camel schreef:
terug naar Roy Hargrove maar.
Ik heb inmiddels lekker veel van hem beluisterd. (Waar een discussie toch al niet goed voor kan zijn).
En ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het lekkere muziek vind. En of hij (volgens wie dan ook, met welke nobele bedoelingen dan ook) nu wel of niet tot de wereldtop behoort, zal me bij deze aan mijn reet roesten, ik geniet ervan, en daar gaat het om.
"Wat je vind, mag je houden..."
En idd veel geluisterd terwijl een tijdje "vergeten" die Hargrove... thanx!
En tja, wereldtop... Hoort Herb Alpert daarbij? Verkooptechnisch zeker denk ik... Muzikaal/trompettistisch??? en dan zijn we weer leuk bij een volgend item... hahaha
We komen er nooit uit jongens... maar als we allemaal als robots hetzelfde zouden vinden dan was het ook maar een saaie boel en zouden mensen als Davis, Zappa, Hendrix, Tom Waits, Spinvis, Vloeimans, Fay Lovsky en noem de buiten hokjes denkers maar op er nooit zijn geweest...
Wat we weleens vergeten is dat ook de "gerenomeerde Jazz" ooit verguisd en als Kloteherrie te boek stond...
Er zijn nog steeds docenten op conservatoria die denken dat er na 1960 niks meer is gemaakt in de jazz... (of althans heel hard hun best doen om de muziek na die tijd volledig te negeren) en dat zijn ook "topmusici" (vinden zij vaak zelf) en "vakmensen"
Tja...zoals ik al eens gesteld heb: 15 jaar geleden vond "iedereen" wat Vloeimans deed bullshit, nu loopt half jazz europa ermee weg." Mooi voorbeeld die Eric Vloeimans.
Na heel wat gesprekken en lessen van hem heb ik besloten mijn eigen pad te gaan, mijn eigen muzikale waarden en normen vast te stellen. Ik vind eigenheid belangrijker dan meedoen met de rest...
pfff...tja, sorry moest het ff kwijt...