trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Melissa Venema
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 12:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Melissa Venema
BerichtGeplaatst: 12 mei 2014 16:08 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2003 19:27
Berichten: 1076
Welkom Melissa.
Jij bent een paar jaartjes ouder inmiddels natuurlijk en verder ontwikkeld in je trompetspel neem ik aan :)

_________________
Yamaha Xeno 8335RGS.
Bach Stradavarius 37ML, (Vintage, 1978).
Bob Reeves 43M, 43C
JK 1.5 C
Bugel Thomann
JK 1.5 C


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Melissa Venema
BerichtGeplaatst: 12 mei 2014 16:35 
Offline

Geregistreerd: 26 okt 2013 14:00
Berichten: 14
Woonplaats: Enschede
Yay meer girlpower!!!!! :lol: Welkom Melissa!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2014 23:41 
Offline

Geregistreerd: 27 apr 2003 13:45
Berichten: 499
Woonplaats: Achterveld
marnix schreef:
Mooi geluid, wel veel vibrato, lijkt wel een Britse Brassband soliste.


mee eens! Ze heeft zeker een mooi geluid en ze ziet er hip uit, maar het lijkt wel een Leslie!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Melissa Venema
BerichtGeplaatst: 13 mei 2014 07:43 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Misschien is het allemaal aardig bedoeld hier maar sommige commentaren vind ik toch wat zurig.

Drie dingen:

Volgens mij een volkomen natuurlijk prachtig geluid, misschien in de bovenkamer nog iets teveel geënt op een bepaalde commerciële sound maar volgens mij verdwijnt dat vibrato met de jaren en met voortschrijdend inzicht, zie:

https://www.youtube.com/watch?v=KIwQ-MF6Gs4

Dat embouchure roept bij mij enige vragen op zoals: stel dat zij niet bij de kapel begonnen was maar bij een embedded leraar op een muziekschool, had die haar dan zo laten blazen of had die meteen een embouchurewijziging doorgevoerd met vermoedelijk desastreus resultaat?
Met "zo" bedoel ik op z'n Van der Gijp's: iets tussen een klarinet- en een dwarsfluit embouchure in.

Drie. Dat evangelisten verwijt snap ik niet, weet er niets van, noch zie ik enige relevantie. Als je in een maatschappij, waarin de verreweg meest succesvolle solisten plaatjesdraaiende plak- en knip artiesten zijn, met een trompet succes wilt hebben dan moet je wat (zie eerder commentaar bij Rik Mol). Bovendien lijkt het me zeer goed mogelijk dat deze dame een geboren evangeliste is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Melissa Venema
BerichtGeplaatst: 13 mei 2014 08:03 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Het topic, inclusief mijn reactie over het vibrato, is dan ook al 6 jaar oud... :wink:

Inmiddels heeft ze een keer, op uitdrukkelijk verzoek van onze baas, met ons gesoleerd.
Klonk best goed. En van dat evangelische heb ik toen niks gemerkt. Is ook niet echt relevant voor haar speelkwaliteiten inderdaad.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Melissa Venema
BerichtGeplaatst: 13 mei 2014 09:07 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Ha ha, maar wel nieuw leven in geblazen In 2008 speelde ik nog geen trompet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Melissa Venema
BerichtGeplaatst: 22 mei 2014 20:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 nov 2003 15:58
Berichten: 563
Delano,

Ik snap je vraag over embouchure niet zo goed? Ze klinkt toch goed? Is het nou zo dat je denkt dat een embedded leraar dit zou hebben 'verbeterd' (verslechterd, begrijp ik) en dat ze bij de kapel een natuurlijke embouchure heeft gehouden, kortom, houdt dat een soort negatief vooroordeel in over de muziekschoolleraar, want dan voel ik me wel aangesproken? Of bedoel je dat niet? Ter informatie, ik geef al jaren les aan twee muziekscholen, en heb nu bv. een leerling die vanaf het begin prachtig klinkt met wel een beetje 'Melissa' embouchure. Geen haar op mijn hoofd (zijn er niet meer zoveel helaas) die eraan denkt daar iets aan te veranderen. Ik krijg juist vanuit verenigingen wel eens het commentaar dat ik leerlingen een beetje met bolle wangen laat spelen, of iets anders wat 'niet mag', maar klank en speelgemak is toch wel leidend, ook voor een (goeie) muziekschoolleraar, en voor iedere goeie leraar, dunkt me.

_________________
http://www.bertlochs.com
http://www.braskiri.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Melissa Venema
BerichtGeplaatst: 23 mei 2014 09:17 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Sorry Bert, het was niet de bedoeling iemand te beledigen noch iemand wat in zijn of haar schoenen te schuiven.
Misschien klonk ik wat negatief maar ik had (heb?) idd het idee dat als iemand als Melissa Venema met dat toch wel wat rare embouchure (is ook al eens becommentarieerd op TH) bij een vakdocent zou komen ze daar in eerste instantie best problemen mee zou kunnen krijgen. Maar ik ben al oud en in mijn jeugd was dat volgens mij zeker gebeurd maar het is heel goed mogelijk dat de tijden veranderd zijn.
Dus voel je geenszins aangesproken. Het was eigenlijk oprechte nieuwsgierigheid van me en als mijn veronderstelling onjuist is dan des te beter.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.