury van mijn concours gehad en hij is echt super. ik ben zelf alleen nog niet bij die conservatoria geweest (ik zit namelijk in hetzelfde schuitje). :D

Ik ben in Den Haag geweest, maar dat vond ik niets :?

Het is ook jammer dat onze grote vriend Willem vd Vliet zelf geen les meer wil geven ivm zijn gezondheid. We moeten nog maar zien wat er dan in Utrecht komt. :(

_________________
========> PLAY ANYWAY <========


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2002 10:41 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Laat mij je zeggen, dat je , zowel met Peter Masseurs, als Frits Damrow, een goede keuze maakt (mits ze je toelaten als student). Ook Theo Wolters(Tilburg), Auke van de Merk(Groningen) en Ad van Zon(Rotterdam) zijn goede docenten, naar mijn mening dan. :mrgreen: Ga eens een paar proeflessen bij een aantal van deze geweldige trompettisten en docenten halen!

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2002 11:06 
Offline
Administrator

Geregistreerd: 03 mei 2002 21:42
Berichten: 155
Woonplaats: Rotterdam
Zelf studerend in Utrecht.....

Willem v/d Vliet wil geen les meer geven? Hij heeft een lichte hartaanval gekregen in de zomer vakantie en zijn herstel loopt als "gewenst". Willem wil naar mijn weten niets liever dan les geven (hij kiest dit nog boven de orkestbaan die hij had) en zal dat zover ik weet gewoon weer doen zodra hij lichamelijk weer hiertoe instaat is!! Frits Damrow neemt tijdelijk een aantal van zijn studenten waar. Ook Arto Hoornweg (Rotterdams Philharmonisch Orkest) doceert in Utrecht.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 nov 2002 16:28 
Offline

Geregistreerd: 23 okt 2002 14:50
Berichten: 65
Woonplaats: Pieterburen
ald je zo kijkt, zie je dat er in de poll Rotterdam sterkere voorkeur heeft boven bv Amsterdam. Hoe kan dat nu :?: Ik bedoel, van iedereen hoor ik geweldige verhalen over Amsterdam. Ik heb eens navraag gedaan bij een vriend van me, hij studeert in Amsterdam, ik denk dat Amsterdam op dit moment met in totaal meer dan 20 studenten een van de grotere trompetklassen in Nederland is. O ja, Jeroen bedankt voor de tip! Weet alleen niet of ze me inderdaad willen, heb nog een aantal probleempjes weg te werken :oops: Geef eens aan mensen door dat ze mee moeten doen aan de Poll!!!!! :twisted: :twisted: Zo kan ik natuurlijk nooit een fatsoenlijk beeld krijgen! :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 nov 2002 17:30 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Als je toch een jaar niets te doen hebt, en je wilt er echt voor gaan, dan zou ik de trompetleraren die je wat lijken op de voor jouw interressante conservatoria eens opbellen/emailen voor een proefles. Ik denk dat er best wel zijn, die dat willen doen.
Kan je eens kennismaken, en dan kan je zelf ervaren of die persoon goed bij je past. De meeste van de hierboven genoemde docenten zijn van dusdanig kaliber, dat het niet aan hun kennis en kunde zal liggen, maar: als docent en leerling goed passen, kan je veel meer, en met name sneller dingen opsteken van zo'n docent. :P
Als je dan wat te kiezen hebt volgend jaar (je moet wel aangenomen worden natuurlijk :mrgreen: ), heb je een goede grond om te kiezen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 dec 2002 13:33 
Offline

Geregistreerd: 18 dec 2002 13:15
Berichten: 4
Woonplaats: Nieuw Vennep
admin schreef:
Zelf studerend in Utrecht.....

... Ook Arto Hoornweg (Rotterdams Philharmonisch Orkest) doceert in Utrecht.


Alleen vind ik Arto niet echt geschikt als docent. Ik was ook voor Willem gegaan maar door een groot aantal studenten kan je niet echt rekenen op je eerste keus.

_________________
Jeroen Heins
Trompet, Flügelhorn
'94 Hoge school voor de kunsten Utrecht
'92-'99 Drumfanfare van de Koninklijke Luchtmacht


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 dec 2002 14:16 
Offline

Geregistreerd: 19 dec 2002 14:07
Berichten: 41
Woonplaats: Kabul
Of ga naar Huug Steketee in Den Haag...geweldige trompettist...je kunt er nog mee lachen ook.

_________________
Toeteretoet!!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.